Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
		    Berichten: 8138
      		Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Burton
      			      		      			      				Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 1982
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 20000
      			      		      			      				Kleur: Zwart
      			      		      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Je kunt in ieder geval de voeding 5v en de massa 0v controleren.
De signaalspanning zal ergens tussen 0 en 5v liggen tijdens starten.
Dit alles tov de accu min.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					De signaalspanning zal ergens tussen 0 en 5v liggen tijdens starten.
Dit alles tov de accu min.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
    				
    				    			2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Fan

    			        
Berichten: 96
      		Lid geworden op: 24 jun 2007 16:13
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 159300
      			      		      			      				Kleur: Grijs
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Spijkenisse
      			      		      		
      		      		      		        Hallo,
Ik ben net op zoek gegaan naar de nokkenassensor aan de hand van een tekening, die ik op het forum heb teruggevonden. De motor op de tekening komt op het eerste gezicht overeen met de motor die in de C8 ligt. Echter op de plaats waar de sensor getekend is ( bij de achterste kleppendeksel aan de bestuurderszijde) zit bij mijn motor geen sensor. Zelfs in de buurt zit er geen eentje. Er loopt wel een kabel naar een sensor die bovenop tussen de twee kleppendeksels zit. Hier komen twee draden uit en als ik de kleur goed in kan schatten lijkt het een beetje bruin. Deze sensor staat niet op de tekening, die ik gevonden heb. Heeft iemand nog een tekening in zijn bezit waar de sensor op staat. Het zoeken in de motorruimte van de C8 is niet echt comfortabel. Met een zaklamp en een spiegeltje kom je een eind, maar als je niet weet waar je precies moet zoeken heb je toch een probleem. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Het lijkt me wel leuk als ik de motor aan de praat krijg. Dan kan ik de schade van de oliepomp in gaan schatten.
Groeten.
Ton.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ik ben net op zoek gegaan naar de nokkenassensor aan de hand van een tekening, die ik op het forum heb teruggevonden. De motor op de tekening komt op het eerste gezicht overeen met de motor die in de C8 ligt. Echter op de plaats waar de sensor getekend is ( bij de achterste kleppendeksel aan de bestuurderszijde) zit bij mijn motor geen sensor. Zelfs in de buurt zit er geen eentje. Er loopt wel een kabel naar een sensor die bovenop tussen de twee kleppendeksels zit. Hier komen twee draden uit en als ik de kleur goed in kan schatten lijkt het een beetje bruin. Deze sensor staat niet op de tekening, die ik gevonden heb. Heeft iemand nog een tekening in zijn bezit waar de sensor op staat. Het zoeken in de motorruimte van de C8 is niet echt comfortabel. Met een zaklamp en een spiegeltje kom je een eind, maar als je niet weet waar je precies moet zoeken heb je toch een probleem. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Het lijkt me wel leuk als ik de motor aan de praat krijg. Dan kan ik de schade van de oliepomp in gaan schatten.
Groeten.
Ton.
Berichten: 13973
      		Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
      			      		      			      				Opties: trekkaak , volledig leder
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2023
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 621
      			      		      			      				Kleur: zwart
      			      		      			      				Locatie: Westerlo Belgie
      			      		      		
      		      		      		        ben je hier wat mee?
http://94.208.177.80/peugeot206/html/b1eg17k5.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			http://94.208.177.80/peugeot206/html/b1eg17k5.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
C5club Fan

    			        
Berichten: 96
      		Lid geworden op: 24 jun 2007 16:13
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 159300
      			      		      			      				Kleur: Grijs
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Spijkenisse
      			      		      		
