Pagina 2 van 3

Geplaatst: 04 mar 2007 22:31
door Harm
Durfde ik niet te zeggen....wellicht had men bij Citroen andere ideeen over gas?

Geplaatst: 04 mar 2007 23:12
door Herman
Reneee Pas op met gas anders zet ik je piccasso erop

Geplaatst: 04 mar 2007 23:13
door Rene
:lol:

Geplaatst: 04 mar 2007 23:27
door Citroentje
Harm van Beek schreef::P

Top!

Ik heb van Citroentje een KPH gewonnen :wink:
Wist niet dat ik die uitgeloofd had :?: :!: :?: :wink:

Geplaatst: 05 mar 2007 08:21
door arendonk
Daar zit toch ook dat stiekje waarmee je tankdop vast zit? Zodat hij niet op de grond valt. Volgens mij is de tankdop niet de originel, aangezien deze op slot moet een sleutel en dat hoef ik niet? Of is er onderscheid gemaakt afsluitbare en niet afsluitbare brandstoftankdopafdekklepjes (scrabble!)

Geplaatst: 05 mar 2007 08:27
door Harm
Dat stiekje zit aan de rechterkant, zie mijn foto's...


Enne Citroentje, nee, dat wist ik ook niet :wink:

Geplaatst: 05 mar 2007 08:32
door arendonk
Harm van Beek schreef:Dat stiekje zit aan de rechterkant, zie mijn foto's...


Enne Citroentje, nee, dat wist ik ook niet :wink:
Welke foto's? zie niks hoor. EDIT: gezien :oops: :D

Heb ook maar even een foto gemaakt. KLIK

Linksonder zit een schroefje met een revet erachter, dat is de vergrendeling. Ik heb dus ook die rare gaten.

Geplaatst: 05 mar 2007 08:36
door revi
Ieuw dat ziet er smerig uit!

Dat stiekje heb ik niet, ik hang mijn dop altijd aan het haakje in het klepje. De vergrendeling heb ik wel!

En als je het over verschillen hebt: daar is Citroen heel goed in! Zo moest je eens weten wat voor verschillen je allemaal tegenkomt bij Dyane's en GS-en!

Geplaatst: 05 mar 2007 08:37
door arendonk
revi schreef:Ieuw dat ziet er smerig uit!

Dat stiekje heb ik niet, ik hang mijn dop altijd aan het haakje in het klepje. De vergrendeling heb ik wel!

En als je het over verschillen hebt: daar is Citroen heel goed in! Zo moest je eens weten wat voor verschillen je allemaal tegenkomt bij Dyane's en GS-en!
Zojuist in de vroege ochtend gemaakt :) Bovendien gaat dat klepje niet vaak open bij mij. :)

Geplaatst: 05 mar 2007 08:39
door revi
Bij mij gaat dat klepje elke twee weken wel een keer open ... en het ziet er altijd schoon uit!

Geplaatst: 05 mar 2007 08:43
door Citroentje
arendonk schreef:Linksonder zit een schroefje met een revet erachter, dat is de vergrendeling. Ik heb dus ook die rare gaten.
Maar bij jou zitten er wel weer twee gaatjes minder: boven en onder dat cirkeltje links van de tankdop zitten bij Harm en bij mij nog twee gaatjes; bij jou niet.

Ik zou overigens ook liever een klepje hebben dat met centrale vergrendeling dicht gaat dan een dop met sleutel. Weet iemand of de aansluiting voor die centrale vergrendeling ook in de kabelboom zit wanneer er geen daadwerkelijke vergrendeling voor het klepje is?

Geplaatst: 05 mar 2007 08:58
door Harm
He Philippe, jouw auto's moeten toch sober zijn? Zijn ze dat, is het weer niet goed.... :wink:

Geplaatst: 05 mar 2007 09:07
door Citroentje
Ha ha ha. :lol: Jij weet ook overal een reactie op te geven he :wink:

Mijn soberheid zit in het uiterlijk; geen bijzonder vertoon. Bruikbare extra's die voor nieuwe functies of gebruiksgemak zorgen zijn zeker welkom. Anders had ik geen Caractere gekocht maar een Essentielle zonder CC en airco (hoewel dat laatste tegenwoordig ook niet meer kan).

Re: Extra's bij de vuldop brandstof?

Geplaatst: 02 apr 2007 22:01
door c5breakhdi
Citroentje schreef:Blijft nog die andere vraag over:
Citroentje schreef:En verder valt het me op dat ik op mijn Xantia's klepjes met vergrendeling (samen met portieren) had, en op beide C5's geen vergrendelde klepjes maar een dop met slot. Nu blijkt dat onder andere Harm wel een klepje met vergrendeling heeft. Waarom is de ene auto zus en de andere zo gemaakt? Hangt dat samen met het model?
Mijn C5 break uit 2002 heeft een vergrendelbaar klepje. Mijn collega heeft een C5 break uit 2003 en die heeft een afsluitbare dop.

Ik heb ooit gehoord (maar ik weet niet of het helemaal waar is) dat volgens een Europese regel de constructeurs verplicht afsluitbare doppen moeten gebruiken. Reden : zo ben je verplicht om voor het tanken de motor stil te leggen (tenzij je je reservesleutel bij hebt :lol: )

Geplaatst: 02 apr 2007 22:28
door alzheimer
Ik had op m'n Xantia inderdaad ook die centrale vergrendeling op m'n klepje. Niks geen gedoe met sleutel en zo. Hartstikke mooi. Tot die ene keer dat het spul niet open ging. Motortje kapot of zo. Probeer er dan nog maar eens brandstof in te krijgen ..... Als ik m'n C5 berline uit 2003 te drinken wil geven heb ik ook een sleutel nodig.