Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
JanSr schreef:Erg benieuwd wat jij denkt te vinden als de storing optreedt.
En ook, met welke middelen dat dan zou moeten.

Het begint altijd met dezelfde storing. Meestal loopt de motor dan op 3 poten, soms als het erger is op twee. Dat vind je dan niet terug in de storingsmelding.
Sorry ik denk niet iets te vinden. Dat is gokken.
Dat is nu juist de essentie!

Ik wil graag weten wat er gebeurt op het moment van de storing. Dus moet er gemeten worden. Met een fatsoenlijke 4 kanaals automotive labscope, die ook de beelden opslaat zodat je kunt uitvergroten en terug kijken.

Maar goed ook dat heb ik al eerder uitgelegd in dit draadje. Ik heb zelfs een voorbeeld van een dergelijke diagnose bij een vergelijkbare auto gepost.
Dus ik ga liever niet steeds weer hetzelfde herhalen.

Nogmaals ik begrijp je frustratie heel goed. Ik geef slechts aan waarom het naar mijn smaak niet lukt. Het is een lastige case, anders was het al lang opgelost. Dan werkt alleen systematische diagnose.

Aan de andere kant: nu verder gaan met trial and error heeft zo langzamerhand een bijkomend voordeel dat er steeds minder opties overblijven.[WINKING FACE]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
"Ik heb zelfs een voorbeeld van een dergelijke diagnose bij een vergelijkbare auto gepost. "

Die heb ik dan gemist.

En vergeet niet: Ik bood mijn auto MET DRAAIENDE MOTOR MET STORING aan bij Carrec. Na € 220- met storing weer naar huis.Ik heb zo mijn twijfels....
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Lees dan eerst maar eens terug voor die case.
Sorrry als je niet leest wat ik met goede bedoelingen post blijven we in herhaling vallen.

En verder besloot je zelf om carrrec geen tweede kans te gunnen. Ik zeg absoluut niet dat ze goed werk hebben geleverd hoor! Ook dat heb ik reeds eerder gepost.
Als ik niet tevreden ben over een dienst dan zou ik zo iemand eerst aanspreken. Waarschijnlijk gaan ze er op in. Doen ze dat niet dan kun je ze alsnog hier veroordelen.

Datzelfde zou je ook kunnen doen bij GJO voor wat betreft het vervangen van de injector voor de klacht.

Beide bedrijven hebben nu geen kans gehad alsnog goed werk te leveren.
Dit bedoel ik onder andere met wat ik al zei over je eigen keuzes die van invloed zijn op het traject.

Een klein beetje zelfreflectie zal je als ex manager toch niet vreemd zijn?
Ik bedoel dit overigens niet respectloos, integendeel. Ik hoop dat je ook de andere kant van dit verhaal wilt zien en daarvan leren.

No hard feelings


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
1 Carrec ging niet verder dan het niet in rekening brengen van het extra half uur dat ze besteedden. Naar hun inzicht hebben ze gedaan wat ze beloofden: 2 uur diagnose. Dat hebben ze gedaan. Niets gevonden. Punt.
Jij was niet bij de discussie.
Dit was het commentaar na afloop:
"Ook na 2,5 uur storing zoeken geen oorzaak. Ik krijg desondanks een deskundige indruk van Carrec. Ook door wat ik allemaal langs hoorde komen gedurende de tijd dat ik daar zat te wachten.

Er is proefgereden terwijl er werd gemeten, de storing trad gelukkig ook op.
Vastgesteld is, dat de bekabeling van de verstuivers in orde is. Metingen met de scope gaven geen bijzonderheden.
Compressie was goed op alle 4 cilinders.
Er is een SmokePro test uitgevoerd om eventuele valse lucht te onthullen: Alles OK.
Vastgesteld is dat de temperatuursensor binnen bereik werkt.
Vastgesteld is, dat de ontsteking perfect werkt.
Vastgesteld is, dat de positiesensor goed werkt."

Wie het weet mag het zeggen. Ik rijd rond met een doodgewone 2.0 16V met een akelige storing, waarvan de oorzaak niet gevonden wordt.

Als aanbevelingen kreeg ik mee:
Injectors 2 en 3 verwisselen, om te zien of de storing meeverhuist (Injector 2 is al vervangen door GJO.
Toch weer bobine wisselen, omdat dat een berucht onderdeel is (dat zou dan de tweede zijn in een paar maanden).
"

De aanbevelingen zijn uitgevoerd, zonder enig resultaat.

2 Ik heb GJO gemeld, dat het plaatsen van een nieuwe verstuiver niet hielp. Mijn fout: ik vroeg de verdachte verstuiver te vervangen. Ik vroeg niet de storing op te heffen.

Zelfreflectie: Teveel onderdelen naar het systeem gegooid en zelfs een diagnose, resultaat zero.
Als ik het opnieuw zou moeten doen? Met de kennis van nu:
Een diagnosebedrijf zoeken dat DE OORZAAK VAN DE STORING wil zoeken op basis van no cure, no pay.

Als ik jou goed begrijp, wordt dat nooit gedaan. En dan zijn we weer bij punt 1.

"Ik heb zelfs een voorbeeld van een dergelijke diagnose bij een vergelijkbare auto gepost."
Ja dat was op 15 oktober 2021. Daar bleken verkeerde bougies de oorzaak. Bij mij is dat niet zo. Er zaten (nieuwe) originele in. Op advies van een rallye-tuner vervangen door NGK Laserlines. Het leek wel, of er 10 pk meer uit de auto kwam. De storing werd minder frequent.
Maar nog altijd begint het gedoe na ca 30 min.

