Dus wat je eigenlijk voorstelt, is dat we eens een berichtje naar diverse persmedia moeten sturen? Misschien dat ze bij Citroen dan schrikken en wat harder gaan lopen om het op te lossen. Heeft iemand zo een lijstje met media welke we kunnen aanschrijven? In eerste instantie alleen internetmedia, die kunnen snel plaatsen op de website...MarsTDI schreef:Ik denk dat het meer aan prioriteitstelling ligt. Als er auto's in vangrails dreigen te klappen of anderszins direct schade maken aan inzittenden, dan is zo'n update zo geregeld. In dit geval is er nog steeds geen ruchtbaarheid aan gegeven in bijvoorbeeld autopers. Hierdoor worden potentiele autokopers nog niet afgeschrikt en dus heeft het niet zo'n haast.
Het stukje software is echt het probleem niet (Ik zit zelf ook in de ICT en mag vaker schattingen op bouwtijd van software afgeven...), mogelijke kosten en gevolgschade zijn wel een issue.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Nog erger, ondanks dat de motortemperatuur in orde was, werd de console zodanig heet dat de geintegreerde telefoon en de CD speler automatisch werden uitgeschakeld. Ik haalde de CD eruit en die was echt gloeiend heet.
Ik vind dat wel enigszins verontrustend.
C5club extreme Fan


Berichten: 116
Lid geworden op: 01 feb 2009 12:32
Auto: tourer exclusive
Opties: navi - velgen 'Eghée'
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: parelmoerwit
Bij het afhalen gisteren werd dus nog eens bevestigd dat een 'update' van de huidige berekenaar niet mogelijk blijkt. Volgens mijn dealer zal er een update volgen in de vorm van een volledig nieuwe berekenaar. Dit zou echter een vrij dure zaak zijn wist hij mij te vertellen. Vraag me alleen af of deze berekenaar enkel de klima aanstuurt of evenueel ook nog voor andere zaken gebruikt wordt?
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Auto's hangen tegenwoordig vol met verschillende 'computertjes' die onderling gekoppeld zijn met een CAN-bus en naar modern inzicht herprogrammeerbaar. Het kan best zijn dat de airco-regelaar toevallig niet via de CAN bus aanpasbaar is, maar ik denk dat PSA en anderen wel eens kostbaarder terugroep acties hebben gehad...
En stel je eens voor dat de C5 phIII 's dadelijk bij bosjes in brand vliegen?
En stel je eens voor dat de C5 phIII 's dadelijk bij bosjes in brand vliegen?
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Ik heb (nog) niks raars gemerkt. Ook nog niet langer mee gereden dan ong. 30/40 minuten.
C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 22 aug 2008 17:45
Auto: xsara picasso 2.0hdi
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Zijn er (buiten Roman) die het probleem niet hebben?
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Het gaat niet zoals ik het graag zou willen, maar echte hinder heb ik tot nu niet van gehad.....Eerst het probleem van de verwarde navigatie oplossen, dan gaan we ons hier mee bezig houden.....Stalsie schreef:Zijn er (buiten Roman) die het probleem niet hebben?
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
C5club extreme Fan


