Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Jan de nokkenassensor zit op de cilinderkop, op het kopelingshuis zit de toerentalsensor.
[EDIT] sorry, ik zie dat JW ook al hetzelfde geantwoord had...
[EDIT] sorry, ik zie dat JW ook al hetzelfde geantwoord had...
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Hier een, wellicht voor jou wat beter leesbaar schema:
En hier een overzicht van de stekkers in het mm systeem, misschien handig...
En hier een overzicht van de stekkers in het mm systeem, misschien handig...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
JanSr schreef:@jantje1948
Van deze laatste opmerking begrijp ik niets.
Ik heb geen sensor op het koppelingshuis vervangen.
Jij zegt zelf dat je in deze figuur: http://www.catcar.info/citroen/?lang=en ... aWVyPT0%3D" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; nummer 3 vervangen hebt. De referentiesensor waar je steeds meldingen over kreeg is nummer 8.
Die zit boven de achterste nokkenas, zo te zien ongeveer in het midden.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Dat klopt niet. Ik heb het ding vervangen dat bij mij naast de EGR klep zit. Die staat niet op jouw plaatje.
Zal wel een andere motor zijn. Waarschijnlijk nr 8 van dat plaatje, maar die zit daar dus niet.
Zal wel een andere motor zijn. Waarschijnlijk nr 8 van dat plaatje, maar die zit daar dus niet.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Ooooh, dan heb je de motor van dit plaatje. Daar is het nummer 9.
http://www.catcar.info/citroen/?lang=en ... BwbGllcj09" onclick="window.open(this.href);return false;
In de plaatjes die JW en ik hier neergezet hadden was geen EGR klep te zien.
Op deze site heet jouw motor niet 2.0 16v, maar 2.0i
http://www.catcar.info/citroen/?lang=en ... BwbGllcj09" onclick="window.open(this.href);return false;
In de plaatjes die JW en ik hier neergezet hadden was geen EGR klep te zien.
Op deze site heet jouw motor niet 2.0 16v, maar 2.0i
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Beste Jan,
Ik heb al je berichten over "emissiestoring", "slecht starten bij koude motor" en dit lange topic nog eens zorgvuldig nageplozen.(ik heb vandaag toch niet veel beters te doen vanwege die verrekte chemokuur
)
Wat opvalt in al die berichten is dat er telkens een melding over "kortsluiting en/of massa" uit de Lexia rolt. Maar dat is volgens mij een standaard opmerking van de Lexia.
Verder is er bij veel van de problemen toch ook regelmatig een melding over de nokkenaspositie sensor. Je geeft in diverse draadjes aan dat je die reeds hebt vervangen maar ik krijg de indruk dat je (telkens?) de verkeerde sensor hebt vervangen.
Zie bijvoorbeeld dit verhaal: viewtopic.php?p=645956#p645956" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
De nokkenaspositie sensor van jouw EW10J4 zit toch echt bovenop de cilinder, iets links van het midden als je voor de auto staat. En niet op de bak of het gasklephuis!
De vraag is dus: is deze sensor nu al eens vervangen of niet?
Verder viel mij dit bericht op: viewtopic.php?f=5&t=22490&p=648657#p648657" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat gaat over het vervangen van de luchtpomp die zoals je op de diverse schema's in dit topic kunt zien onderdeel uitmaakt van het injectiesysteem. Als die niet goed functioneert, of in dit geval niet is geconfigureerd in het mm systeem zal dat ook foutmeldingen geven lijkt me...
Ook hierbij dan de vraag is dit configureren/initaliseren ooit gedaan?
En verder zou ik gewoon de meermaals aangegeven tips van BJG volgen, dus: systematisch de stappen volgen die nodig zijn om dit probleem te diagnosticeren. Misschien gewoon weer even helemaal van voor af aan beginnen en alle stappen opnieuw zetten en dan systematisch hier de resultaten posten. En dan voor elke volgende stap de suggesties van de beantwoorders volgen (alvorens de volgende stap te zetten.)
