
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Dan gaat ongemerkt gas wat dieper in. 

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club Fan


Berichten: 61
Lid geworden op: 08 nov 2015 09:55
Auto: Citroen C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Donkergrijs
Locatie: Achterhoek
Ik zit met mijn 2.0 hdif 6 traps automaat op dit moment op krap 1 op 13. Met de volvo met 4 traps automaat was het 1 op 14. C5 valt nog een beetje tegen....
Groet'n uut de Achterhook van Rolf
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat is niet erg best ....
Moet echt beter kunnen !
Kon met de 6 traps hdi mooie score halen indien gewenst , zeker na het chippen
De huidige hdi is geen maatstaf door hulp van de elektromotor een bijzonder zuinig typje, altijd jammer gevonden dat er geen C5-3 H4 is geleverd
Moet echt beter kunnen !
Kon met de 6 traps hdi mooie score halen indien gewenst , zeker na het chippen

De huidige hdi is geen maatstaf door hulp van de elektromotor een bijzonder zuinig typje, altijd jammer gevonden dat er geen C5-3 H4 is geleverd
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 106
Lid geworden op: 19 apr 2015 23:22
Auto: Citroen Jumpy
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 6500
Kleur: Zwart
Locatie: Goes
Contacteer:
Hmmmm, daar komen wij nog niet aan geloof ik...GW-tje schreef:Momenteel rijdt mijn 2.0i 16V Exclusive met EW10A en LPG gemiddeld 1:11,8 en wanneer ik me kwaad maak gaat zij naar de 1:13!


Ex C5 break 2.0i-16v automaat LPG-G3
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Met mijn rode dame met BVA4 moest ik heel erg mijn best doen om de 1:9 te halen.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 106
Lid geworden op: 19 apr 2015 23:22
Auto: Citroen Jumpy
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 6500
Kleur: Zwart
Locatie: Goes
Contacteer:
Kijk, dat klinkt meer in de lijn van wat ik ook rij.GW-tje schreef:Met mijn rode dame met BVA4 moest ik heel erg mijn best doen om de 1:9 te halen.

Maar goed, we zijn nog maar net begonnen natuurlijk.
Ex C5 break 2.0i-16v automaat LPG-G3

V.I.P.


Berichten: 147
Lid geworden op: 18 jun 2006 00:18
Auto: c5 2.2 200 exclusive tourer
Opties: beige lederen zetels, PDC, 19" adriatique, xenon, gedempt glaswerk, alarm, dagverlichting LED
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12747CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 95000
Kleur: Perla nera metallic vernis
Locatie: rosmalen
Mijn vorige C5 tourer Ph3 2.0 hdif reed ik 1:16,3 over ca 150.000 km
de huidige ph3 2.2 200 tourer 1:14,9 over de eerste 1500 km afgelopen 1 ½ week... beter dan de 1:13 in mijn oude ph2 2.2 bva4. Vond ik eigenlijk teveel verbruiken...
Ik ben een luie rijder veel snelweg. Groot verschil tussen 120 en 130 rijden...
de huidige ph3 2.2 200 tourer 1:14,9 over de eerste 1500 km afgelopen 1 ½ week... beter dan de 1:13 in mijn oude ph2 2.2 bva4. Vond ik eigenlijk teveel verbruiken...
Ik ben een luie rijder veel snelweg. Groot verschil tussen 120 en 130 rijden...
na eenden dyane, AK250 ACADyane paar jaar Xantia gereden (2x).
VAG auto's
Daarna
C5 Ph1 2.0 break 2.0 hdi handbak
C5 Ph2 2.2 break Exclusive volledig volgeduwd met opties... Na 350.000 omgewisseld voor een
C5 Ph3 2.0 tourer Comfort 2009 (gekocht bij 150.000 en verkocht bij 310.000)
C5 Ph3 2.2 200 tourer Exclusive 2011 met 95.000 op de teller. Duitse import. Alles hydraulic natuurlijk.
VAG auto's
Daarna
C5 Ph1 2.0 break 2.0 hdi handbak
C5 Ph2 2.2 break Exclusive volledig volgeduwd met opties... Na 350.000 omgewisseld voor een
C5 Ph3 2.0 tourer Comfort 2009 (gekocht bij 150.000 en verkocht bij 310.000)
C5 Ph3 2.2 200 tourer Exclusive 2011 met 95.000 op de teller. Duitse import. Alles hydraulic natuurlijk.
Berichten: 106
Lid geworden op: 19 apr 2015 23:22
Auto: Citroen Jumpy
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 6500
Kleur: Zwart
Locatie: Goes
Contacteer:
Nu dit draadje ineens weer naar boven komt, is het misschien leuk om nog even te vermelden dat we over de tijd die we onze C5 hadden steeds tegen de 1:9 aan hebben gezeten.ghulst schreef:Kijk, dat klinkt meer in de lijn van wat ik ook rij.GW-tje schreef:Met mijn rode dame met BVA4 moest ik heel erg mijn best doen om de 1:9 te halen.
Maar goed, we zijn nog maar net begonnen natuurlijk.
Nu als tussenpaus een poosje nog meer verbruiken in een V70 en in afwachting van de nieuwe Jumpy die in februari geleverd gaat worden.
Ex C5 break 2.0i-16v automaat LPG-G3
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 okt 2017 11:04
Auto: C5 Break Ligne Prestige
Opties: HA3+
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09431
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 351750
Kleur: Vert Galant
KPH: Voor
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Ik zal het ook weer eens bij gaan houden.
Deed dat met een app waarbij je gewoon km-stand en tankbeurt invult. De periodes wisselen wel, veel lokaal verkeer dan zit ik aan de 1 op 9,2. (Je struikelt hier over de rotondes...) Tijdens de feestdagen had ik veel lange ritten en bleef ik netjes rond de 1 op 13,1.
Deed dat met een app waarbij je gewoon km-stand en tankbeurt invult. De periodes wisselen wel, veel lokaal verkeer dan zit ik aan de 1 op 9,2. (Je struikelt hier over de rotondes...) Tijdens de feestdagen had ik veel lange ritten en bleef ik netjes rond de 1 op 13,1.
Citroën AX 1.1i First Impression '95
Citroën Xsara 1.8i 5d automaat Ligne Prestige '98
Ford Focus break 1.4i '01
Citroën C5 2.0i Break Ligne Prestige '02 <--huidig
Citroën Xsara 1.8i 5d automaat Ligne Prestige '98
Ford Focus break 1.4i '01
Citroën C5 2.0i Break Ligne Prestige '02 <--huidig

