Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Welke "leidingset" bedoel je?
Er zijn heel wat leidingen, met onderscheidenlijke functies.
Die je daar op jouw plaatje ziet, is een klein onderdeel van alle retour leidingen.
En dat zijn er nogal wat, een aantal van de vering, maar ook van de stuurbekrachtiging.
Groet,
JW
Er zijn heel wat leidingen, met onderscheidenlijke functies.
Die je daar op jouw plaatje ziet, is een klein onderdeel van alle retour leidingen.
En dat zijn er nogal wat, een aantal van de vering, maar ook van de stuurbekrachtiging.
Groet,
JW
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Hyundai IONIQ 5, Lounge 84 kWh (feb 2025)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 18000
Kleur: Ultimate Red
Locatie: Warnsveld
Ik begreep dat er ergens een ‘leidingset’ (hogedruk?) zit die alleen als set vervangen wordt. En die set is niet meer (nieuw) leverbaar nu.JW-C5 schreef:Welke "leidingset" bedoel je?
Vorig jaar februari, toen mijn garage de vervanging ervan adviseerde, nog wel leverbaar. Had ik toen maar.....
Maar eerst die leidingset opzoeken en vaststellen of het probleem daar wel of niet zit.
Duidelijk welke set ik bedoel?
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
De retour is geen hoge druk.
De enige verzamelleiding die ik kan vinden is #2 op dit plaatjemet artikelnummer 5270QW.
Daarop komen alle retourleidingen van de veercilinders uit, en ze gaan dan gezamenlijk via #2 terug naar het LDS reservoir.
Of dat artikel niet meer te koop is, heb ik niet gecheckt.
Maar het lijkt me zaak eerst te ontdekken wáár die grote hoeveelheid LDS nou naar toe verdwenen is.
Pas dan kun je gaan nadenken over eventueel noodzakelijke vervangingen.
Groet,
JW
De enige verzamelleiding die ik kan vinden is #2 op dit plaatjemet artikelnummer 5270QW.
Daarop komen alle retourleidingen van de veercilinders uit, en ze gaan dan gezamenlijk via #2 terug naar het LDS reservoir.
Of dat artikel niet meer te koop is, heb ik niet gecheckt.
Maar het lijkt me zaak eerst te ontdekken wáár die grote hoeveelheid LDS nou naar toe verdwenen is.
Pas dan kun je gaan nadenken over eventueel noodzakelijke vervangingen.
Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 04 okt 2015 20:26
Auto: V6 automaat
Opties: leer,achterspoiler,webasto standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 170000
Kleur: Gris Orageux
Locatie: HEERHUGOWAARD
Als je een hydra active hebt (dikke verleidingen) dan is het waarschijnlijk de rechter veerleiding set bij rechter veerbol voor
Deze leiding gaat naar onder richting subframe
Kijk aan de rechter kant onder dr auto naar je subframe is het daar mat dan os deze leiding set lek
Hier zit een pers,retour en een dikke veerleiding in (3 leidingen dus)
Deze leiding gaat naar onder richting subframe
Kijk aan de rechter kant onder dr auto naar je subframe is het daar mat dan os deze leiding set lek
Hier zit een pers,retour en een dikke veerleiding in (3 leidingen dus)
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Hyundai IONIQ 5, Lounge 84 kWh (feb 2025)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 18000
Kleur: Ultimate Red
Locatie: Warnsveld
Bedoel je deze set?denheeten schreef:Als je een hydra active hebt (dikke verleidingen) dan is het waarschijnlijk de rechter veerleiding set bij rechter veerbol voor
Deze leiding gaat naar onder richting subframe
Kijk aan de rechter kant onder dr auto naar je subframe is het daar mat dan os deze leiding set lek
Hier zit een pers,retour en een dikke veerleiding in (3 leidingen dus)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Hyundai IONIQ 5, Lounge 84 kWh (feb 2025)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 18000
Kleur: Ultimate Red
Locatie: Warnsveld
Onder de auto kon ik die leiding niet meer vinden. Kan dat wel zonder brug?
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Hyundai IONIQ 5, Lounge 84 kWh (feb 2025)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 18000
Kleur: Ultimate Red
Locatie: Warnsveld
En dan heb ik bij de vier wielen nog gekeken.
Rechtsvoor is droog, dus in orde:
Rechtsvoor is droog, dus in orde:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Hyundai IONIQ 5, Lounge 84 kWh (feb 2025)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 18000
Kleur: Ultimate Red
Locatie: Warnsveld
Linksachter ook prima:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Hyundai IONIQ 5, Lounge 84 kWh (feb 2025)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 18000
Kleur: Ultimate Red
Locatie: Warnsveld
Maar rechtsachter is een heel ander verhaal. Is dit gewoon zweten, of kan dit de oorzaak zijn?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Hyundai IONIQ 5, Lounge 84 kWh (feb 2025)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 18000
Kleur: Ultimate Red
Locatie: Warnsveld
Wat is de totale inhoud van het LDS-systeem eigenlijk? Als alles eruitgelopen is, hoeveel olie moet jer dan ingooien voordat-ie weer op peil is?
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
4,3 liter.
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Hyundai IONIQ 5, Lounge 84 kWh (feb 2025)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 18000
Kleur: Ultimate Red
Locatie: Warnsveld
Oei, dus met die 2,5 liter die ze er al ingegoten hebben is-ie misschien nog lang niet op peil.
Morgen dan nog maar eens wat halen. Kan dat alleen bij een Citroendealer, of zijn er ook andere zaken die dat hebben?\
Mijn vrouw moet er morgenmiddag mee op pad, dus bestellen via internet lijkt me dan geen veilige optie...
Morgen dan nog maar eens wat halen. Kan dat alleen bij een Citroendealer, of zijn er ook andere zaken die dat hebben?\
Mijn vrouw moet er morgenmiddag mee op pad, dus bestellen via internet lijkt me dan geen veilige optie...
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Maar "alles" eruit gebeurt niet zonder grote defecten. Zolang het systeem druk houdt, met of zonder lucht, zal daar een paar liter ijln blijven zitten.
Het voorraadvat helemaal leeg, de auto kwam niet meer omhoog, en dan op peil gebracht tot alles weer functioneerde was bij mij een verschil van iets meer dan anderhalve liter.
Het voorraadvat helemaal leeg, de auto kwam niet meer omhoog, en dan op peil gebracht tot alles weer functioneerde was bij mij een verschil van iets meer dan anderhalve liter.
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Hyundai IONIQ 5, Lounge 84 kWh (feb 2025)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 18000
Kleur: Ultimate Red
Locatie: Warnsveld
Ja, dank je JW. Ik wist van die laagste stand; die draaiende motor niet.JW-C5 schreef:Je weet dat je het peil moet checken mert de auto in de laagste stand, en draaiende motor?
Dan moet de LDS net zichtbaar zijn in dat V-vormige buisje dat je ziet onder de dop.
Hoger mag niet
Maar in de laagste stand en met stilstaande motor kan ik niets in het zeefje zien. Dat zeefje kan er ws niet uit om te kijken hoe laag het niveau daaronder staat?
Straks nog eens controleren.
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.


