Pagina 140 van 151

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3

Geplaatst: 14 sep 2014 22:23
door KarelE
Mijn laatste tankbeurt: 62,29 liter na 1232 km, 1:19,78.

Ook niet harder dan 100 en waar mogelijk op CC.

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3

Geplaatst: 16 sep 2014 10:53
door BJG
Ik kwam na het tanken idd ook uit op 1:19 ongeveer. De BC is wel erg optimistisch.

Ik rijd wel gewoon de max snelheden 137, 127, 107 echte km, soms nog iets harder. Maar deze keer was het wat drukker en heb ik verhoudingsgewijs meer op 100 km wegen gereden.
Wat gaf jouw BC aan bij je gegeven verbruik?

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3

Geplaatst: 16 sep 2014 21:35
door KarelE
1:23,8 - 1:24,2

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3

Geplaatst: 17 sep 2014 18:55
door Zwever
Dit kreeg ik vandaag te zien op mijn BC, niet verkeerd voor een break. Ook een persoonlijk record. Maar ook erg optimistisch mijn BC, zal vermoedelijk 1:21 misschien 1:21,5 zijn.


Zwever

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3

Geplaatst: 17 sep 2014 19:00
door Herman
Daar kijk ik nou nooit naar, tank leeg dan weer gewoon vol en rijden! :mrgreen:
Als het een hummer is of een fiat 500 maakt niks uit!

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3

Geplaatst: 17 sep 2014 22:41
door KarelE
Maar jouw airco staat uit.
Dat heb ik bij de laatste tank maar gedeeltelijk kunnen doen, ik wil het echt niet warmer dan 20 graden hebben.

Als ik straks in de winter eens een hele tank zonder airco heb gereden haal ik de 1:20 (echt) of 1:25 (BC) ook wel denk ik. Bovendien is de zuurstofverzadiging bij koude temperaturen ook beter.

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3

Geplaatst: 18 sep 2014 15:33
door Zwever
Hey Karel,

ik gebruik mijn airco wel volop maar zet hem de laatste 10 minuten van de rit vaak al uit (beter voor de airco).

Meestal zit ik rond de 1:19,5 soms 1:20 of een ietsie hoger. Naarmate ik de C5 langer heb rijd ik steeds zuiniger en dat gaat bij jou volgens mij ook zo is het niet ? Ik kan je vertellen dat ik ´s ochtends bijna nooit file heb (vroeg beginnen) en dan een stuk van 45 kilometer snelweg heb waarbij ik niet hoef af te remmen. Als ik dan niet boven de 100 km per uur kom staat het verbruik op dat stuk op 1:29. de laatste 20 km zijn een 80 km weg met enkele stoplichten. Ik heb maar twee tot 3 keer per week een stadsritje van meer dan 3 km. Met meer korte stukjes gaat het verbruik al snel omhoog. Verder doe ik het volgende:

- energiezuinige bridgestones voor
- uitgeharde en al aardig versleten (4 mm) Michelins achter
- voor 2,7 BAR en achter 2,9 BAR
- haast dwangmatig anticiperend rijden, zodoende zo weinig mogelijk te remmen.
- niet boven de 110 en meestal rond de 100. (bij dit recordje heb ik hele stukken 95 gereden vanwege toegenomen drukte op de weg en zelden harder dan 100

Zwever

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3

Geplaatst: 18 sep 2014 17:32
door KarelE
Hoi Zwever,

Ze wordt inderdaad steeds zuiniger. Nu is alleen sinds een week mijn werkplek verlegd van Zeeland naar Brabant, en dat is minder gunstig qua drukte op de weg. De A29 was lekker rustig. Nu zit ik wel in ploegendienst en aflostijden op 05.00 of 06.00 uur, 14:00 uur en 22.00 of 23.00 uur. De meeste spitsdrukte op de A12 en A2 vermijd ik zo wel. Maar ik moet in Den Bosch toch gauw een kleine 10 km door de stad rijden, en dat is niet bevorderlijk. En van huis naar de A12 is ook een stuk ongunstiger dan naar de A20, met 4 klaverbladlussen, rotondes en stoplichten. Net weer getankt, nu 1:17:8 :(

Ik moet over niet al te lange tijd nieuwe banden voor, en dan ga ik voor banden met A/A label.

Maar de 1:19,8 zie ik denk ik niet gauw meer terug :(

Groet, Karel

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3

Geplaatst: 18 sep 2014 19:42
door Zwever
Voor mij geldt hetzelfde voor mijn record van vandaag: 1:22, dat zal ik waarschijnlijk ook nooit meer halen. Zoals je ziet bij mij ook een flinke afwijking van de BC.

Zwever

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3

Geplaatst: 18 sep 2014 22:58
door BJG
Ze doen in ieder geval allemaal hetzelfde:
zuinig rijden én gigantisch overdrijven
:lol:

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3

Geplaatst: 19 sep 2014 08:43
door Herman
:smt023
De dame is er voor mij om van A naar B te brengen.

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3

Geplaatst: 19 sep 2014 13:31
door KarelE
Die van mij ook. Door omstandigheden is mijn inkomen gereduceerd tot een fractie van wat ik vroeger had. Daarbij kwam de pech dat mijn huidige werkgever (uitzendburo) het werk in mijn woonomgeving kwijt raakte en ik wel weer een auto moest kopen voor ww-verkeer. Die probeer ik dan wel uit alle macht te laten rijden voor de 19 ct per km die ik ervoor krijg vergoed. Lukt nog niet helemaal, maar ik kom in de buurt.

Vroeger kon het mij ook niet schelen. Reden mijn vrouw allebei een XM V6 Break Exclusive automaat, en stond er nog een CX turbo diesel II break (1990) en ID Break (1960) op de oprit. Das war einmal.....

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3

Geplaatst: 27 okt 2014 08:29
door Iceman
Afgelopen weekend even op en neer geweest naar friesland.

Totaal 492Km op 50ltr lpg (1:9,8)

Greetz Iceman :smt197

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3

Geplaatst: 27 okt 2014 12:25
door Ccinq
Laatste tankbeurt 1:14,5 , 850 km autosnelweg , incl. drukke peripherique Parijs. Met volle auto, airco, hifi-inst. aan, meest 135 km/u echte km. Vind ik toch heel redelijk voor een bakbeest van 1800 kg met 3 liter V6. Bc kijk ik nooit naar, kan zelf nog wel rekenen ;)

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3

Geplaatst: 01 nov 2014 10:24
door BJG
Hier opnieuw een staaltje sterk overdrijven van de boordcomputer:
verbruik 1 25.jpg
Na tanken bleek het verbruik ongeveer 1 op 19,3