Pagina 3 van 3
Re: LPG als brandstof, wat hoe en waar ?
Geplaatst: 01 nov 2015 19:05
door Rvs63486
Ik betwist dat er met LPG veel kilometers wordt gereden, Thuis hebben we een C5 en een Xantia, beiden op LPG. Wordt er met de C5 maximaal 25.000 km gereden, de Xantia komt niet verder dan 15.000 km.
Vanwege het lage omslagpunt en het milieu hebben we bewust voor LPG gekozen.
Verbaas me nog iedere dag over het feit dat er zo weinig LPG rijders zijn.
Re: LPG als brandstof, wat hoe en waar ?
Geplaatst: 01 nov 2015 19:31
door Herman
Mooi houden zo anders maken ze het duurder.

Re: LPG als brandstof, wat hoe en waar ?
Geplaatst: 01 nov 2015 21:01
door Kapitein Rob
Het kan zeker geen kwaad om in NL de belasting op autorijden (BPM, MRB, accijnzen op brandstof) eens aan te passen aan de omringende landen (D, B, F etc).
Neem D:
BPM kennen ze niet, accijnzen op brandstoffen zijn (veel) lager en MRB is ook veel lager. Bij rijden op lpg krijg je geen toeslag op de MRB en is de brandstofprijs ook lager dan in NL
klik en
klik.
Re: LPG als brandstof, wat hoe en waar ?
Geplaatst: 02 nov 2015 10:10
door harald65
Ik rij op lpg vanwege de km die ik maak.
Ik maak geen km omdat ik op lpg rij.
Daarbij ligt het omslagpunt lager,als je net als ik,de auto tweede hands koop met een lpg3 installatie.
Re: LPG als brandstof, wat hoe en waar ?
Geplaatst: 02 nov 2015 20:25
door EW
Tja.... qua uitstoot zou het voor mij voordeliger zijn om twee auto's te hebben: een voor als ik met het gezin rijden een als ik alleen stuur.
Maar het bezit van de auto wordt zodanig afgestraft.....
Re: LPG als brandstof, wat hoe en waar ?
Geplaatst: 02 nov 2015 21:26
door Herman
Ja en zeker bij twee.

Re: LPG als brandstof, wat hoe en waar ?
Geplaatst: 02 nov 2015 22:05
door Menno
Oldtimer erbij ( < -- '87 ) ....
Re: LPG als brandstof, wat hoe en waar ?
Geplaatst: 02 nov 2015 22:08
door Herman

Tja dat kan ook!
