Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
V.I.P.


Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Net de rechterveer cilinder vervangen, nu ik de rechter heb gezien doe ik de linker ook maar.
De stofhoes open gesneden, WOW vol met olie en water.
De onderkant van zowel de cilinder als ook de zuigerstang helemaal verroest.
En veel hoopjes roest aan getroffen.
Ik kwam ook nog iets tegen wat rond zou moeten zijn denk ik, maar voor 3/4 vergaan.
De olie wordt dus niet terug het systeem in ge gooit maar lekt eenvoudig naar buiten weg.
De oude hebben het 354,000 km uit gehouden, daarom doe ik niets aan preventie.
Ga er vanuit dat de nwe dat ook halen, maar dat haalt de auto dan weer niet.(ik waarschijnlijk ook niet).
Grüß
De stofhoes open gesneden, WOW vol met olie en water.
De onderkant van zowel de cilinder als ook de zuigerstang helemaal verroest.
En veel hoopjes roest aan getroffen.
Ik kwam ook nog iets tegen wat rond zou moeten zijn denk ik, maar voor 3/4 vergaan.
De olie wordt dus niet terug het systeem in ge gooit maar lekt eenvoudig naar buiten weg.
De oude hebben het 354,000 km uit gehouden, daarom doe ik niets aan preventie.
Ga er vanuit dat de nwe dat ook halen, maar dat haalt de auto dan weer niet.(ik waarschijnlijk ook niet).
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
V.I.P.


Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
2 nwe cilindertjes en we rijden weer comfortabel rond.
Volgende week vrijdag TÜVje en we kunnen weer 2 jaar.
Grüß
Volgende week vrijdag TÜVje en we kunnen weer 2 jaar.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Interessant.JanSr schreef: Als de veercilinders van de C6 en de C5 V6 aan de onderzijde nat worden is daar niets aan te doen.
Daar heeft mijn onderzoek zich op gericht.
Heb je daar ook foto's of een rapportage van?
@Willy4, jij hebt ook zoiets gedaan, heb jij de foto's nog terug kunnen vinden?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Filmpje voorveercilinder
http://gofile.me/6TSTa/RdQNqqgLH" onclick="window.open(this.href);return false;
http://gofile.me/6TSTa/RdQNqqgLH" onclick="window.open(this.href);return false;
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Jan (en Boes) Ik ben het er mee eens dat de de Ph1 net wat degelijker geconstrueerd was qua veerpootjes. Maar ik heb bij mijn beide Ph1 C5's toch al eens de achterste veerpoten moeten vervangen.
Bij mijn huidige Ph3 was het al eens gedaan toen ik hem kocht en nu een kleine ton later doen ze het nog prima (andere dingen daarentegen...
)
@Frans: volgens mij kun je er weer even tegen nu
Bij mijn huidige Ph3 was het al eens gedaan toen ik hem kocht en nu een kleine ton later doen ze het nog prima (andere dingen daarentegen...
@Frans: volgens mij kun je er weer even tegen nu
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Die achterveercilinders van de C5 hebben inderdaad ook niet meer de kwaliteit van weleer. Maar wel lekken tenminste niet op straat. 
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
haha ja dat klopt!
maar de wagen hangt wel gewoon met z'ne kont op straat hè
maar de wagen hangt wel gewoon met z'ne kont op straat hè
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Klopt. Maar als je start komt hij toch weer gewoon op rijhoogte?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
V.I.P.


Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Tuurlijk gaat alles niet over rozen.
Gisteren alles ontlucht en een rit van 20 km gemaakt, alles in orde.
Gistermiddag naar mijn werk: storing vering max 90 km.
Deze melding ken ik, DUS zeker van hoogte verstelling af blijven.
Hij gaat wel naar beneden maar nooit meer omhoog.
Vandaag gediaboxseert en 5 fouten in het veersysteem, waaronder hoogtesensor voor defect en 4 communicatie dingen.
Die waren er niet voor de defecte veercilinder.
Ik diverse test gedaan met de Diag, blijkt de pomp niet te werken.
Zekering gecontroleerd (defect)en vervangen, mijn zekering verleng kabel weer gemonteerd.
Een zekering springt bijna nooit zomaar.
Auto 5 x naar beneden en boven laten gaan, geen gesprongen zekering dus Ra Ra.
Mij is wel iets opgevallen, bijna alle hoogte standen worden gemeld, behalve de hoogste.
Dus laagst> normale> halfhoge en meer niet.
Zou H-H eens willen kijken of hij de hoogste melding wel krijgt?
Grüß
T blijven fijne auto§s
Gisteren alles ontlucht en een rit van 20 km gemaakt, alles in orde.
Gistermiddag naar mijn werk: storing vering max 90 km.
Deze melding ken ik, DUS zeker van hoogte verstelling af blijven.
Hij gaat wel naar beneden maar nooit meer omhoog.
Vandaag gediaboxseert en 5 fouten in het veersysteem, waaronder hoogtesensor voor defect en 4 communicatie dingen.
Die waren er niet voor de defecte veercilinder.
Ik diverse test gedaan met de Diag, blijkt de pomp niet te werken.
Zekering gecontroleerd (defect)en vervangen, mijn zekering verleng kabel weer gemonteerd.
Een zekering springt bijna nooit zomaar.
Auto 5 x naar beneden en boven laten gaan, geen gesprongen zekering dus Ra Ra.
Mij is wel iets opgevallen, bijna alle hoogte standen worden gemeld, behalve de hoogste.
Dus laagst> normale> halfhoge en meer niet.
Zou H-H eens willen kijken of hij de hoogste melding wel krijgt?
Grüß
T blijven fijne auto§s
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Dag Frans, ik lees net pas je vraag. Ik heb de laatste weken eigenlijk voornamelijk met de Xantia rondgereden vanwege problemen met het derde remlicht van mijn C5.
Ik zal morgen eens kijken…
Ik zal morgen eens kijken…
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
V.I.P.


Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Vandaag de auto laten keuren en je raad het al, we mogen nog 4 weken rijden.
En dan een herkeuring van 16€.
Afgekeurd op een vastzittende handrem rechtsachter.
Dus maar 2 nwe remmtjes besteld.
Het is dus weer sleuteltijd.
YES YES YES
Grüß
En dan een herkeuring van 16€.
Afgekeurd op een vastzittende handrem rechtsachter.
Dus maar 2 nwe remmtjes besteld.
Het is dus weer sleuteltijd.
YES YES YES
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
V.I.P.


Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Gisteren een illegale reparatie reparatie laten doen.
Tijdens het wachten stond de motorkap en uit verveling maar wat doppen los gedraaid.
En mijn constatering was dat bijna alle vloeistoffen op peil waren op de koelvloeistof na.
Vandaag even het koelsysteem afgeperst en inderdaad druk verlies.
Heel weinig maar toch, druk hoger gemaakt want ik kon geen lek vinden.
En inderdaad bij 1,5 bar begint het te druppelen onder de waterpomp.
Poep dan mogen we weer.
Waterpomp en riem en spanner besteld.
Oude waterpomp heeft het zeer ruim 150.000 km uit gehouden.
Grüß
Spanner uit Frankrijk Waterpomp uit Polen Riem uit Duitsland.
Tijdens het wachten stond de motorkap en uit verveling maar wat doppen los gedraaid.
En mijn constatering was dat bijna alle vloeistoffen op peil waren op de koelvloeistof na.
Vandaag even het koelsysteem afgeperst en inderdaad druk verlies.
Heel weinig maar toch, druk hoger gemaakt want ik kon geen lek vinden.
En inderdaad bij 1,5 bar begint het te druppelen onder de waterpomp.
Poep dan mogen we weer.
Waterpomp en riem en spanner besteld.
Oude waterpomp heeft het zeer ruim 150.000 km uit gehouden.
Grüß
Spanner uit Frankrijk Waterpomp uit Polen Riem uit Duitsland.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
V.I.P.


Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Een paar jaar geleden een koelvloeistofniveau sensor in gebouwd.
En die heeft ons gered deze vakantie.
Na alles gecontroleerd te hebben voor vertrek EN oké bevonden.
Begon hij in Frankrijk te piepen met de melding " koelvloeistof onvoldoende" in de kleur rood.
Koelvloeistof gekocht en zo hebben we met bij vullen de vakantie volbracht.
Nu dus mijn 4e thermosstaat gemonteerd.
Ik denk trouwens dat de thermosstaat niet lek is/ was maar de O ring die op de oliekoeler zit en waar de thermosstaat overheen schuift.
Dode bedoeling hier! Geen C5en meer? of gaan ze niet meer stuk?
En die heeft ons gered deze vakantie.
Na alles gecontroleerd te hebben voor vertrek EN oké bevonden.
Begon hij in Frankrijk te piepen met de melding " koelvloeistof onvoldoende" in de kleur rood.
Koelvloeistof gekocht en zo hebben we met bij vullen de vakantie volbracht.
Nu dus mijn 4e thermosstaat gemonteerd.
Ik denk trouwens dat de thermosstaat niet lek is/ was maar de O ring die op de oliekoeler zit en waar de thermosstaat overheen schuift.
Dode bedoeling hier! Geen C5en meer? of gaan ze niet meer stuk?
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Misschien kun je wat leven genereren door te vertellen hoe en waar je de sensor hebt ingebouwd, en hoe en waar je de niveauindicator hebt geplaatst? Ik ben oprecht nieuwsgierig geworden in ieder geval….Frans 99 schreef:Een paar jaar geleden een koelvloeistofniveau sensor in gebouwd.
[…]
Dode bedoeling hier! Geen C5en meer? of gaan ze niet meer stuk?
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).


