Even een vraagje voor iemand die ze ook gebruikt of iemand anders die een idee heeft...
Ik heb de boel aangesloten zoals in de instructie staat, het volgende doet zich echter voor: als ik het contact aanzet dan doet alles het naar behoren, de drl's gaan aan, als ik het stadslicht aan zet dan gaan ze uit en als ik dan de mistlampen aan zet dan gaan die ook aan en ik kan de boel ook weer uit zetten en weer terug naar drl's aan.
Als ik echter de auto start dan gebeurt er ineens het volgende, na een aantal seconden gaan zonder dat ik verder iets doe de drl's uit en de mistlampen aan...
Ik krijg ook als ik de motor draaiend hou het niet voor elkaar om de mistlampen weer uit te schakelen. Ik ben aan het meten geweest en tot de conclusie gekomen dat er op de stekker van de mistlampen van de auto na een aantal seconden spanning komt te staan waardoor de Osrams overschakelen naar de mistlampfunctie. Als ik de motor dan afzet blijven de mistlampen ook ongeveer een halve a een hele minuut branden en dan gaan ze uit. Lijkt op de coming home functie van de koplampen, heb ook geprobeerd om die functie in de boordcomputer uit te schakelen alsook de automatische verlichting, allemaal zonder het gewenste resultaat.
Ik heb nu de kabel van de mistlampen er maar uitgehaald en nu doen de drl's het zoals het bedoeld is.
Nu gebruik ik de mistlampen bijna nooit maar ik wil eigenlijk toch wel dat het werkt zoals het hoort.
Ik heb de rode draad op de plus van de accu staan, de zwarte en bruine op een massapunt van de auto en de blauwe draad op een door het contact geschakelde zekering (nr 14 van zekeringkast onder de motorkap)
Wat ik niet snap is dat de auto een paar seconden na het starten spanning op de mistlampen zet...

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.