Let op: met deze auto's mag je dus niet achteruit rijden

EvilTwin schreef:'toevallig vorige week met de C6 in de weer geweest om winterbanden te plaatsen
Klaverblaadje schreef:EvilTwin schreef:'toevallig vorige week met de C6 in de weer geweest om winterbanden te plaatsen![]()
![]()
![]()
![]()
Heb jij met al je overredingskracht de familie er niet van kunnen overtuigen dat rijden met winterbanden onzin is?
![]()
![]()
![]()
![]()
precies.. daar is dat andere draadje voor...Hertogjan schreef: O sorry off topic
tja mijn ouders wonen op een berg (dat heb je in Nederland sowieso niet zo veel, waar de afgelopen winter geen sneeuwruimer kwam) en mijn vader rijdt nog wel eens heen-en-weer naar Duitsland of verder. Daarnaast kreeg hij een heel goede deal bij een Duitse dealer voor een set Alpins op 18" Roccastrada's. (245/45R18 zelfde maat en velg als origineel, incl sensoren) waarmee ook een aantal van mijn andere bezwaren vervallen.Klaverblaadje schreef:Heb jij met al je overredingskracht de familie er niet van kunnen overtuigen dat rijden met winterbanden onzin is?
Plaatje werkt niet, je kunt er normaals gesproken wel vanuit gaan dat als er geen draairichting gespecificeeerd is, die er ook niet is. Als er dan wél een inside/outside op staat (asymm profiel) wordt de kans op een directioneel loopvlak wel heel klein. Dat is gewoon te ingewikkeld met monteren. De Primacy bijvoorbeeld (niet de nieuwere Primacy HP) was wél asymmetrisch, maar niet richtinggevoelig.Mag ik ervan uitgaan dat deze foto de juiste draairichting symboliseert (naar je toe is naar voren, linkerkant van de band is binnenzijde)
Het zit hem in de afwateringskanalen, die regen naar buiten stuwen, ipv naar het middenRobbert schreef:Ik heb de 1e, de sportieve Pilot Alpin......lijkt inderdaad met een niet draairichting-gevoelig loopvlak. Wist niet dat dat bestond....
Tot die conclusie ben ik ook gekomen (klopt toch?). Weer wat geleerdalzheimer schreef:banden met vermelding 'outside' in combinatie met 'pijltje draairichting' bestaan toch zeker niet ?
Ze zijn er wel (geweest?), voor speciale doeleinden.Robbert schreef:Tot die conclusie ben ik ook gekomen (klopt toch?). Weer wat geleerdalzheimer schreef:banden met vermelding 'outside' in combinatie met 'pijltje draairichting' bestaan toch zeker niet ?
Jahaa, die zijn er nog steeds, ik ben ze onlangs tegen gekomen bij een bandenhandel, ze waren extreem laag, extreem breed en ook extreem duur en ik dacht bestemd voor een Lambo.alzheimer schreef:banden met vermelding 'outside' in combinatie met 'pijltje draairichting' bestaan toch zeker niet ?