Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dit kun je doen als je handmatig de te meten parameters kiest en dan grafische weergave of opslaan selecteert.
ELM communiceert dacht ik alleen met het EOBD, dat is een ander gedeelte van de motormanagementcomputer. Lexia benadert het diagnosegedeelte van de motormanagementcomputer waardoor je meer meetwaarden en storingscodes kunt zien.
ELM communiceert dacht ik alleen met het EOBD, dat is een ander gedeelte van de motormanagementcomputer. Lexia benadert het diagnosegedeelte van de motormanagementcomputer waardoor je meer meetwaarden en storingscodes kunt zien.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club extreme Die-Hard


Berichten: 823
Lid geworden op: 25 apr 2009 17:29
Auto: HONDA JAZZ e:HEV Elegance
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Energielabel: A
Locatie: Den Haag
Hallo Citrofielen,
Voor diegenen die de aanschaf van een OBD-lezer overwegen is dit misschien het bekijken waard.
http://www.dxlisting.com/car-accessorie ... 21-1013989" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt mij wel leuk en je hoeft je telefoon niet te bezetten.
Groeten, Cieterman

Voor diegenen die de aanschaf van een OBD-lezer overwegen is dit misschien het bekijken waard.
http://www.dxlisting.com/car-accessorie ... 21-1013989" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt mij wel leuk en je hoeft je telefoon niet te bezetten.
Groeten, Cieterman
NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1
C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)

C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot 5-07-2025 (143006)

Honda Jazz e:HEV Elegance
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Als ik het goed lees is de telefoon voor ODB2 wel nodig. Alleen niet duidelijk voor wat precies. Plus verhoogde kans op autoinbraak omdat dat ding op het dashboard ligt.....
C5club Bikkel


