Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Wa's dat voor een idioot
, ontevreden klant ?? 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
En ze blijven gewoon doorspuiten nadat ze een paar seconden hebben staan kijken 
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Ik heb zelf een leuke ervaring met een lokale wasstraat. Anyways, om een kort verhaal lang te maken:
Het was een mooie dag in juni 2008. Graadje of 20 buiten, half bewolkt, weinig wind, kortom perfect weer om de zwarte dame eens flink in het sop te zetten.
Alles goed en wel totdat mijn vierjarige dochter met een scheef hoofdje en waterige oogjes vroeg of ze mee mocht wassen. Geen probleem natuurlijk, schone spons gegeven en we zijn lekker aan de slag gegaan. Wat is er immers een mooier plaatje dan vader en dochter die op zondagmiddag de auto wassen?
Een klein uurtje later, begon ik toch wat strepen en veegjes te ontdekken (hoezo twee emmers gebruiken? gewoon die vieze spons uitknijpen in het schone sop...). Ik graaide in m'n broekzak en vond nog wat kleingeld. Het zat me niet lekker die strepen. Toch maar even naar de wasstraat om de boel "professioneel" onder handen te nemen. Dat zou m'n dochter toch niet door hebben gehad en ik was meteen van de strepen af. Scheelt me weer een uur hard poetsen.
Aangekomen bij de volautomatische wasstraat de auto naar binnen gereden, programma met hotwax uitgezocht en de machine aangezet. De machine was nog geen minuut bezig of hij stopte halverwege. "Geen probleem hoor, dat doet ie wel vaker" zei de pompbediende. En hij resette fluitend de wasstraat door een speciale code in te kloppen. Enfin, pompbediende weg, wasstraat loopt weer en net op het moment dat ik het laatste bodempje cola achterover wil slaan hoor ik een ijzingwekkend gekraak, gescheur en zie hoe de wasstraat mijn C5 aan de voorzijde een meter omhoogtilt om vervolgens de bumper compleet af te breken...
Noodknop gedrukt en pompbediende achter zijn desk getrokken. Mijn C5 hing nog steeds een meter in de lucht, de "armen" van de wasstraat compleet verwrongen om mijn voorbumper...
WTF!?
"Gebruik van de wasstraat op eigen risico" stond er groot een bord bij de ingang en de pompbediende wees me nog eens fijntjes op deze huisregel voordat hij weer verder ging met het helpen van een groepje plaatselijke scholieren die voor een euro snoep kwamen uitzoeken.
Ik heb het hier natuurlijk niet bij laten zitten, direct bellen met de directie, een schadeformulier opgestuurd en rechtsbijstand ingeschakeld. Het heeft even geduurd (ruim 7 maanden) maar de schade word vergoed en een nieuwe bumper plus wat klein materiaal vervangen. De sensoren van de wasstraat waren mijn inziens defect en de pompbediende had natuurlijk eerst de storing moeten uitlezen voordat hij de boel opnieuw opstart (en de machine terug naar de startpositie rijd..)
Moraal van dit verhaal: De C5 heeft een duidelijke voorkeur voor het wassen met spons en emmer.
Respecteer haar keuze...
Het was een mooie dag in juni 2008. Graadje of 20 buiten, half bewolkt, weinig wind, kortom perfect weer om de zwarte dame eens flink in het sop te zetten.
Alles goed en wel totdat mijn vierjarige dochter met een scheef hoofdje en waterige oogjes vroeg of ze mee mocht wassen. Geen probleem natuurlijk, schone spons gegeven en we zijn lekker aan de slag gegaan. Wat is er immers een mooier plaatje dan vader en dochter die op zondagmiddag de auto wassen?
Een klein uurtje later, begon ik toch wat strepen en veegjes te ontdekken (hoezo twee emmers gebruiken? gewoon die vieze spons uitknijpen in het schone sop...). Ik graaide in m'n broekzak en vond nog wat kleingeld. Het zat me niet lekker die strepen. Toch maar even naar de wasstraat om de boel "professioneel" onder handen te nemen. Dat zou m'n dochter toch niet door hebben gehad en ik was meteen van de strepen af. Scheelt me weer een uur hard poetsen.
Aangekomen bij de volautomatische wasstraat de auto naar binnen gereden, programma met hotwax uitgezocht en de machine aangezet. De machine was nog geen minuut bezig of hij stopte halverwege. "Geen probleem hoor, dat doet ie wel vaker" zei de pompbediende. En hij resette fluitend de wasstraat door een speciale code in te kloppen. Enfin, pompbediende weg, wasstraat loopt weer en net op het moment dat ik het laatste bodempje cola achterover wil slaan hoor ik een ijzingwekkend gekraak, gescheur en zie hoe de wasstraat mijn C5 aan de voorzijde een meter omhoogtilt om vervolgens de bumper compleet af te breken...
Noodknop gedrukt en pompbediende achter zijn desk getrokken. Mijn C5 hing nog steeds een meter in de lucht, de "armen" van de wasstraat compleet verwrongen om mijn voorbumper...
WTF!?
"Gebruik van de wasstraat op eigen risico" stond er groot een bord bij de ingang en de pompbediende wees me nog eens fijntjes op deze huisregel voordat hij weer verder ging met het helpen van een groepje plaatselijke scholieren die voor een euro snoep kwamen uitzoeken.
Ik heb het hier natuurlijk niet bij laten zitten, direct bellen met de directie, een schadeformulier opgestuurd en rechtsbijstand ingeschakeld. Het heeft even geduurd (ruim 7 maanden) maar de schade word vergoed en een nieuwe bumper plus wat klein materiaal vervangen. De sensoren van de wasstraat waren mijn inziens defect en de pompbediende had natuurlijk eerst de storing moeten uitlezen voordat hij de boel opnieuw opstart (en de machine terug naar de startpositie rijd..)
Moraal van dit verhaal: De C5 heeft een duidelijke voorkeur voor het wassen met spons en emmer.
Respecteer haar keuze...
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
Dat kun je wel zeggen. Het thuisfront was ook behoorlijk van de kaart toen ik terug kwam met de voorbumper op de achterbank 
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Wahahaha even goed bij de oren pakken en wassen
Duzeh.. voortaan met het handje!
Duzeh.. voortaan met het handje!
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Vandaag bij de wasbox geweest.
De bagagewagen konden we bij mijn schoonouders stallen, maar was bijna niet meer terug te vinden in de tuin: de kleuren waren helemaal groen/bruin geworden.
Dus even afgespoten in de wasbox. Meteen de achterkant van de C5 (ongewild) meegespoten.
De bagagewagen konden we bij mijn schoonouders stallen, maar was bijna niet meer terug te vinden in de tuin: de kleuren waren helemaal groen/bruin geworden.
Dus even afgespoten in de wasbox. Meteen de achterkant van de C5 (ongewild) meegespoten.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 mei 2006 21:32
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Wagenborgen
Contacteer:
Jaja, ik ga NU beide auto's wassen, lekker met de hand soppen 
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Juist.. dat is ook mijn plan voor vandaag
..heerlijk met 7 graden en warm water!!
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 mei 2006 21:32
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Wagenborgen
Contacteer:
Zo, Nederland is weer een schone C5 en C1 rijker 
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Hier enkel een schone 207, C5 heb ik geen zin meer in 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24





