Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als de motor heel heet is geweest kunnen de zuigerveren lam zijn en ook de zuiger en de cilinder beschadigd zijn.
is er compressie meting gedaan of met een endoscoop camera erin geweest ?
is er compressie meting gedaan of met een endoscoop camera erin geweest ?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Dan moet je expansie vat oom kotsen en de darmen op druk staan.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
daarom mijn vraag wat bedoeld hij met de uitlaad ,is het aan de motor of achter aan de wagen de uitlaad
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Kijkend naar "vriespluggen", die zijn hier te zien in de kop van deze motor:
Aan de achterkant van de kop, daar waar de uitlaat zit, zie je er drie zitten, #3 op het plaatje.
Groet,
JW
Aan de achterkant van de kop, daar waar de uitlaat zit, zie je er drie zitten, #3 op het plaatje.
Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 mei 2013 23:20
Auto: C5 Break 2.2 HDi Automaat
Opties: Exclusive, Schuifdak, P-sensoren, Bluetooth telefoon via JBL speakers
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 380.000
Kleur: Zeegroen
Locatie: Almere
Er zijn geen aanvullende metingen geweest. De monteur is stellig overtuigd dat het lek in de motor zit en verdenkt daarmee de koppakking. Zijn eerstvolgende actie zou logischerwijs het openmaken van het motorblok zijn.willy4 schreef:als de motor heel heet is geweest kunnen de zuigerveren lam zijn en ook de zuiger en de cilinder beschadigd zijn.
is er compressie meting gedaan of met een endoscoop camera erin geweest ?
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 mei 2013 23:20
Auto: C5 Break 2.2 HDi Automaat
Opties: Exclusive, Schuifdak, P-sensoren, Bluetooth telefoon via JBL speakers
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 380.000
Kleur: Zeegroen
Locatie: Almere
De vraag komt nu ook bij mij boven.willy4 schreef:daarom mijn vraag wat bedoeld hij met de uitlaad ,is het aan de motor of achter aan de wagen de uitlaad
In mijn beleving bedoeld hij de uitlaat aan de achterkant van de auto, aangezien ik het vermoeden heb dat ze niets hebben losgemaakt, behalve vuldoppen (zoals die van de KVS).
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 mei 2013 23:20
Auto: C5 Break 2.2 HDi Automaat
Opties: Exclusive, Schuifdak, P-sensoren, Bluetooth telefoon via JBL speakers
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 380.000
Kleur: Zeegroen
Locatie: Almere
Deze dop is zichtbaar aan de buitenzijde van het motorblok neem ik aan of is het pas merkbaar aan het einde van de uitlaat van de auto?JW-C5 schreef:Kijkend naar "vriespluggen", die zijn hier te zien in de kop van deze motor
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
er klopt iets niet , ik zou er nog iemand anders laten na kijken
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Op de tekening is te zien waar die doppen #3 zitten, dáár zou het dan moeten lekkenHollywood schreef:.........Deze dop is zichtbaar aan de buitenzijde van het motorblok neem ik aan of is het pas merkbaar aan het einde van de uitlaat van de auto?
Dat zou ik niet het einde van de uitlaat aan de achterzijde van de motor willen noemen.......
Groet,
JW
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Soms is iets wat loopt, ruikt, klinkt en er uit ziet als een paard..............gewoon een paard 
Gezien je tellerstand zou een lekke koppaking best kunnen........Het blijft een aluminium kop op een gietijzer onderblok....
Tellerstanden zeggen uiteraard niets definitiefs, maar mijn auto had op ongeveer dezelfde km stand ook een lekke koppakking.
Alleen is mijn auto gelukkig wel voorzien van een KVS peilstok, dus werd ik op tijd gewaarschuwd.
Gezien je tellerstand zou een lekke koppaking best kunnen........Het blijft een aluminium kop op een gietijzer onderblok....
Tellerstanden zeggen uiteraard niets definitiefs, maar mijn auto had op ongeveer dezelfde km stand ook een lekke koppakking.
Alleen is mijn auto gelukkig wel voorzien van een KVS peilstok, dus werd ik op tijd gewaarschuwd.
Zeg maar André
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Als de monteur de koppakking of de motor (kop) verdenkt betekent dit dus dat de KVS echt uit de uitlaat komt.
Dat is mogelijk, maar dan zou de kop theoretisch een grote scheur naar een uitlaatkanaal moeten hebben. Een lekke koppakking kan er niet voor zorgen dat de KVS rechtstreeks in de uitlaat komt zonder dat de motor waterslag maakt. En ik begrijp uit het verhaal dat het er echt uitstroomt zodra men bijvult.
In dat geval zou ik zeker nog eerst de warmtewisselaar van de EGR controleren, als die lek is loopt de KVS ook de uitlaat in. Is die OK, dan moet het inderdaad ergens in de motor zitten.
Controleren kan door simpel te by-pass-en en dan het systeem opnieuw vullen/afpersen.
Ook kan de WTW worden gedemonteerd en los afgeperst in een emmer water, dat werkt ook goed.
Let wel, dit is niet de olie/water wtw, maar de EGR WTW!
Dat is mogelijk, maar dan zou de kop theoretisch een grote scheur naar een uitlaatkanaal moeten hebben. Een lekke koppakking kan er niet voor zorgen dat de KVS rechtstreeks in de uitlaat komt zonder dat de motor waterslag maakt. En ik begrijp uit het verhaal dat het er echt uitstroomt zodra men bijvult.
In dat geval zou ik zeker nog eerst de warmtewisselaar van de EGR controleren, als die lek is loopt de KVS ook de uitlaat in. Is die OK, dan moet het inderdaad ergens in de motor zitten.
Controleren kan door simpel te by-pass-en en dan het systeem opnieuw vullen/afpersen.
Ook kan de WTW worden gedemonteerd en los afgeperst in een emmer water, dat werkt ook goed.
Let wel, dit is niet de olie/water wtw, maar de EGR WTW!
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 mei 2013 23:20
Auto: C5 Break 2.2 HDi Automaat
Opties: Exclusive, Schuifdak, P-sensoren, Bluetooth telefoon via JBL speakers
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 380.000
Kleur: Zeegroen
Locatie: Almere
Als ik de monteur goed heb begrepen heb heeft hij met draaiende motor getest, want hij merkte op dat accu ook slechts was.
Voor de zekerheid zal ik dat nogmaals vragen, want dat zal weer het een en ander verklaren.
Voor de zekerheid zal ik dat nogmaals vragen, want dat zal weer het een en ander verklaren.
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 mei 2013 23:20
Auto: C5 Break 2.2 HDi Automaat
Opties: Exclusive, Schuifdak, P-sensoren, Bluetooth telefoon via JBL speakers
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 380.000
Kleur: Zeegroen
Locatie: Almere
Tsja, dat zou ik op een Exclusive ook verwachten.akooiman schreef: Alleen is mijn auto gelukkig wel voorzien van een KVS peilstok, dus werd ik op tijd gewaarschuwd.




