tot snel
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 16 aug 2015 09:39
Auto: c5 2.0 16v break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: donker blauw / zwart
Locatie: Helmond
super....
tot snel
tot snel
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Nieuwe bobine: Valeo. Geen Bolk.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 16 aug 2015 09:39
Auto: c5 2.0 16v break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: donker blauw / zwart
Locatie: Helmond
............UPDATE.............
vanmorgen was akooiman zo vriendelijk me te ontvangen
(met een kopje koffie...)
Auto aan de lexia gehangen....en toen....
huh....geen foutmeldingen....asjemenou....
niks in de richting van de P0300 zoals eerder gemeten.
Da's wel heel raar...maar ja....
de auto loopt sinds gisteren dan ook een heeeeeel stuk beter
de oude benzine is eruit en nieuwe getankt natuurlijk.....
we (monteur/ikzelf en meerdere) denken niet aan de klepstoters omdat je totaal
niets hoort.....geen tikje/rateltje of wat dan ook.
De enige foutmelding die de auto nog aangaf was in de richting van de kachelmodule
maar dat wist ik (deed het ook niet meer) en heeft André meteen ff vervangen....
klepje in de deur ook ff gemaakt.....nou zeg.....heppie de peppie......
was ook serieus gezellig
ik rijd nu dus gewoon door totdat de auto weer de foutmelding geeft in de
richting van katalysator of uitlaatgas....we wachten af.....
dan meteen contact opnemen met akooiman en weer aan de lexia.....
Nu van de week alleen nog even kijken waarom mijn metertje van de koelvloeistof/
watertemperatuur doods naar beneden blijft wijzen....(dat linkse metertje)
heeft het gewoon gedaan maar sinds ik de snelheidsmeter heb vervangen met de
toerenteller...nada (ben bang dak iets geraakt heb)
iedereen van dit forum (en met namen André) super bedankt dusver !!!
vanmorgen was akooiman zo vriendelijk me te ontvangen
(met een kopje koffie...)
Auto aan de lexia gehangen....en toen....
huh....geen foutmeldingen....asjemenou....
niks in de richting van de P0300 zoals eerder gemeten.
Da's wel heel raar...maar ja....
de auto loopt sinds gisteren dan ook een heeeeeel stuk beter
de oude benzine is eruit en nieuwe getankt natuurlijk.....
we (monteur/ikzelf en meerdere) denken niet aan de klepstoters omdat je totaal
niets hoort.....geen tikje/rateltje of wat dan ook.
De enige foutmelding die de auto nog aangaf was in de richting van de kachelmodule
maar dat wist ik (deed het ook niet meer) en heeft André meteen ff vervangen....
klepje in de deur ook ff gemaakt.....nou zeg.....heppie de peppie......
was ook serieus gezellig
ik rijd nu dus gewoon door totdat de auto weer de foutmelding geeft in de
richting van katalysator of uitlaatgas....we wachten af.....
dan meteen contact opnemen met akooiman en weer aan de lexia.....
Nu van de week alleen nog even kijken waarom mijn metertje van de koelvloeistof/
watertemperatuur doods naar beneden blijft wijzen....(dat linkse metertje)
heeft het gewoon gedaan maar sinds ik de snelheidsmeter heb vervangen met de
toerenteller...nada (ben bang dak iets geraakt heb)
iedereen van dit forum (en met namen André) super bedankt dusver !!!
Berichten: 13974
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
heb je ook naar de waardes van de bobine gezien?
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik kwam een klein vacuüm lekje tegen. Daarna liep de motor ineens veel lekkerder en pakt koud soepeler op....
C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 16 aug 2015 09:39
Auto: c5 2.0 16v break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: donker blauw / zwart
Locatie: Helmond
als ik eerlijk ben....geen idee....willy4 schreef:heb je ook naar de waardes van de bobine gezien?
heb alleen maar mee-gekeken en er kwam totaal geen storing ofzo te staan
mocht daar iets niet goed in zijn (of de vacuum zoals omschreven) geeft
zo'n lexia dat dan ook niet aan (zoals gezegd...echt een leek dus he)
C5club Rookie


Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:25
Auto: Berline exclusive
Opties: Pack parking,Trekhaak, cd wisselaar, xenon
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09662cj
Productienummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144514
Kleur: Gris aluminium
Locatie: Nijmegen
Mijn dame heeft ook die opstart problemen. Mijn dame mag morgen aan de lexia (ivm terugkerende storing uitlaatgassysteem en brandend service/engineer lampje) maar die klepstotervertroetelaar (mooi woord voor galgje
) ga ik ook maar eens proberen!
C5club Executive


Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
Als de koude start , stotteren van de motor opleverd kan het ook de eerste lambdasonde zijn , maar dan zou er wel een fout code moeten zijn. (Permanente storing mengselregeling samenhang P 0170)
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Daarom, vacuüm lekjes gaan fijn onder de radar en leveren ook een bokkerig rijgedrag op.