      		      		      		        Bedankt Willy,
ik zie in de omschrijving dat de sensor op dezelfde plek zit als op de tekening die ik op het forum gevonden heb. Ik kon op deze plek niets ontdekken, maar als het morgen licht is ga ik weer kijken of ik iets gemist heb. Ik zal proberen om een foto te maken als ik het niet kan vinden.
Word vervolgd zou ik maar zeggen.
Heb ik gelijk nog een vraagje. Ben gisteren bij de mooie C5 wezen kijken. Wat rijden die auto's toch werelds. Had hem bijna gekocht toen ik zag dat er geen cruise control in zat. Als mijn C8 het niet meer gaat doen is het dan mogelijk om de cruise control van de ene naar de andere auto over te zetten? Of is dat een beetje makkelijk gedacht.
Groeten.
Ton.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			ik zie in de omschrijving dat de sensor op dezelfde plek zit als op de tekening die ik op het forum gevonden heb. Ik kon op deze plek niets ontdekken, maar als het morgen licht is ga ik weer kijken of ik iets gemist heb. Ik zal proberen om een foto te maken als ik het niet kan vinden.
Word vervolgd zou ik maar zeggen.
Heb ik gelijk nog een vraagje. Ben gisteren bij de mooie C5 wezen kijken. Wat rijden die auto's toch werelds. Had hem bijna gekocht toen ik zag dat er geen cruise control in zat. Als mijn C8 het niet meer gaat doen is het dan mogelijk om de cruise control van de ene naar de andere auto over te zetten? Of is dat een beetje makkelijk gedacht.
Groeten.
Ton.
Berichten: 33562
      		Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroën
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      		      			      				Locatie: 033
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Bijna alle C5'jes hebben een cc, ik zou er gewoon eentje zoeken mét ! 
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
      		Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross Hybride Shine
      			      		      			      				Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2021
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 Aircross
      			      		      			      				Organummer: 16187
      			      		      			      				Productienummer: 20235
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 21.000
      			      		      			      				Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
      			      		      			      				Locatie: 030
      			      		      		
      		      		      		        Met je eens, uiteraard  
 
Vroege C5's die geen CC hadden, waren meestal voorzien van een mechanische gasklep.
Daar kan geen CC op die in de COM2000 geprikt kan worden, daarvoor is een elektronische gasklep nodig.
Oftewel, achteraf ombouwen met standaard spullen is niet dan mogelijk.
Als je toch een CC witl hebben op een C5 met mechanische gasklep, moet daar een after-market CC op/in gebouwd worden, van John Gold of vergelijkbaar.
En trek daar je beurs maar voor open....
Groet,
JW
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Vroege C5's die geen CC hadden, waren meestal voorzien van een mechanische gasklep.
Daar kan geen CC op die in de COM2000 geprikt kan worden, daarvoor is een elektronische gasklep nodig.
Oftewel, achteraf ombouwen met standaard spullen is niet dan mogelijk.
Als je toch een CC witl hebben op een C5 met mechanische gasklep, moet daar een after-market CC op/in gebouwd worden, van John Gold of vergelijkbaar.
En trek daar je beurs maar voor open....
Groet,
JW
C5club Fan

    			        
Berichten: 96
      		Lid geworden op: 24 jun 2007 16:13
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 159300
      			      		      			      				Kleur: Grijs
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Spijkenisse
      			      		      		
      		      		      		        Hallo allen,
Ik heb de sensor gevonden (denk ik). Op alle tekening die ik gevonden en toegestuurd heb gekregen, dank daarvoor, staat de sensor bij de nokkenas aan de uitlaatzijde. Waarschijnlijk heb ik een hele speciale motor en zit de sensor bij de nokkenas aan de inlaat zijde. Op de foto genummerd als 1 en 2. Ik heb ook bovenop nog een sensor. Iemand enig idee waar deze voor is? Hij is als nummer 3 op de tekening weergegeven. Ook de kleppendeksel gedemonteerd om even schoon te maken, maar deze zijn redelijk schoon. Morgen even ultrasoon laten reinigen en dan kunnen ze er weer spek en span op gemonteerd worden. Wel zat er op de plek van de sensor veel dikke troep. Dit heb ik verwijderd en de sensor schoongemaakt. Geprobeerd door te meten en gekeken of het ohmage veranderde als er met een metalen deeltje langs de magneet ging. Ohmage blijft hetzelfde. Morgen maar weer terug zetten en kijken of het reinigen geholpen heeft. Eerst nog even spanning meten tijdens het starten en dan de stekker er weer op.
Hopelijk werkt het weer als van ouds en start de motor. Word vervolgd.
Groeten.
Ton
    				
