Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
C5club extreme Fan


Berichten: 116
Lid geworden op: 01 feb 2009 12:32
Auto: tourer exclusive
Opties: navi - velgen 'Eghée'
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: parelmoerwit
Toch nog even terug met de dealer gebeld om hem te melden dat ik liever nog even afwacht. Hij vertelde mij dat er volgende week een andere C5 binnenkomt om als eerste deze leiding te laten vervangen. Hij zou me op de hoogte houden van het resultaat ...
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Ondanks het feit dat ik (nog) geen klachten heb, maak ik me wel enigszins zorgen. Er komen er toch wel veel met dit probleem...
Vind overigens dat rooster midden op het dashboard bijzonder irritant! Die kun je namelijk niet volledig dichtzetten, waardoor er altijd een luchtstroom richting je gezicht gaat. Nou ben ik gelukkig (NOT) voorzien van bijzonder gevoelige ogen en die hebben daar dus erg veel last van. Normaliter kan ik klepjes e.d. dichtzetten om te voorkomen dat er wind in mijn ogen komt, maar bij de C5 kan dat helaas niet... Leg er nu meestal wat bovenop. Er zit overigens wel een draaiwieltje om de intensiteit te regelen, maar die kan je niet op UIT zetten, alleen op hard en zacht.
Vind overigens dat rooster midden op het dashboard bijzonder irritant! Die kun je namelijk niet volledig dichtzetten, waardoor er altijd een luchtstroom richting je gezicht gaat. Nou ben ik gelukkig (NOT) voorzien van bijzonder gevoelige ogen en die hebben daar dus erg veel last van. Normaliter kan ik klepjes e.d. dichtzetten om te voorkomen dat er wind in mijn ogen komt, maar bij de C5 kan dat helaas niet... Leg er nu meestal wat bovenop. Er zit overigens wel een draaiwieltje om de intensiteit te regelen, maar die kan je niet op UIT zetten, alleen op hard en zacht.
Volgens mij wordt dit niets meer, blijft het zo.....
Of ze hadden het zo druk gehad met het voorbereiden van de C3 terugroepactie, dat nu die loopt ze tijd hebben om eens naar de C5 te kijken
Of ze hadden het zo druk gehad met het voorbereiden van de C3 terugroepactie, dat nu die loopt ze tijd hebben om eens naar de C5 te kijken
C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 22 aug 2008 17:45
Auto: xsara picasso 2.0hdi
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Hey,
ik ga morgen een tweetal uurtje in een nieuwe C5 doorbrengen en zal er eens op letten of deze het ook heeft..
Bij welke instellingen gebeurt het precies?
ik ga morgen een tweetal uurtje in een nieuwe C5 doorbrengen en zal er eens op letten of deze het ook heeft..
Bij welke instellingen gebeurt het precies?
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Gewoon op, pak 'm beet 21,5' zetten en op 'auto'. Suc6!
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
tja da's gewoon veel te warm voor een "werkomgeving" 
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Is dat
niet gewoon 21 of 22 graden? of hebben julie ook al halve graden
voel je dat nog?
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
C5club extreme Fan


Berichten: 123
Lid geworden op: 28 feb 2009 00:23
Auto: C5 Tourer 2.0i Comfort
Opties: Navigatie RT4, Pack detection, Persique 17"
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11684
Productienummer: 10456
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 129000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Rotterdam
Wij fijngevoelige rijders hebben daarom juist de C5 PhIII uitverkoren Hydrauliek en 1/2 graden
Dus ja 1/2 graden!
Dus ja 1/2 graden!
Renault 15TS 1972, Volkswagen Kever 1300 1969, Citroën 2CV6 1974, Citroën Dyane 1975, Citroën 2CV6 1980, Nissan Micra 1986, Nisssan Sunny 1988, Nissan Sunny 1991, Fiat Tipo 1991, Rover Estate 1994, Renault Laguna 1997, Renault Laguna Break 2000, Renault Laguna Grand Tourer 2005, Citroën C5 Tourer Ph III 2008 

