Aha, ik vroeg me dat na het lezen van het document ook al af, zonder een antwoord te kunnen bedenken. Eerder bescherming van de monteur (veiligheid) dan bescherming van het veersysteem dus.JW-C5 schreef:Ik vermoed dat men niet wil dat de auto achterover gaat hangen op de ondersteuningen, en dan ook nog eens verder zou kunnen inzakken aan de achterkant als er iets met de vering gebeurt.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Exroosje heeft volgens mij zijn lampjes zelf vervangen zonder al te veel moeite. Bij mij is het op de brug gebeurd (met bumper eraf)morjos schreef: Welke Ph3-collega heeft zijn bumper al eens gedemonteerd ??? :
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Toch een raar verhaal.
Wat is er zo wezelijk anders dan een andere hp Citroën?
Waarom zou je in hoogste stand niet de voorkant mogen lichten en waarom moet je die rottige krikpunten gebruiken?
Als de ww komt gooien ze er gewoon een luchtzak onder.
Vreemde jongens die Fransen.
Wat is er zo wezelijk anders dan een andere hp Citroën?
Waarom zou je in hoogste stand niet de voorkant mogen lichten en waarom moet je die rottige krikpunten gebruiken?
Als de ww komt gooien ze er gewoon een luchtzak onder.
Vreemde jongens die Fransen.

Berichten: 1236
Lid geworden op: 16 aug 2014 13:59
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Locatie: De Stad Klundert
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Naar mijn idee gebeurt er met de vering ook niets, zolang die niet aangestuurd wordt door een hoogteregelaar of het wegnemen van de druk in de leidingen. Alles zit, bij uitgeschakeld contact, op slot. Vaag verhaal dit.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Wellicht houdt men er rekening mee dat de veercilinders intern lekken, en dat de auto dan achter doorzakt. Daarover zijn voldoende verhalen bekend, ook op dit forum te lezen.
Dat gebeurt niet als de auto een uurtje hoog staat.
Maar men houdt er dan rekening mee dat mensen dat niet voor een uurtje doen, maar de auto mogelijkerwijs dagen zó laten staan als ze met een grotere klus bezig zijn.
En hoe moet je aankijken tegen de mogelijkheid dat de auto zichzelf weer "oppompt" als je de afstandsbediening gebruikt? Levert dat dan gevaar op voor degene die er aan sleutelt?
Groet,
JW
Dat gebeurt niet als de auto een uurtje hoog staat.
Maar men houdt er dan rekening mee dat mensen dat niet voor een uurtje doen, maar de auto mogelijkerwijs dagen zó laten staan als ze met een grotere klus bezig zijn.
En hoe moet je aankijken tegen de mogelijkheid dat de auto zichzelf weer "oppompt" als je de afstandsbediening gebruikt? Levert dat dan gevaar op voor degene die er aan sleutelt?
Groet,
JW
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
De DRL's heb ik al wel vervangen door goedkope halogeen exemplaren van Gamma, maar dan zonder de voorbumper er af te halen... En ik dacht niet de enige te zijn hier op het forum...morjos schreef: Welke Ph3-collega heeft zijn bumper al eens gedemonteerd ??? Wil mij misschien wat raad geven want ik ben écht niet zo'n techneut .....![]()
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Bij werkzaamheden waarbij je niet wilt dat er iets aan de vering en wielstanden wijzigt: accu loskoppelen.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Voor de goede orde: ik geef alleen weer wat er in dat document staat, en probeer te begrijpen waarom dat daar dan zó staat.
Als het mijn auto zou zijn, en ik moest 'm een paar uur aan de voorkant iets omhoog zetten, zou ik niet aarzelen dat dan te doen door 'm op steunen te zetten.
Uiteraard netjes met de nodige voorzieningen en beschermingen
Dat zal dan nog best een lastig klusje worden, want hoe doe je dat dan?
Als je 'm eerst opkrikt onder een voorste steun, kun je daar geen steun onder zetten.........
Groet,
JW
Als het mijn auto zou zijn, en ik moest 'm een paar uur aan de voorkant iets omhoog zetten, zou ik niet aarzelen dat dan te doen door 'm op steunen te zetten.
Uiteraard netjes met de nodige voorzieningen en beschermingen

Dat zal dan nog best een lastig klusje worden, want hoe doe je dat dan?
Als je 'm eerst opkrikt onder een voorste steun, kun je daar geen steun onder zetten.........
Groet,
JW
Berichten: 1236
Lid geworden op: 16 aug 2014 13:59
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Locatie: De Stad Klundert
Onder andere!goudfrank schreef:Plaats een potkrik of een garagekrik aan de zijkant onder de wagen ter hoogte van de middenstijl met een plamuur rubber tussen krik en wagen en krik deze voldoende op.
Plaats een assteun met plamuur rubber ter hoogte van het voorste krik punt en laat de krik zakken. Herhaal dit aan de andere zijde. Ga vervolgens doen wat je wilde doen.


Groet, Jan 
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.

20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Er zal vast voldoende staal onder zo'n Ph3 zitten. De steun kan onder het subframe, scharnier van een draagarm of wat dan maar. Plekjes genoeg.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

C5club Bikkel


Berichten: 370
Lid geworden op: 15 apr 2014 18:53
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 395.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Locatie: Regio Gouda
Zoek een stuk trottoir met hoge stoeprand op. Leg een aantal blokken/stenen in de goot, rijd de auto achteruit tot de voorwielen op de blokken staan. Auto in hoogste stand, assteunen/tegels/blokken onder de kriksteunen. Auto in lage stand of rijstand en blokken onder de voorwielen vandaan halen.
Ik heb van m'n XM V6 wel eens op straat van onderaf een startmotor vervangen. Auto stond met rechterwielen op de stoep en linkerwielen op straat. Auto in hoogste stand, voor de veiligheid assteunen onder de kriksteunen en er was genoeg kruipruimte in de goot om de klus te klaren.
Ik heb van m'n XM V6 wel eens op straat van onderaf een startmotor vervangen. Auto stond met rechterwielen op de stoep en linkerwielen op straat. Auto in hoogste stand, voor de veiligheid assteunen onder de kriksteunen en er was genoeg kruipruimte in de goot om de klus te klaren.
BX16RS (LPG)-BX19D-BX19TRI Break (LPG) - nog een paar BX'en -
CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat)
CX25TRI Prestige Turbo II
ID19FA (ambulance, 1960)
CX25TRD Brk Turbo II
XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk
C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk
Nu nog:
Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat)
CX25TRI Prestige Turbo II
ID19FA (ambulance, 1960)
CX25TRD Brk Turbo II
XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk
C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk
Nu nog:
Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Daarover staat in die instructie:GW-tje schreef:Er zal vast voldoende staal onder zo'n Ph3 zitten. De steun kan onder het subframe, scharnier van een draagarm of wat dan maar. Plekjes genoeg.
Voor wat het (je) waard is.......VERPLICHT : Bij het oplichten mag de krik niet onder het voorframe worden geplaatst. Plaats geen bok onder het voorframe van de auto.
Groet,
JW
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
@Goudfrank,
Die eerste kant gaat zó wel.
Maar durf je dat ook aan met de tweede kant, als de andere kant al op een assteun staat?
Door 'm daar in het midden op te krikken ontstaat een zijdelingse kracht op die assteun......
Als ik het dan zou moeten doen zou ik in dit geval eerst aan een kant dat binnenscherm er uithalen en het wiel daarna terugzetten.
Vervolgens de andere kant doen, daar kan de auto dan op een assteun blijven staan totdat je aan die kant helemaal klaar bent.
Als laatste de eerste kant afmaken.
Groet,
JW
Die eerste kant gaat zó wel.
Maar durf je dat ook aan met de tweede kant, als de andere kant al op een assteun staat?
Door 'm daar in het midden op te krikken ontstaat een zijdelingse kracht op die assteun......
Als ik het dan zou moeten doen zou ik in dit geval eerst aan een kant dat binnenscherm er uithalen en het wiel daarna terugzetten.
Vervolgens de andere kant doen, daar kan de auto dan op een assteun blijven staan totdat je aan die kant helemaal klaar bent.
Als laatste de eerste kant afmaken.
Groet,
JW