    				
    				
    				    				Ik heb de sensor gevonden (denk ik). Op alle tekening die ik gevonden en toegestuurd heb gekregen, dank daarvoor, staat de sensor bij de nokkenas aan de uitlaatzijde. Waarschijnlijk heb ik een hele speciale motor en zit de sensor bij de nokkenas aan de inlaat zijde. Op de foto genummerd als 1 en 2. Ik heb ook bovenop nog een sensor. Iemand enig idee waar deze voor is? Hij is als nummer 3 op de tekening weergegeven. Ook de kleppendeksel gedemonteerd om even schoon te maken, maar deze zijn redelijk schoon. Morgen even ultrasoon laten reinigen en dan kunnen ze er weer spek en span op gemonteerd worden. Wel zat er op de plek van de sensor veel dikke troep. Dit heb ik verwijderd en de sensor schoongemaakt. Geprobeerd door te meten en gekeken of het ohmage veranderde als er met een metalen deeltje langs de magneet ging. Ohmage blijft hetzelfde. Morgen maar weer terug zetten en kijken of het reinigen geholpen heeft. Eerst nog even spanning meten tijdens het starten en dan de stekker er weer op.
Hopelijk werkt het weer als van ouds en start de motor. Word vervolgd.
Groeten.
Ton
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 8138
      		Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Burton
      			      		      			      				Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 1982
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 20000
      			      		      			      				Kleur: Zwart
      			      		      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Nr 3 is de elektroklep voor de nokkenasverstelling (geen sensor maar een actuator)
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
    				
    				    			2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Fan

    			        
Berichten: 96
      		Lid geworden op: 24 jun 2007 16:13
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 159300
      			      		      			      				Kleur: Grijs
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Spijkenisse
      			      		      		
      		      		      		        Hallo,
Afgelopen dinsdag een nieuwe nokkenassensor geplaats en alle storing gewist. Hierna een startpoging gedaan. Even leek het erop dat de motor aan wilde slaan, maar voordat ik kon gaan juichen was het alweer klaar. Storingen weer uit gelezen en de nokkenassensor stond gewoon weer in de lijst. Ook kan de elektrische stuurbekrachtiging ineens niet meer communiceren. Het lijkt wel of er steeds weer iets nieuws bij komt. Iemand nog idee waar ik naar zou kunnen zoeken? Misschien kan ik de distributie nog een keer helemaal bekijken. Dit staat allemaal op de merkstrepen van toen de auto gewoon nog reed. Heb het van de week nogmaals gecheckt. Kan ik de timing ook bekijken op andere manier als met de merkstrepen en borgpennen. Voor de krukas heb ik een goed werkend borging, dus dat is geen probleem.
Uitlaat nokkens as bevat twee gaten. Een soort sleufgat en een gewoon rondgaatje. De timing staat op het sleufgat. Als ik de pen in het ronde gat wil gebruiken moet ik de nokkenas twee compressieslagen draaien. Dat vind ik op zich wel veel als de auto op het sleufgat wel goed reed.
Inlaat nokkenas heeft geen gat om te borgen. Hier moet ik dus echt uitgaan van de merkstreepjes.
Dit wiel staat ergens bovenin mijn bericht met een foto vermeld.
Ik heb overigens ook nog wel iets positiefs te melden. Ik heb ondertussen wel een C5 aangeschaft uit 2003. Een Ligne Prestige 2.0 16V in de kleur grijs. Voor het eerst een automaat. De auto rijd echt geweldig.
Fijn weekend.
Ton
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Afgelopen dinsdag een nieuwe nokkenassensor geplaats en alle storing gewist. Hierna een startpoging gedaan. Even leek het erop dat de motor aan wilde slaan, maar voordat ik kon gaan juichen was het alweer klaar. Storingen weer uit gelezen en de nokkenassensor stond gewoon weer in de lijst. Ook kan de elektrische stuurbekrachtiging ineens niet meer communiceren. Het lijkt wel of er steeds weer iets nieuws bij komt. Iemand nog idee waar ik naar zou kunnen zoeken? Misschien kan ik de distributie nog een keer helemaal bekijken. Dit staat allemaal op de merkstrepen van toen de auto gewoon nog reed. Heb het van de week nogmaals gecheckt. Kan ik de timing ook bekijken op andere manier als met de merkstrepen en borgpennen. Voor de krukas heb ik een goed werkend borging, dus dat is geen probleem.
Uitlaat nokkens as bevat twee gaten. Een soort sleufgat en een gewoon rondgaatje. De timing staat op het sleufgat. Als ik de pen in het ronde gat wil gebruiken moet ik de nokkenas twee compressieslagen draaien. Dat vind ik op zich wel veel als de auto op het sleufgat wel goed reed.
Inlaat nokkenas heeft geen gat om te borgen. Hier moet ik dus echt uitgaan van de merkstreepjes.
Dit wiel staat ergens bovenin mijn bericht met een foto vermeld.
Ik heb overigens ook nog wel iets positiefs te melden. Ik heb ondertussen wel een C5 aangeschaft uit 2003. Een Ligne Prestige 2.0 16V in de kleur grijs. Voor het eerst een automaat. De auto rijd echt geweldig.
Fijn weekend.
Ton
Berichten: 20302
      		Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross Hybride Shine
      			      		      			      				Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2021
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 Aircross
      			      		      			      				Organummer: 16187
      			      		      			      				Productienummer: 20235
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 21.000
      			      		      			      				Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
      			      		      			      				Locatie: 030
      			      		      		