Berichten: 362
Lid geworden op: 16 jul 2012 20:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs
Ja, zo lees ik het ook. Jammer, want een echt standalone HUD zou ik wel willen.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Het dingetje gooi je toch even in het zijvakje?
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Wel grappig, maar blijft een geknoei, heb wat filmpjes bekeken. Lange lelijke bedrading over het dashboard, of die moet je willen wegwerken. Misschien haal je de afstand niet eens aangezien de poort in de C5 onder de armsteun zit. Het ding zelf is behoorlijk groot en ligt tijdens rijden nogal in het zicht, niet echt subtiel. En ODB2 uitlezen gaat idd via een app op de telefoon. Maar die ODB2 appjes waren er al, en kunnen op diagnostisch gebied meer.
C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 10 jun 2008 04:02
Auto: C5 Berline Ph2 Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Ik heb zelf net een Lexia binnen, toch handiger om het zelf thuis te doen en voor de prijs van 1x uitlezen kan je hem zelf kopen dus mja.
1 vraag en 1 opmerking ,ik heb hem nog niet aan de auto gehangen, maar :
Heeft het nut om van v7.02 naar 7.56 te updaten voor een eerste gen C5 ? Ik heb net de software en drivers eindelijk werkend en heb geen zin om het weer te slopen.
Opmerking:
Je hoeft NIET je laptop te vervuilen met een ''echte'' windows Xp installatie, ik heb de software + activatie + usb drivers prima werkend gekregen op Oracle Virtualbox, waar ik win xp op heb geinstalleerd, terwijl ik in windows 7 x64 werk! Scheelt een hoop gedoe, want wie wil nu nog echt xp gebruiken op zijn laptop ?
1 vraag en 1 opmerking ,ik heb hem nog niet aan de auto gehangen, maar :
Heeft het nut om van v7.02 naar 7.56 te updaten voor een eerste gen C5 ? Ik heb net de software en drivers eindelijk werkend en heb geen zin om het weer te slopen.
Opmerking:
Je hoeft NIET je laptop te vervuilen met een ''echte'' windows Xp installatie, ik heb de software + activatie + usb drivers prima werkend gekregen op Oracle Virtualbox, waar ik win xp op heb geinstalleerd, terwijl ik in windows 7 x64 werk! Scheelt een hoop gedoe, want wie wil nu nog echt xp gebruiken op zijn laptop ?
C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 10 jun 2008 04:02
Auto: C5 Berline Ph2 Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Oké ik heb hem voor het eerst aangesloten aan de auto en soort van succes, ik kon een full system test doen, kreeg de vragen om de ignition uit en aan te zetten en om de dipped beams aan te zetten en toen deed hij de systems check.
Bij de BSI had ik Dialogue yes en fault ook Yes, dus ik daar op klikken, krijg ik de foutmelding ''no dialogue with Ecu during initialisation, Validate for a new test or press return''. Bij het drukken op enter en herhalen van de stappen krijg ik hetzelfde.
Wat moet ik precies doen om te kijken wat voor fouten hij heeft gevonden ?
Wat moet er bij de RPO en VIN ? Ik had daar maar wat ingevuld!
EDIT: ah ik zie dat die info in de deur zou moeten staan, vannacht weer eens proberen, mijn vader is net met deze C5 ergens heen gaan rijden!
Ten slotte, wat een bagger programma zeg, ik ben zelf software ontwikkelaar en het kriebelt hoe slecht dit in elkaar zit, ik heb toch redelijke hardware ( i5, 3.25gb ram op de virtuele XP toegekend en een snelle SSD) en het programma (diagbox) is tergend traag!
Ik update naar 7.56 to be sure!
Bij de BSI had ik Dialogue yes en fault ook Yes, dus ik daar op klikken, krijg ik de foutmelding ''no dialogue with Ecu during initialisation, Validate for a new test or press return''. Bij het drukken op enter en herhalen van de stappen krijg ik hetzelfde.
Wat moet ik precies doen om te kijken wat voor fouten hij heeft gevonden ?
Wat moet er bij de RPO en VIN ? Ik had daar maar wat ingevuld!
EDIT: ah ik zie dat die info in de deur zou moeten staan, vannacht weer eens proberen, mijn vader is net met deze C5 ergens heen gaan rijden!
Ten slotte, wat een bagger programma zeg, ik ben zelf software ontwikkelaar en het kriebelt hoe slecht dit in elkaar zit, ik heb toch redelijke hardware ( i5, 3.25gb ram op de virtuele XP toegekend en een snelle SSD) en het programma (diagbox) is tergend traag!
Ik update naar 7.56 to be sure!
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Is Diagbox dan zo veel trager dan Lexia?
Ik heb Lexia 3 draaien op een oude XP Siemens laptop, dat draait gewoon normaal. Als ik wat aanklik krijg ik praktisch onmiddellijk reactie.
Op mijn Win8.1 Desktop PC heb ik CitDocBU draaien onder een XP virtuele machine, dat draait wel wat langzamer dan ik vroeger had op een Desktop waar XP=-Pro op stond.
Ligt dat dan aan de virtuele machine?
Overigens, waarom gebruik je Diagbox?
Dat heb je alleen nodig voor de PH3, de PH1 en 2 werken gewoon met Lexia 3. En die wordt opgeroepen als je Diagbox gebruikt bij een PH1 of 2. Mogelijkerwijs zit daar een verklaring voor de traagheid die jij signaleert.
Groet,
JW
Ik heb Lexia 3 draaien op een oude XP Siemens laptop, dat draait gewoon normaal. Als ik wat aanklik krijg ik praktisch onmiddellijk reactie.
Op mijn Win8.1 Desktop PC heb ik CitDocBU draaien onder een XP virtuele machine, dat draait wel wat langzamer dan ik vroeger had op een Desktop waar XP=-Pro op stond.
Ligt dat dan aan de virtuele machine?
Overigens, waarom gebruik je Diagbox?