Kennelijk brengt iets de mengselregeling in de war. Matthijs309 merkt op dat die klacht wel vaker voorkomt bij die ECU's.
Vandaar het idee om die ECU te klonen en in een andere te zetten. Dan is er dus weer een onderdeel naar het probleem gegooid.

Misschien beter om een Kia'tje te scoren.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
De reden dat ik dat diagnoserapport postte was om te laten zien hoe zo'n diagnose verloopt. Stap - conclusie - stap. Niet om een kant en klare oplossing te presenteren.

Het lijkt alsof je alleen maar naar mogelijke oplossingen kijkt. Dat concludeer ik uit het feit dat je aangeeft dat de uiteindelijke oplossing voor de betreffende case niet bij jouw werkte. Je mist hier compleet mijn punt.
Verder zeg je ook steeds: wie het weet mag het zeggen. Ook dat is voor mij en bewijs dat je een oplossing wilt kopen.

Wat ik steeds zeg is dat je geen oplossing kunt kopen. Je koopt gedegen diagnose met logische stappen. Dus iedere stap is zijn geld waard omdat het iets bewijst. En dus no cure no pay eisen is niet aan de orde in dit geval. Is niet reëel en niet fair ook.

Je mist naar mijn smaak de essentie van wat ik steeds heb willen aangeven.

Ik wens je veel succes met het oplossen van deze vervelende storing. Zoals ik al zei: het voordeel is dat er steeds minder over blijft ;-)
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
En ik denk, dat je mijn punt compleet mist.
Ik heb een auto met een ergerlijke storing.
Ik ben er nog steeds niet achter wie mij van die storing af kan helpen.

Ja, diagnose stellen, zeg jij dan. Lijkt mij ook. En daar stopt het dan, want bij wie moet ik zijn? Ik kom daar maar niet achter. :smt198

Voorshands lijkt mij de simpelste oplossing de hele auto vervangen.

Volgende week ben ik bij GJO, waar ik het ding kocht. Voor zover ik weet weet hij het ook niet. :citrofiel
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
JanSr schreef:En ik denk, dat je mijn punt compleet mist.
Ik heb een auto met een ergerlijke storing.
Ik ben er nog steeds niet achter wie mij van die storing af kan helpen....
Met alle respect Jan; BJG heeft heel veel diagnostische stappen aangedragen en voorstellen gedaan. En dat is dus precies zijn punt: je moet dit probleem systematisch aanpakken! En dat vergt misschien iets meer tijd en geld dan je wellicht bereid bent hierin te steken. Je opmerking “ik ben er nog steeds niet achter wie mij van die storing af kan helpen” vind ik eigenlijk een beetje respectloos tegenover a) iedereen die in jouw (diverse) topics geantwoord heeft en b) in het bijzonder tegenover BJG die echt vele berichten heeft geplaatst over hoe je te werk moet gaan met deze complexe problemen.

Ik hoop dat je bij GJO wel een diagnose kunt krijgen. En vanuit mijn eigen ervaring met GJO heb ik daar ook wel vertrouwen in, maar ga er maar vanuit dat het een tijdrovende en daardoor misschien kostbare operatie kan gaan worden.

Ik wens je veel succes en wijsheid toe. En ik hoop dat je binnenkort een succesverhaal kunt melden op het forum (inclusief de oplossing van dit vervelende probleem)

Sterkte!
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Ik heb de handdoek in de ring gegooid en het kreng ingeruild voor een 2.0i 16V break automaat Ph II.
Het kreng komt niet meer op de weg. Is in onderdelen te koop bij GJO, waaronder een mooi elektrische lederen interieur.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Niet leuk maar je heb ontzettend je best gedaan en veel moeite er in gestoken :cry:
Veel veilige, comfortabele en vooral storingsloze kilometers :) :smt023
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Hopelijk meer succes met de opvolger.
Die is al voorzien van leer?

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Geen leer, nee. Geen zin om de boel om te bouwen, gezien weer en zo.
Voor zo'n boodschappenauto ook niet zo belangrijk.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Gezien het feit dat GJO het ook nooit heeft kunnen oplossen hoef je je niet te schamen over die handdoek.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Puzzels met (boord-) computers zijn hardnekkig.
Johan heeft een Break Exclusive benzine automaat staan, die mij wel zou passen.
Maar: zo nu en dan gaan de alarmlichten knipperen als je dat niet wil.
Johan is er al een tijd mee bezig, maar de oplossing is nog niet in het zicht.

Gezien mijn ervaringen met onwillige computers heb ik dus maar een kalere versie gekocht.
Met veel minder dingen die kapot kunnen gaan. :citrofiel
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
jantje1948 schreef:Gezien het feit dat GJO het ook nooit heeft kunnen oplossen hoef je je niet te schamen over die handdoek.
Dat was precies ook mijn gedachte ja.

Dapper dat je die keuze hebt gemaakt Jan, je heb er inderdaad echt alles binnen je vermogen aan proberen te doen denk ik zo.

Veel rijplezier en hopelijk wat meer geluk met je nieuwe aanwinst!
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
JanSr schreef:Ik heb de handdoek in de ring gegooid en het kreng ingeruild voor een 2.0i 16V break automaat Ph II.
Het kreng komt niet meer op de weg. Is in onderdelen te koop bij GJO, waaronder een mooi elektrische lederen interieur.
Veel geluk met je nieuwe auto! Veel veilige storingsvrije km gewenst.

En een tip: Laat Johan de BSM alvast weggooien ;)
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
Plaats reactie