Pagina 3 van 7

Re: schuddend blok 2.0 16v

Geplaatst: 04 jan 2014 23:27
door fjansz
Nog ff navraag gedaan en het blijkt dat de injectors ca. 150 per stuk zijn en niet de bobine-unit.
Nu bij mijn C5 de bobine-unit en de bougies vervangen zijn, zou het zo kunnen zijn dat een van de injectors gaar is, waardoor het blok nog wat wiebelt bij statonair draaien?

Re: schuddend blok 2.0 16v

Geplaatst: 04 jan 2014 23:31
door Menno
Klepstoters .... ?

Re: schuddend blok 2.0 16v

Geplaatst: 05 jan 2014 08:10
door Iceman
@fjanz
Als je weg rijd met een koude motor. Houd ze dan in?
Omschrijving: komt de eerste 100 meter moeilijk weg, toerental zakt in op het moment van gas geven, afslaan.....

Greetz Iceman :smt197

Re: schuddend blok 2.0 16v

Geplaatst: 05 jan 2014 11:35
door NTwoO
Ik haak nu pas aan, zo de hele draad is nog niet doorgespit.

Bij een tijdje rijden met versleten bobines heeft de ophanging wat te verduren. Versleten ophanging kan ook resulteren in een onrustiger motor.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Re: schuddend blok 2.0 16v

Geplaatst: 05 jan 2014 11:45
door GW-tje
Dat is wel wat ver gezocht, denk ik.

- stappenmotor+gasklephuis grondig reinigen;
- Wynn's hydraulic valve lifter concentrate toevoegen aan de olie,
- injectorreiniger toevoegen aan de bijna lege brandststoftank.

En dan na een paar honderd kilometer nog eens kijken....

Re: schuddend blok 2.0 16v

Geplaatst: 05 jan 2014 15:12
door NTwoO
Had ik namelijk zelf... Zo ver gezocht is het niet. De bougies even bekijken kan ook geen kwaad. Tijdens het sterven van een bobine wilt de bougie ook vervuilen.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Re: schuddend blok 2.0 16v

Geplaatst: 05 jan 2014 21:56
door fjansz
NTwoO schreef:Ik haak nu pas aan, zo de hele draad is nog niet doorgespit.

Bij een tijdje rijden met versleten bobines heeft de ophanging wat te verduren. Versleten ophanging kan ook resulteren in een onrustiger motor.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Klopt, m'n onderste motorsteun is gaar, ws door het schudden en is al eens vervangen door een gebruikte die helaas nog slechter bleek dan de oude.
Het schudden van het blok zou daar dus nog door kunnen komen. Bobines en bougies zijn nu immers nieuw. Ik heb iig niet het idee dat het blok nu nog slagen mist.

Re: schuddend blok 2.0 16v

Geplaatst: 05 jan 2014 22:04
door fjansz
GW-tje schreef:Dat is wel wat ver gezocht, denk ik.

- stappenmotor+gasklephuis grondig reinigen;
- Wynn's hydraulic valve lifter concentrate toevoegen aan de olie,
- injectorreiniger toevoegen aan de bijna lege brandststoftank.

En dan na een paar honderd kilometer nog eens kijken....
Ga ik doen. Blijkbaar is de motor van een 12 jaar oude C5 met weinig km's (135d) niet veel beter af dan eentje die er 235d op heeft zitten. Ws alleen korte stukjes gedraaid met de nodige interne vervuiling als gevolg.
Ik heb nu 2 busjes Bardahl Fuel Injector Cleaner toegevoegd aan de benzine. Zal ook wat Wynn's toevoegen aan de olie.
Ben benieuwd of dat de boel wat schoon krijgt.

Re: schuddend blok 2.0 16v

Geplaatst: 05 jan 2014 22:09
door fjansz
Iceman schreef:@fjanz
Als je weg rijd met een koude motor. Houd ze dan in?
Omschrijving: komt de eerste 100 meter moeilijk weg, toerental zakt in op het moment van gas geven, afslaan.....

Greetz Iceman :smt197
Nee, motor start na kwart slag, pakt meteen goed op en loopt onder alle omstandigheden als een naaimachien.
Behalve wanneer ik stil sta voor een stoplicht oid, dan staat het blok wat te dansen. Nu ben ik een Volvo (excusez) 2,5L 6-pitter in lijn gewend, dus kan zijn dat dit dansen de aard van het beestje is. Maar na de vervanging van de bougies en bobines is het missen van slagen over en draait het blok zeker een stuk rustiger. Zal nog eens naar de onderste motorsteun (laten) kijken.

Re: schuddend blok 2.0 16v

Geplaatst: 05 jan 2014 22:11
door fjansz
Menno schreef:Klepstoters .... ?
Denk het niet. Had ik met m'n vorige auto last van en dan hoor je een onregelmatige tik. Kunnen ze oud mee worden, behalve als er eentje écht vast zit, dan ben je aan de beurt.

Re: schuddend blok 2.0 16v

Geplaatst: 05 jan 2014 22:59
door akooiman
rotte motorsteun riep ik 2 maanden geleden al....... :smt203

Re: schuddend blok 2.0 16v

Geplaatst: 06 jan 2014 00:52
door fjansz
kan zijn, maar bij mij was het toch echt de kapotte bobine die cilinder 1 bedient, waardoor ik langs de snelweg in duitsland stil stond. Die was ook de oorzaak van het heftige schudden bij stationair draaien.

Re: schuddend blok 2.0 16v

Geplaatst: 06 jan 2014 09:10
door GW-tje
Als de onderste motorsteun kapot/brak is, gaat over het algemeen je versnellingspook ook flink mee heen en weer.

Re: schuddend blok 2.0 16v

Geplaatst: 06 jan 2014 10:10
door JW-C5
....dat doet hij als de bak met stangen bediend wordt, zoals de BE bak in de Xant.
Maar doet 'ie dat ook als 'ie met kabels bediend wordt, zoals dat hier het geval is :?:

Groet,
JW

Re: schuddend blok 2.0 16v

Geplaatst: 06 jan 2014 12:10
door GW-tje
Terechte opmerking, JW-NHS. Dat weet ik eigenlijk niet precies, maar de kabels zijn wel dusdanig stijf dat ik verwacht dat hieraan wel "iets" zichtbaar zal zijn. ;)