Ik schrijf dit puur met het doel om wat hulp te bieden he, dus ervaar het niet als kritiek.
Ik heb al je berichten over "emissiestoring", "slecht starten bij koude motor" en dit lange topic nog eens zorgvuldig nageplozen.(ik heb vandaag toch niet veel beters te doen vanwege die verrekte chemokuur
Wat opvalt in al die berichten is dat er telkens een melding over "kortsluiting en/of massa" uit de Lexia rolt. Maar dat is volgens mij een standaard opmerking van de Lexia.
Verder is er bij veel van de problemen toch ook regelmatig een melding over de nokkenaspositie sensor. Je geeft in diverse draadjes aan dat je die reeds hebt vervangen maar ik krijg de indruk dat je (telkens?) de verkeerde sensor hebt vervangen.
Zie bijvoorbeeld dit verhaal: viewtopic.php?p=645956#p645956" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
De nokkenaspositie sensor van jouw EW10J4 zit toch echt bovenop de cilinder, iets links van het midden als je voor de auto staat. En niet op de bak of het gasklephuis!
De vraag is dus: is deze sensor nu al eens vervangen of niet?
Verder viel mij dit bericht op: viewtopic.php?f=5&t=22490&p=648657#p648657" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat gaat over het vervangen van de luchtpomp die zoals je op de diverse schema's in dit topic kunt zien onderdeel uitmaakt van het injectiesysteem. Als die niet goed functioneert, of in dit geval niet is geconfigureerd in het mm systeem zal dat ook foutmeldingen geven lijkt me...
Ook hierbij dan de vraag is dit configureren/initaliseren ooit gedaan?
En verder zou ik gewoon de meermaals aangegeven tips van BJG volgen, dus: systematisch de stappen volgen die nodig zijn om dit probleem te diagnosticeren. Misschien gewoon weer even helemaal van voor af aan beginnen en alle stappen opnieuw zetten en dan systematisch hier de resultaten posten. En dan voor elke volgende stap de suggesties van de beantwoorders volgen (alvorens de volgende stap te zetten.)
Ik schrijf dit puur met het doel om wat hulp te bieden he, dus ervaar het niet als kritiek.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Dat klopt helemaal. Die is vervangen.jantje1948 schreef:Ooooh, dan heb je de motor van dit plaatje. Daar is het nummer 9.
http://www.catcar.info/citroen/?lang=en ... BwbGllcj09" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
In de plaatjes die JW en ik hier neergezet hadden was geen EGR klep te zien.
Op deze site heet jouw motor niet 2.0 16v, maar 2.0i
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
@ H_H:
Dank voor het meedenken. Sterkte met je gezondheid.
Niets van wat hier gepubliceerd wordt zie ik als kritiek. Ik probeer er van te leren.
Het gaat om een systeem waar ik te weinig van weet, dat maakt het soms lastig.
P0341
Raw code: 0341
ECU: 10
OBDII: Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - range/performance problem
En nu is verstuiver 1 aan de beurt:
P0201
Raw code: 0201
ECU: 10
Status: Confirmed
OBDII: Injector 1 - circuit malfunction
Na deze raadselachtige melding, op 21 oktober, heb ik de storingen gewist en daarna geen storing meer gehad. Er sindsdien is ook geen storing meer opgeslagen. Ondanks een paar ritten van meer dan een half uur. De auto start ook normaal.
Op zich zegt dat niets, maar het is wel comfortabel.
Hier viewtopic.php?p=645956#p645956 zie je dat die sensor naast de EGR klep zit. Zie ook het vorige bericht van Jantje1948.
Ik heb de luchtpomp vervangen. Een tijd later heb ik geprobeerd de auto te initialiseren, volgens het recept van BJG, van 15 oktober. Dat verliep netjes, behalve dat ik na meer dan een halfuur de motortemperatuur een paar graden zag schommelen, de ventilator kwam niet in en langer wachten zou de motortemperatuur niet verder doen stijgen. Wat ik niet weet is, of dat proces wacht op "fan aan". Als dat zo is heb ik het dus vergeefs gedaan.
