Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Mooi verbruik
. Jij tankt 98RON zie ik. Geeft dat een (merkbaar) minder verbruik dan 95RON?
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 181
Lid geworden op: 07 nov 2006 22:00
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Voorburg
Het simpele antwoord is: ja
Maar er is meer; de motor ontwikkelt meer power en loopt mooier en soepeler.
Hij gaat efficiënter met de brandstof om.
Maar er is meer; de motor ontwikkelt meer power en loopt mooier en soepeler.
Hij gaat efficiënter met de brandstof om.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Die indruk had ik ook als ik op vakantie 98RON tankte. Maar soms wil je iets gewoon geloven zonder dat het echt zo is. Ik heb veel (eigenlijk altijd) op lpg gereden (dit is mijn eerste auto sinds 1975 die alleen op benzine rijdt) en vond dat de motor op lpg veel mooier rond liep, minder geluid maakte en soepeler liep. Maar heb dat altijd toegeschreven aan de betere menging lucht/brandstof omdat lpg ook een gas was. Maar het heeft natuurlijk ook een hoger octaangetal (108 - 110) (Overigens begint dit offtopic te worden..
)
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Mijn ervaringen met gas, in de 16 jaar dat ik erop reed, zijn inderdaad een gevoelsmatige mooier lopende auto maar ook de scherpe kantjes waren eraf. Je had gewoon minder vermogen en gevoelsmatig voelde dat soepeler. Ik heb net de gasinjectie niet meer meegemaakt en dan is het verschil met benzine nagenoeg afwezig begrijp ik. Ook is het verschil in verbruik met nieuwe gasinstallatie tussen benzine en gas kleiner geworden al blijft natuurlijk de energie-inhoud van gas kleiner.
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.


Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Ik heb twee auto's met gasinjectie gehad: een XM 2.0i 16V met Vialle LPi en een Xantia 2.0i 16V met AG installatie. Inderdaad is het verschil tussen rijden op benzine en rijden op lpg bij deze installaties minder groot dan bij de carburateurmotoren. Maar ook hier vond ik lpg smeuiger rijden. Wel was het verbruik minder, met beide auto's reed ik 1:10 à 1:11 op lpg. Bij de carburateurauto's bleef ik onder de 1:10 (op een enkele vakantierit op 'provinciale wegen' na, dan lukte 1:11 ook nog.
En wat betreft vermogensverlies: een CX 2 liter (uit 1985) is bij 100.000 km rijervaring (net ingereden dus) op lpg 'beëdigd'
vastgesteld op 183 km/h (snelheidsmeter stond op 190) terwijl Citroën als top 176 km/h opgaf
(Afsluitdijk, misschien wind in de rug?
) . Diezelfde CX heb ik in Duitsland op lpg op 200 km/h op de snelheidsmeter gehad, misschien dat ik 'vals plat' afreed
.
En wat betreft vermogensverlies: een CX 2 liter (uit 1985) is bij 100.000 km rijervaring (net ingereden dus) op lpg 'beëdigd'
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Gister getankt na 4 ritjes werk in Velsen, voornamelijk 80 km weg.
Na 495 km stond de BC op 1:13,3 km/liter.
Er ging 40,5 liter lpg in wat neerkomt op 12,2 km/liter
Na 495 km stond de BC op 1:13,3 km/liter.
Er ging 40,5 liter lpg in wat neerkomt op 12,2 km/liter
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Voor de liefhebbers: Met 65,8 liter diesel 1126 km gereden. Dat is 1:17,1. Volgens de BC is dat 1:17,5, een bescheiden verschil. Er zat overigens nog ruim 6 liter in de tank, met dit verbruik goed voor ruim 100 km. Wel allemaal super constante snelwegkilometers zonder files, nergens sneller gereden dan 120, niet helemaal representatief. Maar met files, soms lekker doorrijden, vakantieritten naar en in de Alpen kom ik overall toch nog aan ruim 1:16.
Best netjes voor een auto van 1850 kg rijklaar en ruim 200 pk!
En ja, dat Service lampje is voor die vervloekte bandenspanningsensor die ik niet zelf kan uitzetten ivm winterbanden...
Best netjes voor een auto van 1850 kg rijklaar en ruim 200 pk!
En ja, dat Service lampje is voor die vervloekte bandenspanningsensor die ik niet zelf kan uitzetten ivm winterbanden...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Vindt het allemaal wel goed hoor, ik heb alle bonnetjes met standen nu weggedaan, voer niets meer in, rij toch veel stadsverkeer en als ik wacht loopt de motor enz.
Vindt het wel goed rijdt toch op lpg en wat ik verbruik vindt ik normaal.
Een op vijftien of een op twintig maakt mij niets uit en op de snelweg valt het best mee, zolang ik het kan betalen prima anders rijdt ik wel een fiat 500
Ze verbruiken toch allemaal even veel afhankelijk aan de voet, en het nieuwe rijden kan ook de pot op, gewoon weer toeren maken veel beter voor de motor.
Vindt het wel goed rijdt toch op lpg en wat ik verbruik vindt ik normaal.
Een op vijftien of een op twintig maakt mij niets uit en op de snelweg valt het best mee, zolang ik het kan betalen prima anders rijdt ik wel een fiat 500
Ze verbruiken toch allemaal even veel afhankelijk aan de voet, en het nieuwe rijden kan ook de pot op, gewoon weer toeren maken veel beter voor de motor.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Verbruik en vooral het verloop daarvan zegt veel over de conditie van de motor en alleen al daarom houd ik het bij.
Vaak zie je zo een beurt beter aankomen dan met de opgegeven data.
Vaak zie je zo een beurt beter aankomen dan met de opgegeven data.
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.


