Pagina 133 van 151
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 12 jun 2013 22:32
door ADHDi
je moet er iets voor over hebben om een zwevert te kunnen zijn.

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 17 jun 2013 12:03
door Chevron
Tot nu toe met gecombineerd rijden en de Climate Control lekker aan , 1.11,6 tot 1.12,5. Haar buikje is gevuld met 98RON. Het zou zuiniger kunnen....

maar mijn rechtervoet werkt soms niet mee...
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 05 jul 2013 16:23
door elvis
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 19 jul 2013 10:08
door Menno
Zomers weer doet goed voor een dieseltje, ik merk het zelf ook goed ...
Duik nu met gemak onder de 7L per 100km
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 19 jul 2013 11:36
door c5jan
Klinkt ie ook zo lekker rustig knisperend nu? Viel me vandaag weer op...
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 19 jul 2013 11:38
door Menno
Nu je het zegt, ....
Hij klinkt idd beter bij dit soort weer

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 19 jul 2013 11:40
door edwin48
Ik kan daar met de nieuwe motor nog geen uitsluitsel over geven moet eerst maar eens uitrekenen wat het verbruik nu is.
Loopt wel heerlijk rustig weer
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 19 jul 2013 11:42
door c5jan
Warme lucht (intercooler nog harder nodig en die doet dankzij de airco ook z'n werk slechter dan anders) dus slechtere luchtvulling, toch beter klinken -

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 19 jul 2013 11:45
door Menno
PSA diesels houden gewoon van een "Frans" weertje

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 19 jul 2013 12:01
door c5jan
Ik ook...
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 20 jul 2013 00:46
door c5jan
Menno schreef:Nu je het zegt, ....
Hij klinkt idd beter bij dit soort weer

Er gaat een stuk hetere, dus ijlere, lucht in. De intercooler zal ook een stuk minder effectief werken gezien de condensor die ervoor hangt.
Ik zou verwachten dat het daarmee te maken heeft.
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 20 jul 2013 09:11
door MichielC5
Toch vind ik dat hij minder goed trekt. Ook met de ac uit. Mijn ervaring is dat de auto beter trekt bij een graad of 15-18.
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 20 jul 2013 09:14
door c5jan
Dat wijst dezelfde richting uit als wat ik al veronderstel;
door de mindere luchtvulling is er minder luchtmassa te comprimeren en zal de auto dus wat minder kracht leveren - maar ook meer roet uitstoten.
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 20 aug 2013 13:29
door michael
Naar Turkije op vakantie geweest. Volgeladen met koffer op het dak gemiddeld 1 op 10. Viel me erg mee aangezien we in de meeste landen 150 tot 160 op de snelweg hebben gereden.
Totale km gereden 8605.
Aantal liters getankt 851
Voor 1502 eurries getankt. Turkije is het duurste land, 2 euro per liter.
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 22 aug 2013 22:34
door Zwever
Onze C5 is drie maanden in ons bezit, en hier wordt ik wel vrolijk van. Voor het eerst dat ik probeer foto te plaatsen dus hoop dat dit lukt.

en nog 1260 kilometer te gaan volgens de bc, maar dat valt natuurlijk altijd tegen.