Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Zoiets zou moeten werken?
Berichten: 4953
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Over de kleur ben ik een beetje huiverig, het is beter om zelf informatie in te winnen wat het precies is i.p.v. alleen naar de kleur te kijken.
Ik heb het even opgezocht, in Finland had ik geen biodiesel getankt, maar Neste MY Renewable Diesel , was wat duurder en volgens de info in het Engels zou het premium diesel zijn en had een blauwe kleur.
Later kwam ik er achter dat het een soort synthetische diesel is uit (slacht)afval.
De auto leek de eerste paar honderd km inderdaad meer kracht te hebben, maar na 700km vond de motor het niet fijn meer.
GTL van Texaco is gemaakt uit (aard?)gas, daar heb ik geen problemen mee gehad.
Neste MY Renewable Diesel is ook in Nederland verkrijgbaar, gelukkig een stuk minder dan in FI, om niet dezelfde vergissing nog een keer te maken
Ik heb het even opgezocht, in Finland had ik geen biodiesel getankt, maar Neste MY Renewable Diesel , was wat duurder en volgens de info in het Engels zou het premium diesel zijn en had een blauwe kleur.
Later kwam ik er achter dat het een soort synthetische diesel is uit (slacht)afval.
De auto leek de eerste paar honderd km inderdaad meer kracht te hebben, maar na 700km vond de motor het niet fijn meer.
GTL van Texaco is gemaakt uit (aard?)gas, daar heb ik geen problemen mee gehad.
Neste MY Renewable Diesel is ook in Nederland verkrijgbaar, gelukkig een stuk minder dan in FI, om niet dezelfde vergissing nog een keer te maken
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
Dank voor je info, C5HDI110
De brandstof die voor mij interessant is (het aantal stations is nog dusdanig klein, dat je mazzel moet hebben wat er op je route ligt) is https://bouwmansrosmalen.nl/blauwe-diesel/" onclick="window.open(this.href);return false;
En, in tegenstelling tot GTL, zou dit 100% CO2-neutraal moeten zijn.
Ik ga het gewoon eens tanken en zal de resultaten hier posten.
De brandstof die voor mij interessant is (het aantal stations is nog dusdanig klein, dat je mazzel moet hebben wat er op je route ligt) is https://bouwmansrosmalen.nl/blauwe-diesel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens de tekst is dit in ieder geval, zoals ik het lees althans, geen (slacht)afval.Blauwe Diesel 100 is fossielvrij!
Blauwe Diesel 100 is dé duurzame dieselbrandstof van dit moment. Deze fossielvrije diesel wordt volledig gemaakt van hernieuwbare grondstoffen. Daarnaast is Blauwe Diesel 100 ook nog eens CO2-neutraal, emissiearm en biologisch afbreekbaar.
Blauwe Diesel 100 wordt gemaakt uit plantaardige afvaloliën. Gewone diesel wordt gemaakt van aardolie, dit noemen we fossiele diesel. Blauwe Diesel 100 wordt dus niet gemaakt van aardolie of aardgas. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de productie van grondstoffen voor biodiesel worden er geen bossen voor gekapt of plantages voor aangelegd. Daarom noemen wij Blauwe Diesel 100 fossielvrij.
En, in tegenstelling tot GTL, zou dit 100% CO2-neutraal moeten zijn.
Ik ga het gewoon eens tanken en zal de resultaten hier posten.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
wbt Co2 is diesel sowieso nog altijd beter dan een benzine auto hoor!
Ze mogen dan wbt Nox in de verdomhoek zitten,...men vergeet dat onze "wijze" beleidsmakers op basis van die gunstigere Co2 uitstoot kleine diesels 8 tot 6 jaar geleden nog MRB vrij maakte.
Hoezo zwalkend beleid
Ik heb ooit uitgerekend hoeveel Co2 ik uitstoot met mijn 80%C5 gebaseerd op mijn jaarkilometrage (en daarna wat het zou zijn als ik een zelfde auto maar dan een benzine versie zou kopen > C4 b7 1.6 hdi vs Vti)
Als alle dieselaars uit hun diesel zouden stappen in een benzine zou dat miljoenen tonnen in Co2 uitstoot verhogen (want er is nog geen alternatief aangezien men pas in een diesel stapt vanwege de hogere kilometrages)
En dat staat nog los van de grotere hap uit de fossiele taart.
van de drup in de regen......