Berichten: 181
Lid geworden op: 07 nov 2006 22:00
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Voorburg
@ Herman: je hebt helemaal gelijk. Voor mij was het een kwestie van uitproberen wat er mogelijk is.
Uiteraard is het " normale " gemiddelde verbruik een stuk hoger.
Was alleen nieuwsgierig wat mogelijk is .
Het was overigens DODELIJK saai.
Uiteraard is het " normale " gemiddelde verbruik een stuk hoger.
Was alleen nieuwsgierig wat mogelijk is .
Het was overigens DODELIJK saai.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Och, mn ritjes woon/werk zijn op zich dodelijk saai. Grotendeels gevangen in trajectcontroles of andere hindernissen. De snelheid staat vast (100 of 120, op de gps wel te verstaan), de cc staat aan, mn enige invloed op het verbruik is airco aan of uit en de ingeschakelde versnelling: 4 of 5...
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Je kunt enige variatie aanbrengen,
op de trajectcontroles ga je 3 minuten 80 km/h rijden en vervolgens 3 minuten 160,
gemiddeld moet dat goed komen volgens mij,
en enige marge is er want men flitst pas vanaf 128 gemiddeld.
op de trajectcontroles ga je 3 minuten 80 km/h rijden en vervolgens 3 minuten 160,
gemiddeld moet dat goed komen volgens mij,
en enige marge is er want men flitst pas vanaf 128 gemiddeld.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Helemaal consequent is Herman natuurlijk niet.Herman schreef:Vindt het allemaal wel goed hoor, ik heb alle bonnetjes met standen nu weggedaan, voer niets meer in, rij toch veel stadsverkeer en als ik wacht loopt de motor enz.
Die gasombouw was toch niet ter verfraaiing van de auto maar economisch ingegeven.
Wat wel klopt is dat deze auto niet als zuinigheidswonder bedoeld is en dat toerenverhaal, ach daarom rijd ik diesel.
Koppelrijk vanaf 1200 tpm en wekelijks uitlaten op de snelweg om het roetfilter in vorm te houden.
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.


C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ja, briljantBJG schreef:Je kunt enige variatie aanbrengen,
op de trajectcontroles ga je 3 minuten 80 km/h rijden en vervolgens 3 minuten 160,
gemiddeld moet dat goed komen volgens mij,![]()
en enige marge is er want men flitst pas vanaf 128 gemiddeld.
Ik ga dan toch wel voor de top- zeg 180 en dan een tijdje 60. Meer dare-devil en gegarandeerd bumperklevers, maar leve de lol
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
Ja ja, net als op de ring A'dam waar bleek dat de trajectcontrole ook tussendoor de snelheid vastlegde....
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine


