Gebruikersavatar
kos
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Dat heb ik niet meer gedaan omdat ik voor mezelf al uitgemaakt had om het systeem uit te schakelen aangezien het storingsgevoelig is en dus niet betrouwbaar en het kost veel geld om het te herstellen wat nog geen garantie is dat het dan wel betrouwbaar is.
Totdat ik die meldingen kreeg was ik van plan om ook op mijn winterwielen sensoren te laten zetten, maar daar ben ik ondertussen dus ook van afgestapt.
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Gebruikersavatar
kos
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Net nog maar eens alle banden gaan controleren voor de zekerheid... linksvoor is dus niet linksvoor! Beide voorbanden hadden de correcte bandenspanning. Beide achterbanden stonden op minder dan 2 bar! :-O
Achteraan beide banden op 2,5bar gezet en dit was het resultaat:

Afbeelding

Het feit dat de bsi zou ontdekken welke sensor waar zit blijkt dus niet te kloppen. De wielen zijn bij het vervangen van de banden dus niet op hun correcte plaats gezet!

Het systeem is dan misschien toch niet zo onbetrouwbaar... :-)
Toch nog eens nadenken over die sensoren in mijn winterbanden... :-D

Ikke weer blij!
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2012 17:11
Auto: tourer exclusive 2.0 ltr
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 28000
Kleur: zwart nacre
mijn broer (weliswaar c6 ) heeft dus ook het probleem met de sensor cq ventiel gehad (afgebroken)maar hij reed dus wel rond de 130 op de snelweg !
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Mooi zo kos, ... :smt023

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Gebruikersavatar
kos
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Heeft er iemand de procedure over hoe sensoren op een Fase 3 in te leren met behulp van Diagbox?
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Daar heb je toch ook een inleerapparaatje voor nodig ?

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Gebruikersavatar
kos
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Geen idee... daarom dat ik vroeg of iemand de procedure had...
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zo heb ik dat altijd gedaan ...
Je selecteert in de lexia/diagbox de inleerprocudure en gaat vervolgens een rondje maken langs de wielen met dit inleerapparaatje ( via BT verbonden )

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Je kan de wielen toch ook op de juiste plaats zetten?.
Door er 1 leeg te laten lopen kan je zien waar hij hoort te zitten.
maar ik zal wel gek wezen. :smt193 :smt193 :smt193
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Gebruikersavatar
kos
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Dat idee is ook al in me opgekomen, maar wat met de rijrichting van de banden als ze ook links/rechts van plaats gewisseld hebben en niet enkel voor/achter...?
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als het banden zijn die niet rijrichting gebonden zijn kun je dat gewoon doen.
Met de meeste zomerbanden kan dat dan, onder andere Uniroyal RainSport en RainExpert uitgezonderd. Die zijn rijrichting gebonden.

Met winterbanden zal dat niet lukken, die zijn praktisch allemaal rijrichting gebonden. Die moet je dan op de velg omwisselen.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
En terug naar degene die de banden verkeerd om op de velgen gelegd heeft.
:smt193 :smt193 :smt193
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Gebruikersavatar
Oyk
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2009 10:58
Auto: C5 PH3 Tourer
Opties: Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 223.000
Kleur: Zwart
Locatie: Havelterberg (Dr.)
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Gister onderweg de melding 'band links achter lek'. Wetend dat die ventielen gevoelig zijn, héél voorzichtig bij 'n tankstation lucht bij geblazen en nog voorzichtiger dat ding weer van het ventiel af, maar daar ging ie!
"Knak! Pfffffft" ventiel gebroken! Aaargh...
Zit je dan, met een peuter op de achterbank!
Wat was ík blij dat ik in december de Citroënpas nog had gekocht voor 3 tientjes... Had nog pech hulp bij centraal Beheer, maar die waren gewoon niét bereikbaar! Toen bedacht ik me dus dat er óók pechhulp op die Citroënpas zat.... "maximaal een half uur meneer" en dat klopte óók nog eens (bijna... :)
Lang verhaal kort in 80 minuten nadat de ellende begon, reed ik weg bij de Garage waar de dame op een bergingsauto heen werd gebracht.

Maar wat ik hier lees over rubber ventielen ga ik óók doen... Dit wil ik niet nóg eens meemaken, zo makkelijk als die ventielen breken...

Verstuurd vanaf mijn S3, met Tapatalk 4
http://www.deflect.org" onclick="window.open(this.href);return false;
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 565
Lid geworden op: 29 apr 2009 11:33
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Locatie: Tollebeek
Maandag winterbandenwissel. De winderbanden zitten op de oude (standaard) velgen die bij m'n vorige 5-3 hoorden. Ik heb al 4 ventielen afgebroken gehad, 3 op de vorige 5 (vervangen onder garantie) en 1 vorige winter toen die op m'n huidige 5 zat. Dus ik dacht: mooi allemaal vervangen door exemplaren uit een andere serie dan waaruit de bagger ventielen kwamen, maar helaas, nu dus de 5-de(!) En wat helemaal mooi is: volgens de boordcomputer is linksachter zonder controle, terwijl linksvoor een tijdelijk gewoon ventiel heeft. Morgen gaat ze weer naar de garage voor een nieuw sensorventiel en inregelen van alle ventielen (hoop ik).
L8r, Henk
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 695
Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Locatie: Emmerich am Rhein Dld.
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Menno schreef:Zo heb ik dat altijd gedaan ...
Je selecteert in de lexia/diagbox de inleerprocudure en gaat vervolgens een rondje maken langs de wielen met dit inleerapparaatje ( via BT verbonden )
Ik zoek een inleer apparaatje, waar te koop ? China? ( als de kosten binnen de perken blijven)

Gr. Willyb.
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
Plaats reactie