Berichten: 123
Lid geworden op: 28 feb 2009 00:23
Auto: C5 Tourer 2.0i Comfort
Opties: Navigatie RT4, Pack detection, Persique 17"
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11684
Productienummer: 10456
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 129000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Rotterdam
Hallo medecitrofielen,
Na met stijgende grote verbazing dit hele topic gelezen te hebben zag ik ook de oproep om te melden als je geen problemen hebt, bij deze dan. Ik ben sinds half november de trotse berijder van een C5 Tourer. Komende uit een Renault Laguna, die ik heel lang een warm hart heb toegedragen, ben ik plotsklaps weer behoorlijk Citrofiel(ooit 2 2CV's en een Dyane versleten).
Ik heb de hele winter constant de temperatuurregeling op 21C en Auto gezet en kom er eigenlijk nooit meer aan! Perfect, vergeleken met de Laguna een prima systeem! In de Laguna wilde het systeem nog weleens afslaan en het redelijk fris houden in de auto. De C5 houdt de temperatuur veel gelijkmatiger. Ik voel me altijd zeer prettig in het klimaat van de auto, zelfs al zeer snel na het starten. Het lijkt bijna of de dame standverwarming heeft.
Het enige wat jezelf moet doen is de voorruitblower bedienen bij een beslagen voorruit.
De Laguna regelde dit ook in de winter(niet altijd even goed).
Wat mij trouwens wel opvalt is dat het AC lampje altijd blijft branden en wat volgens het instructieboekje ook wordt geadviseerd. Ik zou verwachten dat het systeem de AC uit zou zetten na verloop van tijd.
Ook valt het mij op dat de meeste "klagers"(ik heb niet echt geturfd, maar op gevoel) dieselrijders zijn. Zou dat iets te betekenen kunnen hebben in combinatie met dit probleem?
Ik ben totaal leek op autotechniekgebied, het valt me alleen maar op.
Voor de rest ik ben totaal verk(n)ocht sinds mijn eerste proefrit in augustus 2008 en mijn leasemij heeft me gelukkig gegund om nog in november te mogen gaan rijden(14/11/2008 geregistreerd). Inmiddels bijna 10.000 km verder. Ik mag in april een duurrit gaan doen, ga een weekje naar Italië en dan eens kijken hoe ze zich houdt, zag al een ander draadje daarover, daar dan de volgende keer meer van mij.
Na met stijgende grote verbazing dit hele topic gelezen te hebben zag ik ook de oproep om te melden als je geen problemen hebt, bij deze dan. Ik ben sinds half november de trotse berijder van een C5 Tourer. Komende uit een Renault Laguna, die ik heel lang een warm hart heb toegedragen, ben ik plotsklaps weer behoorlijk Citrofiel(ooit 2 2CV's en een Dyane versleten).
Ik heb de hele winter constant de temperatuurregeling op 21C en Auto gezet en kom er eigenlijk nooit meer aan! Perfect, vergeleken met de Laguna een prima systeem! In de Laguna wilde het systeem nog weleens afslaan en het redelijk fris houden in de auto. De C5 houdt de temperatuur veel gelijkmatiger. Ik voel me altijd zeer prettig in het klimaat van de auto, zelfs al zeer snel na het starten. Het lijkt bijna of de dame standverwarming heeft.
Het enige wat jezelf moet doen is de voorruitblower bedienen bij een beslagen voorruit.
De Laguna regelde dit ook in de winter(niet altijd even goed).
Wat mij trouwens wel opvalt is dat het AC lampje altijd blijft branden en wat volgens het instructieboekje ook wordt geadviseerd. Ik zou verwachten dat het systeem de AC uit zou zetten na verloop van tijd.
Ook valt het mij op dat de meeste "klagers"(ik heb niet echt geturfd, maar op gevoel) dieselrijders zijn. Zou dat iets te betekenen kunnen hebben in combinatie met dit probleem?
Ik ben totaal leek op autotechniekgebied, het valt me alleen maar op.
Voor de rest ik ben totaal verk(n)ocht sinds mijn eerste proefrit in augustus 2008 en mijn leasemij heeft me gelukkig gegund om nog in november te mogen gaan rijden(14/11/2008 geregistreerd). Inmiddels bijna 10.000 km verder. Ik mag in april een duurrit gaan doen, ga een weekje naar Italië en dan eens kijken hoe ze zich houdt, zag al een ander draadje daarover, daar dan de volgende keer meer van mij.
Renault 15TS 1972, Volkswagen Kever 1300 1969, Citroën 2CV6 1974, Citroën Dyane 1975, Citroën 2CV6 1980, Nissan Micra 1986, Nisssan Sunny 1988, Nissan Sunny 1991, Fiat Tipo 1991, Rover Estate 1994, Renault Laguna 1997, Renault Laguna Break 2000, Renault Laguna Grand Tourer 2005, Citroën C5 Tourer Ph III 2008 

Hoi Leonium,
Blij om te horen dat bij jou alles goed gaat. Zelf rijd ik inderdaad de diesel variant.
Het is de laatste weken wel erg stil rondom dit probleem. Zal de dealer weer eens verblijden met een belletje volgende week.
Blij om te horen dat bij jou alles goed gaat. Zelf rijd ik inderdaad de diesel variant.
Het is de laatste weken wel erg stil rondom dit probleem. Zal de dealer weer eens verblijden met een belletje volgende week.
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
@Leonium: Het zijn niet allemaal diesel rijders, helaas zou ik zeggen. Dan was het probleem wel wat makkelijker te traceren geweest...
Het zijn wel de mensen die (file-) ritjes van (veel) meer dan 45 minuten maken.
Het zijn wel de mensen die (file-) ritjes van (veel) meer dan 45 minuten maken.
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
C5club extreme Fan


