Pagina 3 van 4
Re: Slechte koude start
Geplaatst: 09 feb 2012 13:06
door willy4
de dikke draad zit wel spanning op ,en is niet afgezekerd
als die tegen de massa komt ,kun je wel fel verbranden
dus accu ofkoppelen voor alle veligheid

Re: Slechte koude start
Geplaatst: 09 feb 2012 13:10
door jpvandriel
Ik ga sowieso de accu loskoppelen als ik verder maar geen code nodig heb of dat het met de lexia gereset moet worden.
Re: Slechte koude start
Geplaatst: 09 feb 2012 13:12
door willy4
de posten terug vastleggen op de radio en ramen terug inleren,dat is alles
Re: Slechte koude start
Geplaatst: 09 feb 2012 13:19
door jpvandriel
Ok,
Wish me luck!!!
Re: Slechte koude start
Geplaatst: 09 feb 2012 17:16
door Nosmo King
Good luck...

Re: Slechte koude start
Geplaatst: 09 feb 2012 23:09
door jpvandriel
Ik heb vanavond een workshop startmotor gedaan.
Moet zeggen het valt reuze mee.
Eerst netjes de accupolen los gemaakt daarna brandstof filter verwijderd om wat ruimte te creëren.
De 3 inbus bouten los gedraaid waarna de startmotor loskomt stukje gedraaid om het electra los te maken.
Tot zover geen probleem.Dus ik denk hou even naast zijn vervanger ziet er op het eerste oog hetzelfde uit alleen de vervanger is een kleinere versie dus oude maar weer terug gemonteerd.
Conclusie: Terug bij af maar wel weer een stuk wijzer.

Re: Slechte koude start
Geplaatst: 10 feb 2012 08:15
door GW-tje
Heb je een startmotor van een benzinemotor besteld?
Re: Slechte koude start
Geplaatst: 10 feb 2012 11:19
door jpvandriel
Nee heb de goede besteld maar ze hebben een benzine geleverd.
Heb hem ondertussen al omgeruild.
Vanavond nieuwe kans.
Re: Slechte koude start
Geplaatst: 10 feb 2012 11:25
door willy4
de twee de keer gaat het gemakelijker
Re: Slechte koude start
Geplaatst: 10 feb 2012 11:27
door jeroenbusser
Let er bij het vervangen van je startmotor goed op dat het pasbusje in 1 van de boutgaten in het gat van de startmotor zit i.p.v. in het gat van het koppelingshuis. In het laatste geval bestaat de kans dat het busje bij het plaatsen van de startmotor naar binnen gedrukt wordt en de startmotor niet helemaal de juiste plaats heeft t.o.v. de starterkrans, wat een jankend bijgeluid geeft.
Succes
Re: Slechte koude start
Geplaatst: 10 feb 2012 12:16
door jpvandriel
willy4 schreef:de twee de keer gaat het gemakelijker
Dat denk ik ook maar ik wilde het ook maar als de laatste keer beschouwen tenmiste dat hoop ik
Re: Slechte koude start
Geplaatst: 10 feb 2012 12:19
door jpvandriel
Het rare is dat de startmotor vanmorgen een stuk soepeler rondging nadat hij er even uit geweest is.
hij sloeg na 2 pogingen al aan bij -7.
Re: Slechte koude start
Geplaatst: 11 feb 2012 10:05
door jpvandriel
Vanmorgen vol spanning naar de C5 buitentemperatuur -10°C Sleutel in het contact even op het gloeilampje wachten en ja hoor hij slaat gelijk aan probleem opgelost.

Re: Slechte koude start
Geplaatst: 11 feb 2012 10:25
door jpvandriel
jopie schreef:Kun je foto's maken en/of een beschrijving geven dan ik ik het misschien ook zelf doen bvd.
Het heeft even geduurd.
Ik ben begonnen met het demonteren van het brandstoffilter 2x dop 10 leidingen zitten met snelkoppelingen bij mij 3 stuks.Dan de accupool van de plus afgehaald.Daarna de 2 electra kabels (zitten bovenop de startmotor) los maken dop 13 voor de dikke plus en dop 8 voor de voeding van de bendix (die laat het tandwiel naar het vliegwiel schieten).Als deze los zijn kun je met inbus 8 de 3 bouten waarmee de startmotor aan het blok vastzit losmaken en komt de startmotor los.Ik heb een zwaardere versie er terug in gedaan 1,7 kW zat een 1,4kW in.
Dan alles weer in omgekeerde volgorde terug bouwen.
En vergeet niet om het dieselfilter te ontluchten paar keer contact aan en uit.
En bij mij starte de dame als een zonnetje.
Succes

Re: Slechte koude start
Geplaatst: 11 feb 2012 12:53
door GW-tje
jpvandriel.....als je ooit weer een accu loskoppelt:
EERST DE MIN LOS DAARNA PAS DE PLUS!
Denk hier in het vervolg aan; je zult niet de eerste zijn die met de plus in de hand ergens tegen aan stoot en merkt dat ie ineens onder de motorkap staat te lassen

Elektronen stromen van de - naar de +, dus je begrijpt dat als je die + ergens tegen aan drukt er ineens een flinke stroom kan gaan lopen; gevolg lassen, brand en wat al dies meer zij.......