Laat ze gewoon eens beter kijken

Op de Excl. zitten standaard sensorventielen, ook op de - voor de Excl. - standaard 17" wielen.Menno schreef:De 17 inch wielen hebben normaal gesproken geen sensoren ....
Ik kreeg - kort na de winterbandenwissel - een melding van een lekke band, rechtsachter. Dat was 's-avonds toen ik van m'n werk weg wilde rijden. Ik zag met de beste wil van de wereld geen zachte band en de band voelde ook niet zacht aan. Ik ben gewoon naar huis gereden en ook daar was er nog geen spoor van een lekke band evenmin als de volgende ochtend. Maar de volgende avond begon ik wat te zien. Naar de dealer gegaan en daar bleek niet de band maar het (automtische) ventiel (van het verdachte "iele" type, de laatste die ik nog had) lek. Als ik geen automatisch ventiel had gehad was het me niet opgevallen, nu was ik er (ondanks verdenking van een false positive) toch op verdacht en terrecht, zo bleek. En of nou de band lek is of het ventiel, dat maakt niet uit: er was iets mis en de elektronica detecteerde dat eerder dan ikzelf. Inmiddels zijn al mijn ventielen vervangen door het robustere type (service van de dealer, want geen garantie meerCeevijf schreef:sensoren? leuke gadget maar voegt het echt iets toe aan rijcomfort? Je voelt en ziet toch al snel als er een band zacht is? heb je daar sensors voor nodig? (oh ja, maybe ikke niet goed snappen het nut mare ikke benne blond he!)