Ze mogen dan wbt Nox in de verdomhoek zitten,...men vergeet dat onze "wijze" beleidsmakers op basis van die gunstigere Co2 uitstoot kleine diesels 8 tot 6 jaar geleden nog MRB vrij maakte.
Hoezo zwalkend beleid
Ik heb ooit uitgerekend hoeveel Co2 ik uitstoot met mijn 80%C5 gebaseerd op mijn jaarkilometrage (en daarna wat het zou zijn als ik een zelfde auto maar dan een benzine versie zou kopen > C4 b7 1.6 hdi vs Vti)
Als alle dieselaars uit hun diesel zouden stappen in een benzine zou dat miljoenen tonnen in Co2 uitstoot verhogen (want er is nog geen alternatief aangezien men pas in een diesel stapt vanwege de hogere kilometrages)
En dat staat nog los van de grotere hap uit de fossiele taart.
van de drup in de regen......
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
Nou. Korte update.
Net de tank (was een derde leeg ongeveer) volgegooid met 100% blauwe diesel.
De eerste 60km in ieder geval zonder problemen kunnen rijden
Net de tank (was een derde leeg ongeveer) volgegooid met 100% blauwe diesel.
De eerste 60km in ieder geval zonder problemen kunnen rijden
Berichten: 3071
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gelukkig maar anders zou er echt iets mis zijn 
Denk toch dat je al een paar tankjes leeg moet rijden om echt resultaat te merken
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Denk toch dat je al een paar tankjes leeg moet rijden om echt resultaat te merken
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
Was niet helemaal serieus.
Ik ga de komende tijd op Blauwe Diesel rijden en houd jullie op de hoogte
Ik ga de komende tijd op Blauwe Diesel rijden en houd jullie op de hoogte
Berichten: 3071
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Weet ik. Ik hou het in elk geval met interesse in de gaten.
Wel dapper van je, complimenten!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wel dapper van je, complimenten!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 4953
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Heb het nog eens opgezocht, aangezien de NL site niet echt details geeft over waar ze MY Renewable Diesel van maken.Smultie schreef:Volgens de tekst is dit in ieder geval, zoals ik het lees althans, geen (slacht)afval.
En, in tegenstelling tot GTL, zou dit 100% CO2-neutraal moeten zijn.
De Engelse site meld het volgende:
Produced from waste fats, residues, and vegetable
oils, classified as Hydrotreated Vegetable
Oil (HVO).
Ik meen dat ik ergens had opgevangen dat "residues" slachtafval zou zijn.
Ooit vernomen van een collega, dat er installaties zijn waar je van alles in kan gooien, van slachtaval, plastic tot oude frituurolie, waar dan diesel brandstof uitkomt.
Berichten: 3071
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Dan zitter er dus heel veel eiwitten in die basis. Hopelijk gaan die allemaal stuk bij distillatie maar als er nog achterblijven dan snap ik die bacteriegroei wel.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 4953
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ik tank dat spul niet meer heb het wel gemerkt 
Berichten: 3071
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
https://nos.nl/l/2310345" onclick="window.open(this.href);return false;
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 4953
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ik heb liever zeewier als ingredient van Sushi 
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik vraag mij af of er een leveransier van bio brandstof op papier heeft staan dat zij verantwoordelijk zijn als er schade ontstaat aan een motor, ten gevolge van de bio brandstof.
Berichten: 4953
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Denk het niet, zoiets schuiven ze altijd af op de klant, eigen risico en zelf vooraf informeren, etc etc.
Shell informeerde met de introductie van V-Power Diesel ook niet dat deze minder geschikt is voor de diesels met verdelerpomp.
Met name de XUD9 motor vond het niet fijn als je het te vaak tankte, afgezien van mogelijke lekkages aan de pomp.
Ik kan overigens niet echt een productblad van biodiesel vinden, zouden ze het geheim willen houden wat er precies in zit ?
Shell informeerde met de introductie van V-Power Diesel ook niet dat deze minder geschikt is voor de diesels met verdelerpomp.
Met name de XUD9 motor vond het niet fijn als je het te vaak tankte, afgezien van mogelijke lekkages aan de pomp.
Ik kan overigens niet echt een productblad van biodiesel vinden, zouden ze het geheim willen houden wat er precies in zit ?

