Citroën heeft mij altijd bekoord, zeker wanneer ik terugdenk aan mijn eerste GS Break. Weer later heeft mijn 2CV6 mij jarenlang dagelijks een kleine 100 km heen- en weer naar mijn toenmalige werk gereden, zomer en winter, comfortabel, zonder enig mankement. Die auto staat nu in mijn garage geduldig te wachten op betere tijden, net zoals die andere, unieke vrijetijd 2CV-achtige die ik van een houten en aluminium carrosserie heb voorzien ("De Schicht").
Mijn "nieuwe" C5 rijdt geweldig, en dat voor een bijna 13 jaar oude auto, wat een luxe! Nadat ik de afgelopen maanden ook naar Land Rovers, SUV's en Japanners gekeken heb, ben ik bijzonder in mijn nopjes met mijn uiteindelijke keuze voor het Franse comfort van deze limousine. Hoewel ik op de Autobahn (uiteraard) de 200 aangeraakt heb, merk ik dat ik in deze auto over het algemeen veel rustiger rij, beduidend minder gehaast dan ik gewoonlijk onderweg was.
Zijn er nog wensen over? Jazeker, ik zou wensen dat de cruise control niet geregeld uitvalt met de mededeling "Snelheidscontrole defect". Wie hiervoor een oplossing weet, ik houd me voor raad en daad aanbevolen. En verder wil ik de RT4 NaviDrive nog (laten) updaten en van USB/BT voorzien, zodat ik handsfree kan bellen over de boordradio. Goede tips op dit gebied zijn ook welkom.

Groeten en veel km's gewenst aan allen, Jan, Neuenhaus, Dinkel