Datzelfde had ik al eerder, bij een poging via de Lexia. Dat proces begint bij mij met de melding dat ik op 10 klikken van de EGR klep moet wachten. Die klikken komen dan niet.
Bovendien las ik hier ergens dat die niet functionerende pomp geen aanleiding zou zijn voor storingen. Iemand rijdt rond met een blindklep ipv die pomp.Dus dat item heb ik maar even geparkeerd.
En dit verhaal: "En verder zou ik gewoon de meermaals aangegeven tips van BJG volgen, dus: systematisch de stappen volgen die nodig zijn om dit probleem te diagnosticeren."
Voor zover ik weet heb ik die tips opgevolgd, behalve het stuk dat ik niet kan, omdat ik geen scope heb. Binnenkort kan ik terecht bij een vriend van mij, die al die spullen wel heeft en ook het bijbehorende verstand.
Iemand merkte op, dat wellicht het mengsel te arm is en dat daardoor soms misfiring optreedt, met die misleidende teksten over draadbreuk als gevolg. Dat is de volgende vraag: Wat beïnvloedt het mengsel, welke sensors spelen daarbij een rol en hoe kan je dat manipuleren?
Dat te arme mengsel was ook de suggestie van de vriend, die ook die NGK bougies aanraadde, tot dusver de enige aanbeveling die een substantiele verbetering gaf.
Het is lastig werken aan iets waar je geen verstand van hebt. Ik probeer echt alle tips naar vermogen af te werken.
Waar ik bovendien erg op afgeknapt ben is de "professionele "diagnosestelling" door Carrec met 0 resultaat.
Na mijn omschrijving van de klacht begonnen ze met het afwerken van zo te zien een standaardprotocol, een lange lijst met tijdrovende en volgens mij niet aan de klacht te relateren acties.. Ze hebben rondgereden met die storing en vervolgens de scope beelden daarvan weggegooid.
De lange lijst die die lui hebben afgewerkt gaf kennelijk geen enkele aanwijzing.
Mede daardoor heeft het woord "diagnose" bij mij een beetje een bijsmaak gekregen.
Dank voor het meedenken. Sterkte met je gezondheid.
Niets van wat hier gepubliceerd wordt zie ik als kritiek. Ik probeer er van te leren.
Het gaat om een systeem waar ik te weinig van weet, dat maakt het soms lastig.
P0341
Raw code: 0341
ECU: 10
OBDII: Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - range/performance problem
En nu is verstuiver 1 aan de beurt:
P0201
Raw code: 0201
ECU: 10
Status: Confirmed
OBDII: Injector 1 - circuit malfunction
Na deze raadselachtige melding, op 21 oktober, heb ik de storingen gewist en daarna geen storing meer gehad. Er sindsdien is ook geen storing meer opgeslagen. Ondanks een paar ritten van meer dan een half uur. De auto start ook normaal.
Op zich zegt dat niets, maar het is wel comfortabel.
Hier viewtopic.php?p=645956#p645956 zie je dat die sensor naast de EGR klep zit. Zie ook het vorige bericht van Jantje1948.
Ik heb de luchtpomp vervangen. Een tijd later heb ik geprobeerd de auto te initialiseren, volgens het recept van BJG, van 15 oktober. Dat verliep netjes, behalve dat ik na meer dan een halfuur de motortemperatuur een paar graden zag schommelen, de ventilator kwam niet in en langer wachten zou de motortemperatuur niet verder doen stijgen. Wat ik niet weet is, of dat proces wacht op "fan aan". Als dat zo is heb ik het dus vergeefs gedaan.
Datzelfde had ik al eerder, bij een poging via de Lexia. Dat proces begint bij mij met de melding dat ik op 10 klikken van de EGR klep moet wachten. Die klikken komen dan niet.