      		      		      		        C5club Fan

    			        
Berichten: 96
      		Lid geworden op: 24 jun 2007 16:13
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 159300
      			      		      			      				Kleur: Grijs
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Spijkenisse
      			      		      		
      		      		      		        Laatste 8 cijfers zijn => 13282193.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Berichten: 20302
      		Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross Hybride Shine
      			      		      			      				Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2021
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 Aircross
      			      		      			      				Organummer: 16187
      			      		      			      				Productienummer: 20235
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 21.000
      			      		      			      				Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
      			      		      			      				Locatie: 030
      			      		      		
      		      		      		        Uit je VIN blijkt dat in deze C8 een EW10A motor ligt, niet de EW10J4 zoals je in je openingspost schreef.
Ik heb daarvan het document B1EG5JP0 Verwijderen - aanbrengen : Distributieriem gevonden, dat zal ik je sturen als je me je mailadres geeft via een PB.
Daarin staat precies hoe je om moet gaan met de afstelpennen, en ook hoe je moet controleren of de D-riem goed staat.
Voorts is het dan de vraag of je de juiste nokkenassensor gekocht hebt. Hoe heb je die aangeschaft, op VIN?
Groet,
JW
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ik heb daarvan het document B1EG5JP0 Verwijderen - aanbrengen : Distributieriem gevonden, dat zal ik je sturen als je me je mailadres geeft via een PB.
Daarin staat precies hoe je om moet gaan met de afstelpennen, en ook hoe je moet controleren of de D-riem goed staat.
Voorts is het dan de vraag of je de juiste nokkenassensor gekocht hebt. Hoe heb je die aangeschaft, op VIN?
Groet,
JW
Berichten: 20302
      		Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross Hybride Shine
      			      		      			      				Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2021
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 Aircross
      			      		      			      				Organummer: 16187
      			      		      			      				Productienummer: 20235
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 21.000
      			      		      			      				Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
      			      		      			      				Locatie: 030
      			      		      		
      		      		      		        C5club Fan

    			        
Berichten: 96
      		Lid geworden op: 24 jun 2007 16:13
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 159300
      			      		      			      				Kleur: Grijs
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Spijkenisse
      			      		      		
      		      		      		        Hallo allemaal,
Het heeft even geduurd, maar vandaag op een droog moment toch maar weer aan het sleutelen aan de C-8. Heb de distributieriem weer helemaal losgehaald en ga alles opnieuw op tijd zetten en dan de riem weer plaatsen. Is het laatste wat ik ga proberen. Voor de zekerheid heb ik een aantal vragen. Krukas staat geborgd met de juiste pen. Inlaat nokkenas staat ook geborgd. Heb op deze site een manier gevonden om hem toch te borgen. Wat opviel was dat het tandwiel ca 1 tand verder staat nu. Misschien dat dit het probleem van de nokkenassensor geeft, maar dat zal ik mee gaan maken. Nu even voor de uitlaatnokkensas. Ik heb hier twee gaten inzitten. Een sleufgat en een mooi rond gaatje. In de beschrijving die ik op de site gevonden heb staat alleen het sleufgaatje. Deze heb ik vorige keer ook geborgd, dus hoop dat dat goed was. Nu zijn er ook twee mogelijkheden om de pen in te borgen. Er zitten twee gaten net achter elkaar. De vorige keer heb ik het tweede gat gebruikt. Dan staat het tandwiel beter op 20 minuten voor. Kan iemand mij vertellen of ik dat juist heb. Ik heb voor de zekerheid wat foto's toegevoegd te verduidelijking.
Aantal vrije tanden tussen de nokkenaswielen was 13. Dit had ik ergens gelezen. Voor ik alles losgemaakt heb is de motor nog een aantal maal getornd en de zelf aangebrachte merkstrepen kwamen nog steeds op de merkpunten uit. Alles liep dus wel synchroon zoals dit zou moeten zijn.
Ik hoop dat iemand mij de juiste tips kan geven, maar volgens mij ben ik al een aardig eind op weg. Alvast bedankt voor de info. En word vervolgd.....
Groeten.
Ton
    				
    				
    				
    				    				Het heeft even geduurd, maar vandaag op een droog moment toch maar weer aan het sleutelen aan de C-8. Heb de distributieriem weer helemaal losgehaald en ga alles opnieuw op tijd zetten en dan de riem weer plaatsen. Is het laatste wat ik ga proberen. Voor de zekerheid heb ik een aantal vragen. Krukas staat geborgd met de juiste pen. Inlaat nokkenas staat ook geborgd. Heb op deze site een manier gevonden om hem toch te borgen. Wat opviel was dat het tandwiel ca 1 tand verder staat nu. Misschien dat dit het probleem van de nokkenassensor geeft, maar dat zal ik mee gaan maken. Nu even voor de uitlaatnokkensas. Ik heb hier twee gaten inzitten. Een sleufgat en een mooi rond gaatje. In de beschrijving die ik op de site gevonden heb staat alleen het sleufgaatje. Deze heb ik vorige keer ook geborgd, dus hoop dat dat goed was. Nu zijn er ook twee mogelijkheden om de pen in te borgen. Er zitten twee gaten net achter elkaar. De vorige keer heb ik het tweede gat gebruikt. Dan staat het tandwiel beter op 20 minuten voor. Kan iemand mij vertellen of ik dat juist heb. Ik heb voor de zekerheid wat foto's toegevoegd te verduidelijking.
Aantal vrije tanden tussen de nokkenaswielen was 13. Dit had ik ergens gelezen. Voor ik alles losgemaakt heb is de motor nog een aantal maal getornd en de zelf aangebrachte merkstrepen kwamen nog steeds op de merkpunten uit. Alles liep dus wel synchroon zoals dit zou moeten zijn.
Ik hoop dat iemand mij de juiste tips kan geven, maar volgens mij ben ik al een aardig eind op weg. Alvast bedankt voor de info. En word vervolgd.....
Groeten.
Ton
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 13973
      		Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
      			      		      			      				Opties: trekkaak , volledig leder
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2023
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 621
      			      		      			      				Kleur: zwart
      			      		      			      				Locatie: Westerlo Belgie
      			      		      		
      		      		      		        is dit je motor?
dan zal ik je nog wat sturen maar dan wel per mail.
zo ja stuur dan mail adres per PB.
CITROEN C8 2.0 16V.
MOT.RFN 1997CC 100KW
10/2002 tot 09/2005, Benzine
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			dan zal ik je nog wat sturen maar dan wel per mail.
zo ja stuur dan mail adres per PB.
CITROEN C8 2.0 16V.
MOT.RFN 1997CC 100KW
10/2002 tot 09/2005, Benzine