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 22 aug 2008 17:45
Auto: xsara picasso 2.0hdi
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Het resultaat:Stalsie schreef:Hey,
ik ga morgen een tweetal uurtje in een nieuwe C5 doorbrengen en zal er eens op letten of deze het ook heeft..
Bij welke instellingen gebeurt het precies?
C5 2.0HDI exclusive, zonder navi
Met temperatuur op 21,was het eigenlijk te warm om te rijden, dus het hem op 20 gezet tijdens het rijden. Instelling op AUTO.
Heb anderhalf uur aan een stuk gereden, gaande van landwegjes,tot modderpaadjes en snelweg.
Ik merkte eigenlijk niets hinderlijks van temperatuur, maar het was aan de voeten wel beduidend warmer doordat de hele middenconsole redelijk warm werd. Ook de cd was redelijk warm na een uurtje draaien. Niets heeft zich echter uitgeschakeld.
Heb de luchtstroom ook even enkel op de voeten gericht, maar ik voelde geen luchtstroom,zelfs niet met ventilator op max. Zit die op een andere plaats dan bij de Xs. Picasso dan?
Conclusie: er is wel wat temperatuursverschil door de warme middenconsole, maar eigenlijk niets hinderlijks. En niet te vergeten: Wat een prachtige en fantastische auto om mee te rijden, zeker als de vriendin mee is
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Ik doe tegenwoordig handschoenen aan.....'k krijg namelijk koude handen van de bovenste ventilatieroosters op een stand 18,5.
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Werd vandaag door mijn dealer gebeld.
Moet op verzoek van Citroen NL volgende week de auto 2 dagen inleveren.
Gaan ze weer vanalles onderzoeken en meten en wellicht moest er een onderdeel vervangen worden. Dit zou dan met de nacht koerier geleverd worden, vandaar een dag extra.
Lijkt dus vooralsnog geen software update...
Ik ben benieuwd en hou jullie op de hoogte...
Moet op verzoek van Citroen NL volgende week de auto 2 dagen inleveren.
Gaan ze weer vanalles onderzoeken en meten en wellicht moest er een onderdeel vervangen worden. Dit zou dan met de nacht koerier geleverd worden, vandaar een dag extra.
Lijkt dus vooralsnog geen software update...
Ik ben benieuwd en hou jullie op de hoogte...
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
@rkjansen: Is dat de tweede keer dat de dame voor twee dagen bij de dealer staat?
Wat mij bevreemd, is dat de NL importeur dit doet. Je zou verwachten dat de fabriek een paar proefkonijnen ter beschikking stelt, die later bijvoorbeeld tegen de muur gezet worden met een botsproef ofzo.
Wat mij bevreemd, is dat de NL importeur dit doet. Je zou verwachten dat de fabriek een paar proefkonijnen ter beschikking stelt, die later bijvoorbeeld tegen de muur gezet worden met een botsproef ofzo.
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
C5club extreme Fan


Berichten: 116
Lid geworden op: 01 feb 2009 12:32
Auto: tourer exclusive
Opties: navi - velgen 'Eghée'
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: parelmoerwit
Misschien gaat het hier ook over dat bewuste stuk luchtleiding waarover mijn dealer het had ?
Hoop in elk geval dat deze proef een oplossing kan bieden.
Hoop in elk geval dat deze proef een oplossing kan bieden.
Nah, bij mij staat de C5 ook op de short list, hoewel niet op nr 1, maar als dit probleem niet is opgelost zodra ik de knoop moet doorhakken dan gaat er toch echt geen C5 voor de deur komen hoor.
Dit soort grappen mag gewoon niet bij een auto van dit niveau.
Dit soort grappen mag gewoon niet bij een auto van dit niveau.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ff voor de duidelijkheid...
er zijn helaas enkele met dit probleem. maar als ik kijk hoeveel C5 ondertussen verkocht zijn en hoeveel mensen met het probleem zich al gemeld hebben...
want zodra je ook maar googled kom je hier terrecht..
ik denk ook dat het auto;s zijn van voor een bepaalde orga datum.
ik ken een aantal mensen die het probleem niet hebben, dus om op voorhand te concluderen om de auto niet te kopen omdat er misschien kans is om dit probleem te hebben vind ik persoonlijk niet terrecht...

er zijn helaas enkele met dit probleem. maar als ik kijk hoeveel C5 ondertussen verkocht zijn en hoeveel mensen met het probleem zich al gemeld hebben...
want zodra je ook maar googled kom je hier terrecht..
ik denk ook dat het auto;s zijn van voor een bepaalde orga datum.
ik ken een aantal mensen die het probleem niet hebben, dus om op voorhand te concluderen om de auto niet te kopen omdat er misschien kans is om dit probleem te hebben vind ik persoonlijk niet terrecht...



