Pagina 2 van 2

Re: C5 3.0 V6 problemen

Geplaatst: 25 jun 2011 20:05
door Herman
@ de Boer
Invoer is geen probleem, wel zorgen dat je alle papieren meekrijgt daar en voor uitvoer.
Dan gewoon naar de RDW laten zien en keuren voor NL kenteken, dacht iets van 110 euro voor op kenteken dan nog APK keuring.
Dan gelijk naar de belasting voor BPM invoer die lopen mee en kijken naar de waarde, ( zorg ervoor dat hij niet mooi er uit ziet, sloop er wat uit desnoods) en daar krijg je een rekening van thuis.
Voor rijden in nederland tijdelijk een eendags kenteken te krijgen van de RDW.

Re: C5 3.0 V6 problemen

Geplaatst: 25 jun 2011 20:27
door Klaverblaadje
Zwitserland is geen EEG, dus er komen ook nog invoerechten bij, ik dacht iets van 10%.

Daarover dan de BPM en de BTW.

Re: C5 3.0 V6 problemen

Geplaatst: 09 dec 2025 20:23
door Liefhebber9
Ik heb C5 3.0 uit 2007. Toen ik hem kocht op 240.000 km heb ik er LPG in laten bouwen. Rijdt super...In december 2024 nw koppakking en klepdekselpakking laten vervangen Hele dure reparatie toen. Nu 316.000 km gelopen en de motor begint weer te lekken bij o.a.klepdekselpakking. Deze is niet meer te krijgen. In december is er toen een pakking gemaakt van kurk maar begint nu weer te lekken. Weet iemand waar je nw klepdekselpakking kan verkrijgen? In Nederland niet meer te krijgen en mijn garaga wil niet buiten NL zoeken. Help?
Gr Frits

Re: C5 3.0 V6 problemen

Geplaatst: 09 dec 2025 21:09
door luc
Probeer het eens bij garage 'Jan van Gompel' die heeft heel veel liggen.
Succes.

Re: C5 3.0 V6 problemen

Geplaatst: 09 dec 2025 21:09
door luc
Sorry, Jan van Gompel in Eindhoven.

Re: C5 3.0 V6 problemen

Geplaatst: 09 dec 2025 22:53
door C5HDI110
Met de juiste vloeibare pakking kun je het goed dichtmaken, ik gebruik altijd Loctite 5910, dat is daar speciaal voor. Wat de kurkpakking betreft, kurk kan niet tegen moderne synthetische olie en de (veel) hogere temperaturen van een moderne motor.