C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 16 aug 2015 09:39
Auto: c5 2.0 16v break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: donker blauw / zwart
Locatie: Helmond
Aub niet constant voorgaande bericht quoten , bedankt !
hoe spoor je een vacuüm lekje op..??
waar zat jouw lekje (hm...klinkt fout maar bedoel er niks mee hoor
)
hoe spoor je een vacuüm lekje op..??
waar zat jouw lekje (hm...klinkt fout maar bedoel er niks mee hoor
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Er zit een slang aan het inlaat spruitstuk vlak onder de gasklep.
Daar was ivm de lpg een t stukje tussen gezet. Alle poten van de T moesten opnieuw aangesneden worden.
Lek zoeken kan je normaliter doen met remmenreiniger oid bij draaiende motor.
Verhoogt het toerental dan wordt er wat opgezogen. Zorg wel dat je niet via de inlaat spuit...
Daar was ivm de lpg een t stukje tussen gezet. Alle poten van de T moesten opnieuw aangesneden worden.
Lek zoeken kan je normaliter doen met remmenreiniger oid bij draaiende motor.
Verhoogt het toerental dan wordt er wat opgezogen. Zorg wel dat je niet via de inlaat spuit...
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
We hebben niet naar de waardes van live data gekeken.
Ik verwachtte een P0300 of iets dergelijks te vinden, maar er was niet een code opgeslagen in de MM ECU.
De auto loopt erg mooi rustig, met af en toe een miniem hikje.........
Voorgeschiedenis is dat de auto maanden stil heeft gestaan, en dat onlangs de benzine vervangen is, waarna het al weer stukken beter werd.
Geadviseerd om eerst eens wat kilometers te maken, om te zien of het nog soepeler wordt, en zo niet, weer eens op de koffie te komen, voor een dieper onderzoek.
Lijkt me niet een vacuum probleem, aangezien de motor het overgrote deel echt heel netjes loopt.
Ik verwachtte een P0300 of iets dergelijks te vinden, maar er was niet een code opgeslagen in de MM ECU.
De auto loopt erg mooi rustig, met af en toe een miniem hikje.........
Voorgeschiedenis is dat de auto maanden stil heeft gestaan, en dat onlangs de benzine vervangen is, waarna het al weer stukken beter werd.
Geadviseerd om eerst eens wat kilometers te maken, om te zien of het nog soepeler wordt, en zo niet, weer eens op de koffie te komen, voor een dieper onderzoek.
Lijkt me niet een vacuum probleem, aangezien de motor het overgrote deel echt heel netjes loopt.
Zeg maar André
Berichten: 13974
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ok,dan is het misschien niet slecht om een produkt toe te voegen dat de verstuivers reinigd
C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 16 aug 2015 09:39
Auto: c5 2.0 16v break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: donker blauw / zwart
Locatie: Helmond
zo....
nieuwe bobine en bougie maar niet echt een verbetering
auto loopt dus koud slecht maar warm als zonnetje
(gebruik schommelt zelfs tussen 8,3 en 8,4)
Ik denk zelf nu het volgende:
iets met de temp meter....
het viel me op dat de auto binnen 50 seconden aangeeft warm te zijn
terwijl die dat natuurlijk nog niet is......
die eerste 50 seconden...niks aan de hand....
dus waarschijnlijk dan zun toerental naar beneden knikkert (denkt warm te zijn) maar
de motor is daar nog niet klaar voor dus.......
ben nogal een leek maar vindt er enige logica in!!!
wat denken de forumleden...??
de auto geeft vaak uitlaatgas storing en dan soms dus erbij de kat storing
(schiet dan in de zgn. noodloop....uit en aan zorgt evoor dat de auto meteen goed/beter loopt)
als de auto warm is nooit een noodloop mee-gemaakt
nieuwe bobine en bougie maar niet echt een verbetering
auto loopt dus koud slecht maar warm als zonnetje
(gebruik schommelt zelfs tussen 8,3 en 8,4)
Ik denk zelf nu het volgende:
iets met de temp meter....
het viel me op dat de auto binnen 50 seconden aangeeft warm te zijn
terwijl die dat natuurlijk nog niet is......
die eerste 50 seconden...niks aan de hand....
dus waarschijnlijk dan zun toerental naar beneden knikkert (denkt warm te zijn) maar
de motor is daar nog niet klaar voor dus.......
ben nogal een leek maar vindt er enige logica in!!!
wat denken de forumleden...??
de auto geeft vaak uitlaatgas storing en dan soms dus erbij de kat storing
(schiet dan in de zgn. noodloop....uit en aan zorgt evoor dat de auto meteen goed/beter loopt)
als de auto warm is nooit een noodloop mee-gemaakt
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Meten is weten.
Andersom kan ook, dat het mm denkt dat de motor koud is, dat gaat de eerste minuut nog wel op , en daarna begint het gedoe.
Andersom kan ook, dat het mm denkt dat de motor koud is, dat gaat de eerste minuut nog wel op , en daarna begint het gedoe.
