Twee weken geleden schreef ik:
JW-C5 schreef:Gisteren zijn er CrossClimates onder mijn voiture gegaan.
Ik had een setje 17" TokaToka's op de kop getikt, dat is de 17" uitvoering van de 16" Suzuka's die standaard onder mijn PH2 Exclusive liggen.
Er zijn CrossClimates in de maat 225/45-17 94W XL om gegaan.
En zoals bij mij gebruikelijk heb ik ze op een spanning gezet die 0,2 bar hoger is dan in het boekje staat: 2,7 bar rondom.
Eerste ervaringen ermee:
-ze sturen heel strak en precies, zonder nervositeit
-ze maken opvallend weinig geluid, minder dan de Alpin 4's en de Primacy 3's die ik er eerder onder had.
-het afrolcomfort op zeer korte oneffenheden is wat minder, je voelt dat het XL banden zijn met een wat lagere wang.
Komende tijd zal uitwijzen hoe ik dit in de praktijk ga ervaren.
Daar zal ik melding van maken
Inmiddels heb ik er wat meer kilometers mee gemaakt, vanmiddag nog een paar kilometer over een heel slecht stuk klinkerweg.
Daarbij bleek het met het afrolcomfort wel goed te zitten, ze zijn niet "stoteriger" dan de Primacy's die ik om de 16" Suzuka's had liggen, en ook niet minder dan de Alpin 4's.
Het lijkt zelfs wat beter te zijn op die klinkerweg
Dat valt me dus heel erg mee, ik had verwacht dat die combinatie van een wat lagere wang met een XL uitvoering negatiever zou uitpakken, dat blijkt dus zeker niet het geval te zijn.
Voorts de bevestiging dat ze zeer strak sturen, ook op een vochtig wegdek.
Een paar dagen geleden pikte ik een tamelijk scherpe bocht binnendoor bij andere auto's die voor een stoplicht stonden te wachten om ook linksaf te gaan.
Voor de goede orde, dat was op een weg met twee banen voor linksaf
Dat kruispunt pak ik wel vaker, maar bij deze gelegenheid ging dat op de CC's wel heel erg makkelijk, het ontlokte mijn wederhelft: moet dat echt zo hard
Vanmiddag op de snelweg was er nogal wat wind van opzij.
Nou kon ik niet harder rijden dan iets boven de 100 km/u, maar bij die snelheid voelde ik nauwelijks iets van de wind.
Al met al: een prima combinatie, die CC's in de maat 225/45-17 94W XL onder mijn voiture.
Ik heb heel wat verschillende banden gehad onder mijn Cit's en daar een kleine 1,5 miljoen kilometers mee gereden.
Op dit moment zeg ik: dit zijn de fijnste banden die ik ooit gehad heb
Ik ben benieuwd hoe lang ze meegaan.
Groet,
JW