Dat heb je alleen nodig voor de PH3, de PH1 en 2 werken gewoon met Lexia 3. En die wordt opgeroepen als je Diagbox gebruikt bij een PH1 of 2. Mogelijkerwijs zit daar een verklaring voor de traagheid die jij signaleert.
Groet,
JW
Berichten: 13974
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Diagbox is veel trager,bij mij toch
C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 10 jun 2008 04:02
Auto: C5 Berline Ph2 Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Hij wacht elke keer ergens op, bv. als je de handleiding van je auto selecteert duurt het eeuwen, of bij het afsluiten van de applicatie ''closing of application in progress, please wait''. Duurt bijna wel een minuut. Als ik de bronnen van de PC controleer zie ik nou niet echt i/o bewerkingen, wel 100% cpu gebruik wat de traagheid kan verklaren...
Zodra in lexia3 zelf zit gaat het wel rap qua reacties op acties. Maar dat programma er omheen, dat die monteurs hun haren niet er uit trekken. Nu begrijp ik dat virtualbox slechts toegang heeft tot 1 van de 4 threads van mijn cpu, maar toch vind ik het schandalig traag.
Hopelijk met de goeie VIN en RPO nummer dat ik wat verder kom!
EDIT: heb in virtualmachine nog eens 2 extra threads toegewezen, misschien dat het nu wat sneller zal gaan
, zag pas net dat het een optie was.
Zodra in lexia3 zelf zit gaat het wel rap qua reacties op acties. Maar dat programma er omheen, dat die monteurs hun haren niet er uit trekken. Nu begrijp ik dat virtualbox slechts toegang heeft tot 1 van de 4 threads van mijn cpu, maar toch vind ik het schandalig traag.
Hopelijk met de goeie VIN en RPO nummer dat ik wat verder kom!
EDIT: heb in virtualmachine nog eens 2 extra threads toegewezen, misschien dat het nu wat sneller zal gaan
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Is idd langzamer. Volgens mij heeft het te maken dat de usb niet zo blij is met de abstractie laag.
C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 10 jun 2008 04:02
Auto: C5 Berline Ph2 Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Oké ik heb geupdate naar 7.56.
VIN is gewoon het chassisnummer correct ?
En RPO zou op een sticker in één van de deuren moeten staan ?
VIN is gewoon het chassisnummer correct ?
En RPO zou op een sticker in één van de deuren moeten staan ?
Berichten: 13974
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
VIN is gewoon het chassisnummer,klopt
C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 10 jun 2008 04:02
Auto: C5 Berline Ph2 Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Ik geef het voor vanavond op, sinds de update naar 7.56 & lexia v500.64 gaat alles tergend traag.
Ik moet minstens 5 minuten wachten na elke actie tot lexia is gestart en deze heeft geen connectie meer met de auto zo te zien.
Start diagbox>''checking activation'' 5 minuten lang > zwart scherm 5 minuten lang > komt eindelijk het menu en kan je redelijk snel op C5 klikken, dan vraagt hij om VIN, voer je die in, dan om RPO, na het invoeren van dit moet je weer zo'n 5 a 10 minuten wachten tot lexia tevoorschijn komt. Maar dan lukt het nog even één a 2 keer niet omdat ik de ''communication card is incorrectly initialised, the tool must be restarted'' twee keer krijg ( dus usb er uit en weer er aan), dan ben je een kwartier verder en heb je eindelijk de Lexia geïnitialiseerd en ''werkend''. En doe je de full systems check maar krijg ik geen ''dialogue'' met geen enkel van de systemen.
Ik geef het op voor vanavond, rot programma gemaakt door een stelletje idioten die niet van gebruiksvriendelijk/plug&play hebben gehoord ( waarom VIN en RPO niet gewoon automatisch uit de computer kunnen worden gehaald ? En waarom ze nog in de stenen tijdperk leven en XP willen ipv. een normaal ondersteund besturingssysteem
).
Misschien dat ik morgen 7.56 er af gooi, de eerder aan de praat gekregen v7.02 weer installeer, en opnieuw ga proberen, want daar kreeg ik wel ten minste een keer ''dialogue'' met de BSI...
Is er nergens eventueel alleen de Lexia software beschikbaar zonder die diagbox meuk, dat scheelt zeker 20 minuten!
Ik moet minstens 5 minuten wachten na elke actie tot lexia is gestart en deze heeft geen connectie meer met de auto zo te zien.
Start diagbox>''checking activation'' 5 minuten lang > zwart scherm 5 minuten lang > komt eindelijk het menu en kan je redelijk snel op C5 klikken, dan vraagt hij om VIN, voer je die in, dan om RPO, na het invoeren van dit moet je weer zo'n 5 a 10 minuten wachten tot lexia tevoorschijn komt. Maar dan lukt het nog even één a 2 keer niet omdat ik de ''communication card is incorrectly initialised, the tool must be restarted'' twee keer krijg ( dus usb er uit en weer er aan), dan ben je een kwartier verder en heb je eindelijk de Lexia geïnitialiseerd en ''werkend''. En doe je de full systems check maar krijg ik geen ''dialogue'' met geen enkel van de systemen.
Ik geef het op voor vanavond, rot programma gemaakt door een stelletje idioten die niet van gebruiksvriendelijk/plug&play hebben gehoord ( waarom VIN en RPO niet gewoon automatisch uit de computer kunnen worden gehaald ? En waarom ze nog in de stenen tijdperk leven en XP willen ipv. een normaal ondersteund besturingssysteem
Misschien dat ik morgen 7.56 er af gooi, de eerder aan de praat gekregen v7.02 weer installeer, en opnieuw ga proberen, want daar kreeg ik wel ten minste een keer ''dialogue'' met de BSI...
Is er nergens eventueel alleen de Lexia software beschikbaar zonder die diagbox meuk, dat scheelt zeker 20 minuten!


