Pagina 3 van 7
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 31 jul 2012 09:35
door KWW
ik overweeg het wel maar alleen als ik zelf op de rollenbank kan vertellen hoe ik het wil hebben.
en geen standaard chip die van alles veranderd zonder te weten hoe deze specifieke C5 is.
ik persoonlijk zou dan alleen kiezen voor een lekker breed koppelgebied die vroeg begint.
boven de 3000 toeren kom ik zelden dus dan mag het wel wat afvallen.
ook het verbruik zou ik dan mee laten nemen.
het enige probleem zijn de kosten, de meeste kosten zo rond de 500 euro

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 31 jul 2012 10:27
door Menno
De HDi 16v maakt erg gemakkelijk toeren, dus die 3000 zijn zo gehaald , komen in mijn geval dagelijks voorbij ...
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 31 jul 2012 14:25
door This Game
500 met rollenbank en specifiek op de auto/persoonlijke wensen is toch niet zo heel gek?
Als ik niet al angst had voor de ThP (spook) problemetiek had ik het ook overwogen, maar heb eigenlijk al wel genoeg koppel en vermogen zoals ie nu is.
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 31 jul 2012 17:44
door coffeecup
kijk maar eens op
http://www.shiftech.be" onclick="window.open(this.href);return false;.
500eu voor tuning + dynorun is spotgoedkoop overigens.
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 31 jul 2012 18:04
door JW-C5
Ik heb onze C1 vorige week laten chiptunen bij
Bullpower.
Die doet ook de
C5 HDi 138 voor €498 incl rollenbanktest vóór en ná het chippen.
Bij de C1 kreeg ik €50 korting op het standaard bedrag, even navragen wat dat voor de C5 oplevert....
Groet,
JW
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 31 jul 2012 18:56
door Herman
Wel eens info opgevraagd voor zuiniger tunen, maar dat was niet mogelijk.
Voor de rest niet nodig is al pittig genoeg, en heb geen petje op, wel soms een hoed.

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 01 aug 2012 08:47
door KWW
ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom chippen meteen met petjesvolk geassocieerd wordt.
zuiniger rijden, meer koppel voor een caravan etc kunnen ook een leuke bijkomstigheid zijn.
de meeste petjes hebben geen sleurhut achter de gti hangen toch?
en de prijs van 500 is misschien in relatie tot hetgeen geboden wordt niet zo gek veel meer is wel
1/3 a een kwart van de waarde van de auto (in mijn geval)
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 01 aug 2012 18:41
door Herman
Ik bedoel ook meer het andere soort rijden zoals gofjes en bmwtjes met veel lawaai en rook onder de wielen.

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 01 aug 2012 19:04
door Menno
Roken doet een C5 sowieso niet , zelfs niet met hete chip

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 02 aug 2012 14:56
door oco1979
Hier heb je de verschillen,wel in het frans
DW10BTED4
Moteurs diesels HDi, 4 cylindres en ligne, suralimentés
Cylindrée 2 l
Performances
► DW10BTED4 : 100 kW (136 ch)
Dépollution
► Euro 4 et Euro 5
Principales caractéristiques
► Carter cylindre fonte
► Culasse aluminium 16 soupapes
► Turbo à Géométrie Variable (TGV)
► Injection common rail 2ème génération Siemens et Delphi
► Post-traitement : catalyseur 2 voies + FAP
Date de lancement
► Mai 2003
Véhicules équipés
► PSA : 308, 407, 807
C4, C4 Picasso, C5, C8
Jumpy, Expert
► Ford : Focus, C-Max, S-Max, Galaxy
Volvo S40
DW10CTED4
Moteurs diesels HDi, 4 cylindres en ligne, suralimentés
Cylindrée 2 l
Performances
► DW10CTED4 : 120 kW (163 ch)
► DW10DTED4 : 110 kW (150 ch)
Dépollution
► 1
er
moteur diesel PSA « full Euro 5 »
Principales caractéristiques
► Carter cylindre fonte
► Culasse aluminium 16 soupapes
► Turbo à Géométrie Variable (TGV) refroidi par eau
► Injection common rail 2ème génération Delphi amélioré
au niveau de l’hydraulique injecteur et de la maîtrise des
quantités injectées
► Système de combustion amélioré ECCS
► EGR haute efficacité
► Post-traitement : catalyseur 2 voies + FAP
Date de lancement
► Démarrage série prévu en avril 2009
Véhicules équipés
► PSA : 3008 (1er véhicule équipé) puis C4 Picasso
Applications véhicules identiques à DW10B
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 02 aug 2012 17:27
door XortioN
Het grootste verschil is dus dat de turbo water gekoeld is? Niet echt zo'n technische vergelijking, maar toch

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 03 aug 2012 10:11
door This Game
Had die 100kw ook in de 407 en was best een lekker torretje, zelfs/zeker met die russische 4-traps er aan.
Proefrit gemaakt met C5 met 120kw en kon het vermogen niet vinden (los dat ik een koude diesel niet op z'n staart ga trappen, ook al is ie niet van mezelf). Ben dan ook met name een koppel-onderin rijder en dat maakt bij die 2 niet veel uit dacht ik.
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 03 aug 2012 13:54
door oco1979
andere turbo die watergekoeld is en oliegekoeld.
Andere injectoren,vermoed ofwel meerdere gatjes in of
meerdere inspuiting per cyclus of beiden.(nieuwe generatie injectoren zoals deze van de mercedes(delphi)
egr is ook anders.
Conclussie : niet enkel software,jammer...
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 05 aug 2012 14:53
door BJG
JW-NHS schreef:Ik heb onze C1 vorige week laten chiptunen(...)
Is hij er erg veel door verbeterd JW?
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 05 aug 2012 15:05
door JW-C5
Zekers
Als je de koppelkromme bekijkt zie je dat er tot zo'n 3500 rpm sprake is van een vrijwel gelijkblijvende toename in het koppel met iets meer dan 10 Nm, daarboven neemt de toename af tot ongeveer de helft daarvan , en later nog wat minder.
Juist die toename in dat onderste toerengebied is duidelijk voelbaar, de auto wordt daardoor levendiger, hij pakt veel makkelijker op als je bij lage toeren gaat versnellen. En dat is iets dat je bij deze gerobotiseerde bak goed merkt, die schakelt immers relatief vroeg op.
Toen ik vorige week zondagmiddag over de Lekdijk reed werd dat bevestigd, rijdend in de E-stand trekt 'ie dan bij 1500 rpm duidelijk beter dan voorheen.
Al met al, een stevige investering die € 348,-, maar in mijn beleving krijg je daar een boel extra rijplezier voor terug
Groet,
JW