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 04 nov 2017 10:29
Auto: C5 Berline 1.8 Ligne Séduction (de kale)
Opties: Aansteker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09054
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157000
Kleur: KNC
Locatie: Katwijk
Ik rijd nu al meer dan 3 maanden in mijn PH1 Ligne Kaal en rijd elke week dezelfde trajecten.
Het brandstof is zo goed als constant, maar helaas ook constant aan de hoge kant.
Voor een motor met het vermogen van een moderne staafmixer kom ik gemiddeld op 1:10.
Aangezien ik voornamelijk snelweg en buitenweg rijd valt het me een beetje tegen. Vooral het verbruik bij 130 km/h is met 1:10 hoog te noemen.
Ik hanteer grotendeels de normen van "het nieuwe rijden" en zorg dat bandenspanning etc. in orde zijn.
Hoewel ik nog steeds onder de indruk ben van het rijcomfort vallen mij vooral het hoge afrolgeluid van de banden op en vind ik de PH1 Berline ook verrassend gevoelig voor zijwind.
De bijtelling van €10,57 per maand verzacht deze ongemakken uiteraard een beetje.
Het brandstof is zo goed als constant, maar helaas ook constant aan de hoge kant.
Voor een motor met het vermogen van een moderne staafmixer kom ik gemiddeld op 1:10.
Aangezien ik voornamelijk snelweg en buitenweg rijd valt het me een beetje tegen. Vooral het verbruik bij 130 km/h is met 1:10 hoog te noemen.
Ik hanteer grotendeels de normen van "het nieuwe rijden" en zorg dat bandenspanning etc. in orde zijn.
Hoewel ik nog steeds onder de indruk ben van het rijcomfort vallen mij vooral het hoge afrolgeluid van de banden op en vind ik de PH1 Berline ook verrassend gevoelig voor zijwind.
De bijtelling van €10,57 per maand verzacht deze ongemakken uiteraard een beetje.
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 feb 2018 19:42
Auto: C5 Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 90000
Kleur: grijs
Volgens de boordcomputer rij ik nu een 10,1l/ op de 100km. Dat valt me eigenlijk tegen, want ik had verwacht dat de C5 een stukje zuiniger zou zijn dan mijn vorige auto (die haalde 9l/100km).
Ik zal het deze tank eens even in de gaten houden.
Ik zal het deze tank eens even in de gaten houden.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat kan aan het merk banden liggen , sommige maken nu eenmaal aanmerkelijk meer herrie , bv vredesteinsBjornMoonen schreef:
Hoewel ik nog steeds onder de indruk ben van het rijcomfort vallen mij vooral het hoge afrolgeluid van de banden op en vind ik de PH1 Berline ook verrassend gevoelig voor zijwind.
Zijwind gevoeligheid kan ook een teken zijn dat de ADALS niet meer al te fris zijn, niet vreemd bij een voiture op leeftijd.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 04 nov 2017 10:29
Auto: C5 Berline 1.8 Ligne Séduction (de kale)
Opties: Aansteker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09054
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157000
Kleur: KNC
Locatie: Katwijk
Ik liggen inderdaad Vredestein banden onder, maar die zijn bijna nieuw dus dat afrolgeluid neem ik maar voor lief en zet de radio een tandje harder.
Dat de ADALs vervangen moeten worden zou kunnen kloppen. Als ik langzaam over een richel rijd hoor ik af en toe een klonk geluidje uit de ophanging. Is dit een APK afkeur punt? Hij is namelijk voor aankoop bij de dealer APK gekeurd.
Dat de ADALs vervangen moeten worden zou kunnen kloppen. Als ik langzaam over een richel rijd hoor ik af en toe een klonk geluidje uit de ophanging. Is dit een APK afkeur punt? Hij is namelijk voor aankoop bij de dealer APK gekeurd.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Het kan een afkeur punt zijn, ligt er maar net aan hoe erg ze versleten zijn ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

V.I.P.


Berichten: 213
Lid geworden op: 03 apr 2014 12:16
Auto: Tourer 1.8 16V Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11946CJ
Productienummer: 10025
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145300
Kleur: Zwart
Locatie: Amsterdam
Ben blij met verbruik van mijn C5 PH3 ten opzicht van de vorig C5 PH1.
Nu rij ik ongeveer volgens de boordcomputer 7.4/100km dus ongeveer 1 op 13,5.
Heb ook een account gemaakt bij spritmonitor.de om het verbruik en brandstofkosten makkelijk inzichtelijk te houden.
Nu rij ik ongeveer volgens de boordcomputer 7.4/100km dus ongeveer 1 op 13,5.
Heb ook een account gemaakt bij spritmonitor.de om het verbruik en brandstofkosten makkelijk inzichtelijk te houden.
2020 - heden C5 Tourer
2014 - 2020 C5 Break
2011 - 2014 Xantia Break
2014 - 2020 C5 Break
2011 - 2014 Xantia Break