Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
De theorie klopt wel, er zijn alleen meer factoren mee te wegen.
In het voordeel van sterk onderstuurde auto's werkt dat het daarbij niet zo'n enorme vaart loopt omdat de limiet van de voorwielen veel dichterbij is dan die van de achterwielen.
De enige keer dat ik wel achterstevoren ging met een onderstuurde Cit had te maken met uitgeharde zomerbanden op een nat herfstwegdek. Les geleerd: oude banden zijn goed containervoer.
In het voordeel van sterk onderstuurde auto's werkt dat het daarbij niet zo'n enorme vaart loopt omdat de limiet van de voorwielen veel dichterbij is dan die van de achterwielen.
De enige keer dat ik wel achterstevoren ging met een onderstuurde Cit had te maken met uitgeharde zomerbanden op een nat herfstwegdek. Les geleerd: oude banden zijn goed containervoer.
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Geen idee wat je hier mee wilt aantonen. Er zijn duizenden factoren die bepalen of een wiel wel of geen grip meer heeft. Maar dat is compleet niet waar het (mij) om gaat. Als ik mag kiezen tussen verlies van grip voor of achter heb ik een zeer duidelijke voorkeur.
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Simpel gezegd: de voorkant heeft de baan allang verlaten tegen de tijd dat de achterwielen hun eigen spoor trekken.
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Vergelijk:
Voor mij is en blijft het idee om achter geen grip te hebben, ongeacht of ik dat voor wel heb of niet, beangstigend. Zeker als ik me realiseer dat er mensen met 130km/h om me heen zitten die schijnbaar zich daar niets van aantrekken.
Dus ik rij op Michelins (back on topic) die achter minimaal evenveel profiel hebben als de voorbanden en hoop nooit meer de koplampen van mijn achterliggers door mijn voorruit te zien en ik hoop ook nooit de koplampen van mijn voorliggers door mijn voorruit te zien...
met:c5jan schreef:Simpel gezegd: de voorkant heeft de baan allang verlaten tegen de tijd dat de achterwielen hun eigen spoor trekken.
Tja, als je dit soort dingen zegt dan reageer ik wel, overigens zonder echt te zeggen wat ik nu denk. Er zijn legio voorbeelden waarbij de achterbanden hun grip verliezen terwijl de voorbanden nog steeds grip hebben. Gevolg is dat je achterkant je gewoon voorbij komt (zoals je zelf in de tweede quote al aangeeft). Dus claimen dat je voorwielen het eerst van de baan af zijn? Mehc5jan schreef:De enige keer dat ik wel achterstevoren ging met een onderstuurde Cit had te maken met uitgeharde zomerbanden op een nat herfstwegdek. Les geleerd: oude banden zijn goed containervoer.
Voor mij is en blijft het idee om achter geen grip te hebben, ongeacht of ik dat voor wel heb of niet, beangstigend. Zeker als ik me realiseer dat er mensen met 130km/h om me heen zitten die schijnbaar zich daar niets van aantrekken.
Dus ik rij op Michelins (back on topic) die achter minimaal evenveel profiel hebben als de voorbanden en hoop nooit meer de koplampen van mijn achterliggers door mijn voorruit te zien en ik hoop ook nooit de koplampen van mijn voorliggers door mijn voorruit te zien...
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Op pagina 9 heb je uitgelegd waarom je de beste banden voor wil hebben.
We kunnen nu nog wel dertig pagina’s vullen, maar iedereen doet toch wat hij of zij beter vindt.
Dus we zullen verder gaan over het zwarte en ronde rubber

We kunnen nu nog wel dertig pagina’s vullen, maar iedereen doet toch wat hij of zij beter vindt.
Dus we zullen verder gaan over het zwarte en ronde rubber
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Goffer, Roman! De je bijna 140 pagina's terug gaat lezen vind ikRoman schreef:Op pagina 9 heb je uitgelegd waarom je de beste banden voor wil hebben.
Wel jammer dat het dan net verkeerd leest
Ik was het die ooit in een grijs verleden, om precies te zijn op woensdag 18 april 2007 om 20:58, toen we allemaal nog een stuk jonger waren schreef:Inderdaad je wilt je beste banden achter hebben. De stabilisatie van je auto (en elk bewegend iets) gebeurt aan de achterkant.
Leuke manier om dat te laten zien: neem een speelgoedautotje en doe een stuk plakband over de voorbanden en duw dat over een gladde tafel. Auto gaat rechtdoor. Plakband over de achterbanden en de auto spint om zijn as. Vandaar ook dat bij een slipcursus ook gewerkt wordt met auto's waarbij de handrem op de achterwielen zit
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
En ook met dat zwarte ronde rubber doet iedereen wat men zelf goed vindt ....
De één neemt genoegen met linglong pingpong banden de andere geeft om veiligheid en kiest een a merk.
Kortom meest nutteloze en langdradige draadje ooit

De één neemt genoegen met linglong pingpong banden de andere geeft om veiligheid en kiest een a merk.
Kortom meest nutteloze en langdradige draadje ooit
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Nee goed gelezen, verkeerd getypt..
Moest natuurlijk achter zijn
Waarom ik terug lees?
Dit draadje heeft elk jaar dezelfde discussies.
Dus je kan je net zo goed elk jaar ff knippen en plakken
Moest natuurlijk achter zijn
Waarom ik terug lees?
Dit draadje heeft elk jaar dezelfde discussies.
Dus je kan je net zo goed elk jaar ff knippen en plakken
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Bewaar jij ook het internet afgedrukt thuis toevallig?
Chapeau voor zoveel detailkennis over wat er gepost is
Chapeau voor zoveel detailkennis over wat er gepost is
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Als het mij uit komt, hahaha
Op mijn werk heb ik nog mails van 2000
Maar zonder gekheid, als je al zo lang op dit forum zit,
Ken je de jaarlijkse discussies wel.
En dit draadje herhaalt zich elk jaar als de herfst in aantocht is
Op mijn werk heb ik nog mails van 2000
Maar zonder gekheid, als je al zo lang op dit forum zit,
Ken je de jaarlijkse discussies wel.
En dit draadje herhaalt zich elk jaar als de herfst in aantocht is
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Oh, bij mij is het meer dat het canvas binnenkort weer in zicht komt 
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Als daar een laag natte bladeren tussen zit hebben ze toch geen contact met het asfalt, dus zo erg is dat niet......

Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Ik heb volgens mij nog ergens een band uit 1998 liggen (eerste voorband die van mijn motor kwam doet nu dienst als deurstop voor een van de haldeuren
).
Voordeel van motorbanden is dat je daar niet snel voor en achter zult verwisselen
Voordeel van motorbanden is dat je daar niet snel voor en achter zult verwisselen
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2013 21:16
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Locatie: Nijmegen
Hoeveel mm profiel hebben nieuwe Michelin Cross-Climates weet iemand dat?
Ik heb namelijk een set op het oog die verkocht wordt als zijnde "nieuw", maar waar al geen kleurstreep meer zichtbaar op is. Opgegeven profieldiepte is 7 mm maar ik dacht dat nieuwe winter/allseasons toch meestal 7,5 a 8 mm moeten hebben?
Ik heb namelijk een set op het oog die verkocht wordt als zijnde "nieuw", maar waar al geen kleurstreep meer zichtbaar op is. Opgegeven profieldiepte is 7 mm maar ik dacht dat nieuwe winter/allseasons toch meestal 7,5 a 8 mm moeten hebben?
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030




