Klepzittingen: Hoewel de Mazda 'zachte' klepzittingen had, heb ik nooit last gehad van overmatige klepspeling. De C5 heeft geharde klepzittingen en is geschikt voor LPG.
Onderhoud: Vialle LPI heeft als voordeel dat er heel weinig onderdelen in zitten en geen verdamper. Onderhoud aan de LPI installatie is niet noodzakelijk. Bij een systeem met verdamper heb je ietsje onderhoud (reinigen verdamper), maar dat is niet zo kostbaar.
Klepsmeermiddelen en C5: niet doen.... ik heb een tijdje gereden met Flashlube, maar helaas vervuilt dat goedje het kunststof inlaatspruitstuk op een afschuwelijke manier. In de Mazda werkte dat kennelijk wel (metalen spruitstuk). Er zijn echter van al die middeltjes geen objectieve testresultaten (TNO of TüV) voorhanden, de effectiviteit is discutabel. (zie bijv.: http://aygo.autogasrijders.nl/#home" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Bougies: de 2.0 16 V doet het goed op de normale NGK bougies. Met Bosch bougies voor LPG heb ik slechte ervaringen (hikjes) - bij gebrek aan NGK bougies heb ik de Bosch bougies 2 dagen geprobeerd, met een Vialle LPI installatie zijn 'speciale' (lees dure) bougies niet aan te raden.
Een nadeel van LPG is in Frankrijk de verkrijgbaarheid. Prima langs de péages (hoewel soms uitverkocht), maar als je 'binnendoor' via routes nationales rijdt is dat lastiger. Veel pompen zijn te vinden bij hypermarkten en deze pompen zijn bijna niet te bereiken met een caravan achter de C5. Dus je moet helaas wel eens een stukje op benzine (kennelijk is ze niet zo dol op benzine want ze drinkt met een caravan er achter 1:9
LPG heeft één heel groot voordeel: de prijs.... op dit moment is het verschil € 1.11 per liter (euro 1,80 en lpg 0,69). Voor dit prijsverschil vergeef ik het de dame dat ze zo onfatsoenlijk dorst heeft met een caravan aan de haak (het was tenslotte ook warm in Frankrijk...)