Bovendien las ik hier ergens dat die niet functionerende pomp geen aanleiding zou zijn voor storingen. Iemand rijdt rond met een blindklep ipv die pomp.Dus dat item heb ik maar even geparkeerd.
En dit verhaal: "En verder zou ik gewoon de meermaals aangegeven tips van BJG volgen, dus: systematisch de stappen volgen die nodig zijn om dit probleem te diagnosticeren."
Voor zover ik weet heb ik die tips opgevolgd, behalve het stuk dat ik niet kan, omdat ik geen scope heb. Binnenkort kan ik terecht bij een vriend van mij, die al die spullen wel heeft en ook het bijbehorende verstand.
Iemand merkte op, dat wellicht het mengsel te arm is en dat daardoor soms misfiring optreedt, met die misleidende teksten over draadbreuk als gevolg. Dat is de volgende vraag: Wat beïnvloedt het mengsel, welke sensors spelen daarbij een rol en hoe kan je dat manipuleren?
Dat te arme mengsel was ook de suggestie van de vriend, die ook die NGK bougies aanraadde, tot dusver de enige aanbeveling die een substantiele verbetering gaf.
Het is lastig werken aan iets waar je geen verstand van hebt. Ik probeer echt alle tips naar vermogen af te werken.
Waar ik bovendien erg op afgeknapt ben is de "professionele "diagnosestelling" door Carrec met 0 resultaat.
Na mijn omschrijving van de klacht begonnen ze met het afwerken van zo te zien een standaardprotocol, een lange lijst met tijdrovende en volgens mij niet aan de klacht te relateren acties.. Ze hebben rondgereden met die storing en vervolgens de scope beelden daarvan weggegooid.
De lange lijst die die lui hebben afgewerkt gaf kennelijk geen enkele aanwijzing.
Mede daardoor heeft het woord "diagnose" bij mij een beetje een bijsmaak gekregen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Jan, ik heb je al eens de vraagbaak gestuurd via een wedtransfer maar die heb je nooit gedownload zag ik.
Hier kun je hem online raadplegen: https://www.yumpu.com/nl/document/read/ ... citroen-C5" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier kun je hem online raadplegen: https://www.yumpu.com/nl/document/read/ ... citroen-C5" onclick="window.open(this.href);return false;
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Die heb ik tot mijn schande gemist!
Het gaat daar over een MM48P, in de mijne zit een MM6LP. Ik weet niet wat de verschillen zijn.
Het gaat daar over een MM48P, in de mijne zit een MM6LP. Ik weet niet wat de verschillen zijn.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Weet iemand wat de curve van de vacuumsensor moet zijn?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat klopt niet, in jouw C5 ligt een EW10J4, dat is een 2.0i 16V 138.JanSr schreef:Dat klopt helemaal. Die is vervangen.jantje1948 schreef:Ooooh, dan heb je de motor van dit plaatje. Daar is het nummer 9.
http://www.catcar.info/citroen/?lang=en ... BwbGllcj09" onclick="window.open(this.href);return false;
In de plaatjes die JW en ik hier neergezet hadden was geen EGR klep te zien.
Op deze site heet jouw motor niet 2.0 16v, maar 2.0i
De 2.0i is een andere motor, die heeft ook niet die luchtpomp waarover in dit draadje gesproken wordt.
Het artikelnummer van de sensor is ook anders.....
Groet,
JW
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Ra, ra, welke motor is dit?
Hij zit in het vooronder van mijn C5, VIN VF7DCRFNF76464140.
Deze foto is van 5 min. geleden.
Hij zit in het vooronder van mijn C5, VIN VF7DCRFNF76464140.
Deze foto is van 5 min. geleden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Kijk nou eens goed naar de foto: die sensor zit bij mij direct naast de EGR klep. Midden boven-achter de motor ziet echt niets. Zeker geen sensor.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop




