Pagina 3 van 5

horten en stoten

Geplaatst: 17 aug 2015 22:01
door drdredlock
super.... :smt023

tot snel :D

Re: horten en stoten

Geplaatst: 18 aug 2015 00:04
door GW-tje
Nieuwe bobine: Valeo. Geen Bolk.

Re: horten en stoten

Geplaatst: 18 aug 2015 16:36
door drdredlock
............UPDATE.............

vanmorgen was akooiman zo vriendelijk me te ontvangen
(met een kopje koffie...)

Auto aan de lexia gehangen....en toen....
huh....geen foutmeldingen....asjemenou.... :?:
niks in de richting van de P0300 zoals eerder gemeten.
Da's wel heel raar...maar ja....
de auto loopt sinds gisteren dan ook een heeeeeel stuk beter
de oude benzine is eruit en nieuwe getankt natuurlijk.....
we (monteur/ikzelf en meerdere) denken niet aan de klepstoters omdat je totaal
niets hoort.....geen tikje/rateltje of wat dan ook.

De enige foutmelding die de auto nog aangaf was in de richting van de kachelmodule
maar dat wist ik (deed het ook niet meer) en heeft André meteen ff vervangen....
klepje in de deur ook ff gemaakt.....nou zeg.....heppie de peppie......
was ook serieus gezellig :P

ik rijd nu dus gewoon door totdat de auto weer de foutmelding geeft in de
richting van katalysator of uitlaatgas....we wachten af.....
dan meteen contact opnemen met akooiman en weer aan de lexia..... ;)

Nu van de week alleen nog even kijken waarom mijn metertje van de koelvloeistof/
watertemperatuur doods naar beneden blijft wijzen....(dat linkse metertje)
heeft het gewoon gedaan maar sinds ik de snelheidsmeter heb vervangen met de
toerenteller...nada (ben bang dak iets geraakt heb) :oops:

iedereen van dit forum (en met namen André) super bedankt dusver !!!

Re: horten en stoten

Geplaatst: 18 aug 2015 16:40
door willy4
heb je ook naar de waardes van de bobine gezien?

Re: horten en stoten

Geplaatst: 18 aug 2015 17:27
door c5jan
Ik kwam een klein vacuüm lekje tegen. Daarna liep de motor ineens veel lekkerder en pakt koud soepeler op....

Re: horten en stoten

Geplaatst: 18 aug 2015 17:48
door drdredlock
willy4 schreef:heb je ook naar de waardes van de bobine gezien?
als ik eerlijk ben....geen idee.... :D

heb alleen maar mee-gekeken en er kwam totaal geen storing ofzo te staan
mocht daar iets niet goed in zijn (of de vacuum zoals omschreven) geeft
zo'n lexia dat dan ook niet aan (zoals gezegd...echt een leek dus he)

Re: horten en stoten

Geplaatst: 18 aug 2015 17:55
door Gjhu
Mijn dame heeft ook die opstart problemen. Mijn dame mag morgen aan de lexia (ivm terugkerende storing uitlaatgassysteem en brandend service/engineer lampje) maar die klepstotervertroetelaar (mooi woord voor galgje :lol: ) ga ik ook maar eens proberen!

Re: horten en stoten

Geplaatst: 18 aug 2015 20:08
door Timo 1972
Als de koude start , stotteren van de motor opleverd kan het ook de eerste lambdasonde zijn , maar dan zou er wel een fout code moeten zijn. (Permanente storing mengselregeling samenhang P 0170)

Re: horten en stoten

Geplaatst: 18 aug 2015 20:24
door c5jan
Daarom, vacuüm lekjes gaan fijn onder de radar en leveren ook een bokkerig rijgedrag op.

horten en stoten

Geplaatst: 18 aug 2015 20:54
door drdredlock
Aub niet constant voorgaande bericht quoten , bedankt !

hoe spoor je een vacuüm lekje op..??
waar zat jouw lekje (hm...klinkt fout maar bedoel er niks mee hoor :D )

Re: horten en stoten

Geplaatst: 18 aug 2015 21:19
door c5jan
Er zit een slang aan het inlaat spruitstuk vlak onder de gasklep.
Daar was ivm de lpg een t stukje tussen gezet. Alle poten van de T moesten opnieuw aangesneden worden.
Lek zoeken kan je normaliter doen met remmenreiniger oid bij draaiende motor.
Verhoogt het toerental dan wordt er wat opgezogen. Zorg wel dat je niet via de inlaat spuit...

Re: horten en stoten

Geplaatst: 18 aug 2015 22:27
door akooiman
We hebben niet naar de waardes van live data gekeken.

Ik verwachtte een P0300 of iets dergelijks te vinden, maar er was niet een code opgeslagen in de MM ECU.
De auto loopt erg mooi rustig, met af en toe een miniem hikje.........

Voorgeschiedenis is dat de auto maanden stil heeft gestaan, en dat onlangs de benzine vervangen is, waarna het al weer stukken beter werd.

Geadviseerd om eerst eens wat kilometers te maken, om te zien of het nog soepeler wordt, en zo niet, weer eens op de koffie te komen, voor een dieper onderzoek.

Lijkt me niet een vacuum probleem, aangezien de motor het overgrote deel echt heel netjes loopt.

Re: horten en stoten

Geplaatst: 19 aug 2015 08:36
door willy4
ok,dan is het misschien niet slecht om een produkt toe te voegen dat de verstuivers reinigd

Re: horten en stoten

Geplaatst: 05 sep 2015 16:59
door drdredlock
zo....

nieuwe bobine en bougie maar niet echt een verbetering

auto loopt dus koud slecht maar warm als zonnetje
(gebruik schommelt zelfs tussen 8,3 en 8,4)

Ik denk zelf nu het volgende:
iets met de temp meter....
het viel me op dat de auto binnen 50 seconden aangeeft warm te zijn
terwijl die dat natuurlijk nog niet is......
die eerste 50 seconden...niks aan de hand....
dus waarschijnlijk dan zun toerental naar beneden knikkert (denkt warm te zijn) maar
de motor is daar nog niet klaar voor dus.......

ben nogal een leek maar vindt er enige logica in!!!

wat denken de forumleden...??

de auto geeft vaak uitlaatgas storing en dan soms dus erbij de kat storing
(schiet dan in de zgn. noodloop....uit en aan zorgt evoor dat de auto meteen goed/beter loopt)

als de auto warm is nooit een noodloop mee-gemaakt

Re: horten en stoten

Geplaatst: 05 sep 2015 17:55
door c5jan
Meten is weten.
Andersom kan ook, dat het mm denkt dat de motor koud is, dat gaat de eerste minuut nog wel op , en daarna begint het gedoe.