Pagina 3 van 4

Re: Hij leeft voort.

Geplaatst: 11 nov 2021 14:56
door Frans 99
Net de rechterveer cilinder vervangen, nu ik de rechter heb gezien doe ik de linker ook maar.
De stofhoes open gesneden, WOW vol met olie en water.
De onderkant van zowel de cilinder als ook de zuigerstang helemaal verroest.
En veel hoopjes roest aan getroffen.
Ik kwam ook nog iets tegen wat rond zou moeten zijn denk ik, maar voor 3/4 vergaan.
De olie wordt dus niet terug het systeem in ge gooit maar lekt eenvoudig naar buiten weg.
De oude hebben het 354,000 km uit gehouden, daarom doe ik niets aan preventie.
Ga er vanuit dat de nwe dat ook halen, maar dat haalt de auto dan weer niet.(ik waarschijnlijk ook niet).
Grüß

Re: Hij leeft voort.

Geplaatst: 12 nov 2021 08:58
door Frans 99
2 nwe cilindertjes en we rijden weer comfortabel rond.
Volgende week vrijdag TÜVje en we kunnen weer 2 jaar.
Grüß

Re: Hij leeft voort.

Geplaatst: 12 nov 2021 09:25
door BJG
JanSr schreef: Als de veercilinders van de C6 en de C5 V6 aan de onderzijde nat worden is daar niets aan te doen.
Daar heeft mijn onderzoek zich op gericht.
Interessant.
Heb je daar ook foto's of een rapportage van?

@Willy4, jij hebt ook zoiets gedaan, heb jij de foto's nog terug kunnen vinden?

Re: Hij leeft voort.

Geplaatst: 12 nov 2021 09:27
door JanSr
Zie https://www.citroen-forum.nl/forums/vie ... 240486/P15

Het filmpje moet ik even opzoeken.

Re: Hij leeft voort.

Geplaatst: 12 nov 2021 09:33
door JanSr
Filmpje voorveercilinder

http://gofile.me/6TSTa/RdQNqqgLH" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Hij leeft voort.

Geplaatst: 12 nov 2021 16:39
door H_H
Jan (en Boes) Ik ben het er mee eens dat de de Ph1 net wat degelijker geconstrueerd was qua veerpootjes. Maar ik heb bij mijn beide Ph1 C5's toch al eens de achterste veerpoten moeten vervangen.
Bij mijn huidige Ph3 was het al eens gedaan toen ik hem kocht en nu een kleine ton later doen ze het nog prima (andere dingen daarentegen... :) )

@Frans: volgens mij kun je er weer even tegen nu :smt023

Re: Hij leeft voort.

Geplaatst: 12 nov 2021 16:56
door JanSr
Die achterveercilinders van de C5 hebben inderdaad ook niet meer de kwaliteit van weleer. Maar wel lekken tenminste niet op straat. :smt169

Re: Hij leeft voort.

Geplaatst: 12 nov 2021 18:24
door H_H
haha ja dat klopt! :)
maar de wagen hangt wel gewoon met z'ne kont op straat hè ;)

Re: Hij leeft voort.

Geplaatst: 12 nov 2021 18:25
door JanSr
Klopt. Maar als je start komt hij toch weer gewoon op rijhoogte?

Hij leeft voort.

Geplaatst: 13 nov 2021 16:24
door Frans 99
Tuurlijk gaat alles niet over rozen.
Gisteren alles ontlucht en een rit van 20 km gemaakt, alles in orde.
Gistermiddag naar mijn werk: storing vering max 90 km.
Deze melding ken ik, DUS zeker van hoogte verstelling af blijven.
Hij gaat wel naar beneden maar nooit meer omhoog.
Vandaag gediaboxseert en 5 fouten in het veersysteem, waaronder hoogtesensor voor defect en 4 communicatie dingen.
Die waren er niet voor de defecte veercilinder.
Ik diverse test gedaan met de Diag, blijkt de pomp niet te werken.
Zekering gecontroleerd (defect)en vervangen, mijn zekering verleng kabel weer gemonteerd.
Een zekering springt bijna nooit zomaar.
Auto 5 x naar beneden en boven laten gaan, geen gesprongen zekering dus Ra Ra.
Mij is wel iets opgevallen, bijna alle hoogte standen worden gemeld, behalve de hoogste.
Dus laagst> normale> halfhoge en meer niet.
Zou H-H eens willen kijken of hij de hoogste melding wel krijgt?
Grüß
T blijven fijne auto§s

Re: Hij leeft voort.

Geplaatst: 21 nov 2021 22:19
door H_H
Dag Frans, ik lees net pas je vraag. Ik heb de laatste weken eigenlijk voornamelijk met de Xantia rondgereden vanwege problemen met het derde remlicht van mijn C5.
Ik zal morgen eens kijken…

Re: Hij leeft voort.

Geplaatst: 10 dec 2021 12:34
door Frans 99
Vandaag de auto laten keuren en je raad het al, we mogen nog 4 weken rijden.
En dan een herkeuring van 16€.
Afgekeurd op een vastzittende handrem rechtsachter.
Dus maar 2 nwe remmtjes besteld.
Het is dus weer sleuteltijd.
YES YES YES
Grüß

Re: Hij leeft voort.

Geplaatst: 29 jun 2023 14:59
door Frans 99
Gisteren een illegale reparatie reparatie laten doen.
Tijdens het wachten stond de motorkap en uit verveling maar wat doppen los gedraaid.
En mijn constatering was dat bijna alle vloeistoffen op peil waren op de koelvloeistof na.
Vandaag even het koelsysteem afgeperst en inderdaad druk verlies.
Heel weinig maar toch, druk hoger gemaakt want ik kon geen lek vinden.
En inderdaad bij 1,5 bar begint het te druppelen onder de waterpomp.
Poep dan mogen we weer.
Waterpomp en riem en spanner besteld.
Oude waterpomp heeft het zeer ruim 150.000 km uit gehouden.
Grüß
Spanner uit Frankrijk Waterpomp uit Polen Riem uit Duitsland.

Re: Hij leeft voort.

Geplaatst: 23 sep 2023 16:10
door Frans 99
Een paar jaar geleden een koelvloeistofniveau sensor in gebouwd.
En die heeft ons gered deze vakantie.
Na alles gecontroleerd te hebben voor vertrek EN oké bevonden.
Begon hij in Frankrijk te piepen met de melding " koelvloeistof onvoldoende" in de kleur rood.
Koelvloeistof gekocht en zo hebben we met bij vullen de vakantie volbracht.
Nu dus mijn 4e thermosstaat gemonteerd.
Ik denk trouwens dat de thermosstaat niet lek is/ was maar de O ring die op de oliekoeler zit en waar de thermosstaat overheen schuift.
Dode bedoeling hier! Geen C5en meer? of gaan ze niet meer stuk?

Re: Hij leeft voort.

Geplaatst: 23 sep 2023 16:47
door Biedzjee
Frans 99 schreef:Een paar jaar geleden een koelvloeistofniveau sensor in gebouwd.
[…]
Dode bedoeling hier! Geen C5en meer? of gaan ze niet meer stuk?
Misschien kun je wat leven genereren door te vertellen hoe en waar je de sensor hebt ingebouwd, en hoe en waar je de niveauindicator hebt geplaatst? Ik ben oprecht nieuwsgierig geworden in ieder geval….