V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
En hij doet het niet bij een specifieke auto?
Dan zou je eerder denken aan een storing bij de auto en niet bij de lexia.

Greetz Iceman :smt197
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1254
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Zoals ik al zei: Bij TWEE C5 Phase II HDi 2.0. Beide uit medio 2006.
Om die reden kocht ik een nieuwe Lexia, met "uitgebreide chipset" die op alle modellen zou werken. Leverbaar via E-Bay en meerdere Europese leveranciers.
Mede nadat meerdere Lexia bezitters problemen hadden met Phase II C5 types.

Na eindeloos gedonder met installeren,onder meer door fout gebrande DVD's, ontbrekende files, verkeerde instructies werkt het systeem nu. Alleen NIET op dat type C5.
Wel met vlotte ondersteuning van de Chinese fabrikant.

Vandaar dat ik reikhalzend uitkijk naar lieden die hun Phase II C5 uitlezen met een Lexia. Ik weet er één, maar die C5 is van 2004, wellicht een overgangsmodel.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 695
Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Locatie: Emmerich am Rhein Dld.
Ik heb een C5 fase 2 1,6 HDI van een forum lid bij mij in de buurt uitgelezen en dat ging zonder problemen.

Gr.WillyB.
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Heb ook geen problemen met uitlezen van de ph2.

Mocht je eens willen proberen met de mijne dan roep je maar.

Greetz Iceman :smt197
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 517
Lid geworden op: 03 aug 2015 08:44
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Zwolle
Ik ben een 2.2 hdi ph2 begin 2006, mocht je die willen testen kan dat, alleen zit ik niet echt in de buurt.

Heb zelf ook al zitten kijken naar een lexia, maar voorlopig eerst andere prioriteiten.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Is natuurlijk onzinnig dat dit aan de lexia ligt ..... Ookal zijn het toevallig twee " gelijke "

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1254
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
"De leverancier beaamt dat die Phase 2 C5 soms moeilijkheden geeft weet de oplossing niet, ik kan mijn geld terugkrijgen. Het terugsturen kost bijna de helft van de aanschaf......"

Dus??
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Lekker houden!
Je mag het op mijn dame testen als je wil, geloof ons het ligt niet aan je lexia.

Greetz Iceman :smt197
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
JanSr schreef:"De leverancier beaamt dat die Phase 2 C5 soms moeilijkheden geeft weet de oplossing niet, ik kan mijn geld terugkrijgen. Het terugsturen kost bijna de helft van de aanschaf......"

Dus??
Misschien kunnen we een ruil doen, ik zoek een versie voor de C5-3 en die ik heb leest hem wel maar kan niet alles, wel voor de phase 1 en 2.
Mijn notebook had het begeven en zit ik even zonder lexia, moet nog een netbook hebben waar ook de software op staat maar voor de phase 3 heb ik diagbox nodig.
Je mag komen uitproberen en zien we wel wat we doen. Idee?
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1254
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Prima plan.
Geef me via PB even je e-mail. Dan stuur ik je een VM versie voor een hedendaagse laptop.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Kom je op 9 januari naar de Nieuwjaarsreceptie bij GJO?

Zo ja, dan zal ik mijn Lexia meenemen. Dan kunnen we dat even uitproberen ;)

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 106
Lid geworden op: 19 apr 2015 23:22
Auto: Citroen Jumpy
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 6500
Kleur: Zwart
Locatie: Goes
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
ghulst schreef:Dit lijkt wel erg goedkoop (Lexia op Ebay), of is dit wel gewoon een set zoals je die nodig hebt?
Uiteindelijk ging die ook over de toonbank voor $97. Zo goedkoop dan dus ook weer niet.
Ex C5 break 2.0i-16v automaat LPG-G3
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1254
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Menno schreef:Is natuurlijk onzinnig dat dit aan de lexia ligt ..... Ookal zijn het toevallig twee " gelijke "
Heerlijk die zekerheid.

Bij elke garagist lezen ze die auto's gewoon uit.
Mijn zekerheid is dat de hobby-Lexia toch iets mist wat de garage-Lexia wel ziet.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Gebruikersavatar
L A
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Kan je met een concreet voorbeeld aangeven wat de garage dan meer ziet, waarop baseer je die zekerheid?
Of moet ik veel verder teruglezen i h draadje om te begrijpen wat je bedoelt?
M Vr Gr uit de Ardèche, L A
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Gebruikersavatar
L A
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
BJG schreef:@ Ccinq: Klopt :smt023
@ Boes: idd alleen is er naast mm ook bak en hybride te benaderen
JanSr schreef:OBD is zeker geen OBD
OBD = OBD daar zijn een aantal protocollen voor zoek voor de lol maar eens hoe en wat. Er is veel over te vinden.
JanSr schreef:Zoals gebruikelijk heeft PSA weer aparte toestanden. Alle functies die met het veersysteem te maken hebben zijn geen standaard
Het gaat bij OBD over de aandrijflijn. Dat heeft niets met het wel of niet apart zijn van PSA te maken.
Alleen de stuurapparaten van de aandrijflijn (motor, bak, hybrideregeling) hebben een OBD deel. Dat is bij elk merk auto zo. Dit OBD deel is ook nog eens iets anders dan het diagnosedeel waar je contact mee maakt met merkspecifieke apparatuur.
Tot voorafgaand aan afgelopen zondag, was ik nog niet in staat om met de lexia overweg te kunnen. En mijn karige kennis heb ik toen opgedaan via een boek over OBD waar ik al eens eerder naar heb verwezen.
Door Florian Schâfer geschreven: Autodiagnose met OBD
2de druk oktober 2010
ISBN 987-90-5381-030-09 NUR 951
Voor mij was dit een ey-opener.
MvrGr vanuit de Ardèche, LA
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Plaats reactie