Daarbij heb ik de tekst van het door Web genoemde artikel 5.2.31.d als leidraad genomen
Het resultaat is dat het rempedaal in die 10 seconden wel tot op de bodem inzakt, dat zou dus volgens dit criterium een APK afkeur punt moeten opleveren als m'n C5 in augustus voor de eerste keer een APK keuring moet ondergaan.Indien er twijfel bestaat omtrent de deugdelijkheid van het remsysteem wordt het onder druk gezet, hierna aangeduid met 'drukproef'.
Het rempedaal wordt, bij een hydraulisch remsysteem langzaam, ingetrapt totdat een kracht van 700 N (70 kg) op het pedaal wordt uitgeoefend. Deze kracht wordt gedurende ongeveer 10 seconden uitgeoefend waarbij het pedaal niet op de aanslag mag komen.
Indien een rembekrachtiger aanwezig is, wordt de drukproef uitgevoerd met draaiende motor.
Komende vrijdag heb ik een afspraak met en bij m'n garagist. Dan wordt ook even een ruitensproeierreservoirsensor vernieuwd, zie het andere draadje.
Maar het belangrijkste blijft: overleg over de remproblemen met/van mijn C5.
Overigens, de achterremmen kraken weer als vanouds als je stevig op het pedaal drukt.
Het drukpunt is nog altijd wél hoger dan voorheen

Wordt vervolgd....
Groet,
JW