Pagina 3 van 5
Re: hallo C5 gilde
Geplaatst: 14 feb 2017 16:28
door JW-C5
Eerder schreef je:
diesel is geen optie met die milieu sticker geneuzel.
Ook een 2.2 is een Diesel
Als je toch een Diesel overweegt zou ik in Duitsland eens kijken naar een 2,2 HDi 166/173 PK, die zijn daar ongetwijfeld te vinden.
Zeker in combinatie met een AM6 is dat een geweldige auto.
Groet,
JW
Re: hallo C5 gilde
Geplaatst: 20 feb 2017 09:32
door chris1985
Hallo heren,
In de carnavalsvakantie wilde ik het grote onderhoud gaan doen, aangezien ik een lekkage aan de kop ga aanpakken was ik aan het denken als ik die toch open heb om de klepstoters te vervangen inc. disti. riem en waterpomp.
is dit de 400 euro waard van de klepstoters als ik dan de Storing uitlaatgas preventief ermee op kan lossen. en het onregelmatig stationair lopen op zowel gas als benzine.
is toch wel een hoop geld voor een auto met 400.000 km, maar aan de andere kant heb ik er al zoveel zelf aan vernieuwd. mijn verloofde zal hier dan toch nog 2 jaar meer door rijden als hij de geest niet geeft.
wat denken jullie lost dit het probleem op van stationair onregelmatig lopen en zou de storing uitlaatgas verhelpen?
groeten chris
Re: hallo C5 gilde
Geplaatst: 20 feb 2017 09:58
door GW-tje
Klepstoters zouden in de 1.8 geen problemen mogen geven, ook niet na 4 ton. Je kunt wel een keer Wynn's hydraulic valve lifter concentrate toevoegen om ze een keer goed te reinigen. Normaal komt het klepstoterprobleem alleen bij de 2 liter motoren voor.
Nieuwe klepstoters kosten 8 euro per stuk via diverse sites, geen idee waar die 400 euro vandaan komt.
Verder kun je in een V6 natuurlijk voor ongeveer 500-600 euro zelf een LPG-installatie uit Polen nieuw inbouwen.
http://www.enerma.pl/en/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: hallo C5 gilde
Geplaatst: 20 feb 2017 10:24
door chris1985
dankjewel voor de tip ik dacht dat ze per stuk waren en niet per set.
maar dan ga ik eerst de reiniging eens proberen.
Re: hallo C5 gilde
Geplaatst: 08 mar 2017 10:47
door chris1985
FF een update van het groot onderhoud:
Eerst een olieflush gedaan daarna alles afgetapt en ook meteen de versnellingsbak olie, die zag er nog aardig uit dus ik vermoet dat dit al een keer gedaan was niet al te lang geleden.
Alles weer mooi afgevuld en Hydrauliche klepstoter additief toegevoegd, eerst eens kijken of dat helpt zo niet kan ik altijd nog beslissen ze alsnog te vervangen in combinatie met de dist. riem.
Daarna de linker draagarm vervangen inc. fuseekogel en beide zijde stuurkogels en axiaal kogels plus hoesen als je toch bezig bent en uit moet lijnen dan maar meteen alles.
Gasinstalatie schakelde niet meer over op gas, na diagnose bleek dat de labdazonde niet snel genoeg meer reageerde (om te checken of die niet goed was ff een emissie tester erin gehangen en ja hoor CO lag bij 2.0) en na inspectie bleek er een universele aan geknutselt te zijn. dus maar meteen ff ene met origenele steker verbinding gehaald. best prijzig maar dat gepruts met die kabels krijg ik al jeuk van als ik het zie. en dat was de oplossing CO weer mooi rond de 0.2.
dat was niet het probleem met de gasinstaltie maar hij loopt nu stationair veel beter. Ben naderhand naar de gasboer geweest en bleek een kapot relais te zijn dus ook makkelijke fix.
Map sensor schoon gemaakt en gasklephuis (2016 vernieuwd) gecontroleerd die was nog mooi schoon.
kleppendeksel pakkingen vervangen daar had iemand met vloeibare pakking aan gerommeld en dat was de rede dat die weer lekte dus hels karwei om dat allemaal weg te schrapen. hadden niet te weinig van dat spul gebruikt iig.
Remvloeistof vernieuwd meteen de aanligpunten van de blokken perventie ingevet plus de handrem armpjes (klauwen ook vernieuwd in 2016).
Banden opnieuw uitgeballanseerd voor de goede orde en voor met achter gewisselt voor de gelijkmatige slijtage.
Hitteschild bij de achterdemper zat los (klemmen/clipsen waren doorgeroest) ook vervangen.
Nu moet ik er toch weer ff tegen kunnen auto loopt en stuurt nu echt 10x beter dan voorheen ben heel blij met het resultaat heeft allemaal geloont.
nog open staan nu:
- Motorsteunen vervangen zag dat die bovenste niet meer goed was gescheurt.
- Hydraulische olie laten vervangen/onderhoud veersysteem (durf dat zelf niet aan geen ervaring mee en geen Lexia tot mijn beschikking) iemand een tip waar ik dat kan laten doen in het zuiden des landes?
Wat ik nog open heb staan nu zijn wat kleine kosmetische dingentjes:
- Antenne voet vervangen/schoonmaken
- Gordels rollen slecht op voor iemand er nog 2 hebben liggen dan hou ik me aanbevolen.
- Schakelpook + hoes vervangen is gescheurt en de verf komt eraf (scherpe randje)
- Toerentellen maken.
Zo blijf je bezig moet toch ergens een hobby van maken.
Re: hallo C5 gilde
Geplaatst: 08 mar 2017 11:04
door Menno
En je service interval teller even resetten

Re: hallo C5 gilde
Geplaatst: 08 mar 2017 14:40
door chris1985
dat heb ik gedaan deze foto was nog van voor de service.
Re: hallo C5 gilde
Geplaatst: 13 apr 2017 12:40
door chris1985
Ik heb weer een nieuw probleempje.
Bij hard remmen klopt (trillingen) rechts voor.
Vorig jaar heb ik de Klauwen, blokken en schijven vervangen dus ik vermoed de handrem kabels.
Klopt mijn vermoeden en zo ja heeft iemand een handleiding?
want ik las dat er ook buisjes besteld moeten worden voor deze te vervangen heeft iemand daar een OEM nr van?
groeten chris
Re: hallo C5 gilde
Geplaatst: 13 apr 2017 12:49
door JW-C5
Zeer onwaarschijnlijk dat de handremkabels verantwoordelijk zijn voor dit verschijnsel.
Ook al heb je de schijven en blokken vorig jaar nog vernieuwd, meest waarschijnlijke is dat er toch weer een schijf "krom" is.
Ik heb dat vele malen gehad bij mijn Xantia, en ook m'n huidige voiture is dat al overkomen.
Na zo'n 5000 km met nieuwe schijven begon het trillen opnieuw
Groet,
JW
Re: hallo C5 gilde
Geplaatst: 13 apr 2017 13:02
door boes
Schijf of ruimte op je voorwielophanging.
Re: hallo C5 gilde
Geplaatst: 13 apr 2017 13:08
door JW-C5
..of een aanligvlak van de schijf op de flens dat niet helemaal zuiver en/of schoon is.....
Groet,
JW
Re: hallo C5 gilde
Geplaatst: 13 apr 2017 14:47
door chris1985
het gaat ook weer weg na verloop van tijd, als je de handrem dan weer gebruikt dan is het er weer. dus vandaar mijn vermoeden.
draaiarmen zijn ook allemaal nieuw.
Re: hallo C5 gilde
Geplaatst: 29 jun 2017 10:41
door chris1985
helaas heb ik slecht nieuws, mijn C5 is helaas overleden.
motorschade op de weg naar munchen.
nu ben ik op zoek naar een vervanger en heb er 2 op het oog.
beide 3.0 V6 LPG, met onderhoudshistorie van 2003
maar de km stand van de ene is 109.000 KM en de ander 197.000KM
nu wil je altijd een auto met weinig km maar ik twijfel want daar is dan maar ongeveer 8000 per jaar meer gereden.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C" onclick="window.open(this.href);return false;
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C" onclick="window.open(this.href);return false;
heeft iemand een goede raad voor me?
gr
Christian
Re: hallo C5 gilde
Geplaatst: 29 jun 2017 10:54
door JW-C5
Een V6 op gas die dan nog geen 8000 km/jr gelopen zou hebben?
Bedenk dat Duitsland geen NAP kent, ik zou daar m'n grootste twijfels over hebben.
Zelfs 2 ton in 13 jaar is niet veel, daar zou ik al bij gaan denken......
Groet,
JW
Re: hallo C5 gilde
Geplaatst: 29 jun 2017 11:22
door psc5
Zo zit ik er ook in ... bovendien zijn ze "ziemlich teuer"