Berichten: 123
Lid geworden op: 28 feb 2009 00:23
Auto: C5 Tourer 2.0i Comfort
Opties: Navigatie RT4, Pack detection, Persique 17"
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11684
Productienummer: 10456
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 129000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Rotterdam
Beste MarsTDI,
Het was ook niet meer dan een gevoel. Maar ook ik maak precies dat soort ritten en gelukkig ook nog lange ritten zonder files(al is dat tegenwoordig wel erg op één hand te tellen). Ik ken het probleem niet. Ik vind het ook erg frappant dat de dealers nu met verschillende antwoorden komen: wel software/geen softwareprobleem. Er moet geïsoleerd worden....Het zou handiger zijn als Citroën Nederland in één keer met een oplossing naar buiten komt. Maar goed dit voegt verder niet veel toe voor een oplossing.
Ben overigens nog wel benieuwd of dat A/C lampje nou gewoon altijd moet branden. In de Laguna ging deze na verloop van tijd uit als gewenste temperaturen waren bereikt.
Ik wens jullie allemaal een snelle oplossing toe! Want ik vind dit ronduit gevaarlijke situaties.
Het was ook niet meer dan een gevoel. Maar ook ik maak precies dat soort ritten en gelukkig ook nog lange ritten zonder files(al is dat tegenwoordig wel erg op één hand te tellen). Ik ken het probleem niet. Ik vind het ook erg frappant dat de dealers nu met verschillende antwoorden komen: wel software/geen softwareprobleem. Er moet geïsoleerd worden....Het zou handiger zijn als Citroën Nederland in één keer met een oplossing naar buiten komt. Maar goed dit voegt verder niet veel toe voor een oplossing.
Ben overigens nog wel benieuwd of dat A/C lampje nou gewoon altijd moet branden. In de Laguna ging deze na verloop van tijd uit als gewenste temperaturen waren bereikt.
Ik wens jullie allemaal een snelle oplossing toe! Want ik vind dit ronduit gevaarlijke situaties.
Renault 15TS 1972, Volkswagen Kever 1300 1969, Citroën 2CV6 1974, Citroën Dyane 1975, Citroën 2CV6 1980, Nissan Micra 1986, Nisssan Sunny 1988, Nissan Sunny 1991, Fiat Tipo 1991, Rover Estate 1994, Renault Laguna 1997, Renault Laguna Break 2000, Renault Laguna Grand Tourer 2005, Citroën C5 Tourer Ph III 2008 

Berichten: 194
Lid geworden op: 08 sep 2008 18:26
Auto: C5-3 Berline 2.7HDiF Exclusive
Opties: Matinal Beige Leer + Schuifdak + Packs
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220700
Kleur: Suroit
Locatie: Amsterdam
Zo! Daar waren we weer na een ritje CH heen en terug (2x +/- 1000km). Ik kan nu ook melden dat na 1 tank oprijden, ook mijn CD/MP3-speler zichzelf uitschakelde.... 
Vervolgens op de terugrit de temperatuur op 19,5gr gehouden met als gevolg geen uitvallende CD/MP3-speler of hete middenconsole..
Tja, we wachten nog steeds af...
Vervolgens op de terugrit de temperatuur op 19,5gr gehouden met als gevolg geen uitvallende CD/MP3-speler of hete middenconsole..
Tja, we wachten nog steeds af...
Kreeg vd week een sms-je van mijn dealer (nette service overigens), dat er helaas nog steeds geen oplossing is voor ons probleem... 
C5club extreme Fan


Berichten: 116
Lid geworden op: 01 feb 2009 12:32
Auto: tourer exclusive
Opties: navi - velgen 'Eghée'
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: parelmoerwit
Het blijft hier verdacht stil rond dit onderwerp maar ... ik heb zonet een telefoontje gekregen van de dealer met het verhaal dat er een 'gewijzigde luchtleiding' voorhande zou zijn. Deze zou moeten vervangen worden (alweer in de middenconsole) en tot een oplossing moeten leiden. Geen idee wat ik hier nu weer van moet denken ... Heeft iemand anders nog nieuws gekregen over dit onderwerp?
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Nee, net als RKJansen een SMS'je gekregen dat er helaas nog geen oplossing is....
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE



