Het was een lang stuk, maar het was aangenaam om te lezen!
Ik heb enkele duizend kilometers geleden mijn banden vervangen:
Op de 18" die tot voor kort op de C5 zaten waren de Michelin Primacy HP banden zo kaal geworden dat er niet meer mee te rijden was bij nat wegdek (k zat juist op de slijtage indicator).
Bij de set 18" (Atlantique) die ik overnam van mn pa zijn buurman zat een nieuwe set banden die nog gemonteerd diende te worden.
In eerste instantie dacht ik heel negatief over die banden. Ze kostten me geen drol (356€ voor de set). Dus ik dacht dat kan echt niet goed zijn. Inmiddels heb ik er een paar duizend kilometers mee gereden, en ik moet zeggen dat ze me enorm goed bevallen. Zowel op droog wegdek, nat wegdek, bochtengedrag, rolgeluid, remweg, ...... In elk geval VEEL beter dan de KALE Michelins die er onder zaten.
Het merk waar ik het over heb is Nexen, Door oa KIA en Hyundai worden deze geleverd als standaard banden onder hun modellen.
Op de Berlingo had ik (zoals volgens mij al eens eerder verteld) een setje van Hankook liggen (Ventus S1 Evo 2) ook daar was ik enorm tevreden van. Als de Nexen bandjes (nu ja, laat die tjes maar weg, 245/45-18) me niet meer bevallen worden ze vervangen door een setje van Hankook.