Als jij dat niet eens weet hoe moeten wij dat dan weten???Harm van Beek schreef:maar ja, wie ben ik....
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 8145
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Berichten: 8145
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Xenon af-fabriek heeft kleine elektromotortjes die de verlichting op constant niveau houden ! , HP heeft hier verder niets mee van doenRene schreef:De verlichting werkt op de hoogteregelaars ónder de auto!Citroentje schreef:Nogmaals: dat stuk was ter vergelijking. Ik vraag me dus af of die sensoren voor hoogteverstelling van de Xenonverlichting gebeurt met sensoren die er al voor andere doeleinden (als bijv. hoogteverstelling) zijn.Harm van Beek schreef:Werking van centrale deurvergrendeling of automatische ramen hoort niet bij verlichting.
Nu duidelijk>>>![]()
Aftermarket heeft dit niet , daardoor komt daar nogal eens verkeerde afstelling voor ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 8145
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ok, aparte E-motortjes om de lampen op de weg te houden, dat idee had ik ook al: bij het starten zie je de lichten omhoog "klappen".
De vraag wordt nu: welk signaal wordt daarvoor gebruikt?
Het lijkt of er ergens een soort gyroscoopje zit, maar dat zou betekenen dat de lampen ook aangepast worden op hellingen. En dat doen ze dus niet.
De vraag wordt nu: welk signaal wordt daarvoor gebruikt?
Het lijkt of er ergens een soort gyroscoopje zit, maar dat zou betekenen dat de lampen ook aangepast worden op hellingen. En dat doen ze dus niet.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Het waterpas effect dus.Harm van Beek schreef:Ok, aparte E-motortjes om de lampen op de weg te houden, dat idee had ik ook al: bij het starten zie je de lichten omhoog "klappen".
De vraag wordt nu: welk signaal wordt daarvoor gebruikt?
Het lijkt of er ergens een soort gyroscoopje zit, maar dat zou betekenen dat de lampen ook aangepast worden op hellingen. En dat doen ze dus niet.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Daar ben ik ook benieuwd naar. Het valt mij op tijdens filerijden, waarbij de neus bij optrekken en afremmen uiteraard licht deint, de koplamphoogte automatisch bijregelt. Kan je goed zien, in het donker, via de weerkaatsing op je voorligger.Dus: hoe zit dat dan wel?
Je zou haast denken dat er een sensor is die de afstand van een bepaald ijkpunt tot de straat meet en daar de hoogteverstelling mee regelt.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Moet je eens een drempel afrijden: met dat de voorwielen naar beneden gaan zie je dat de koplampen volgen. Als je beneden bent zie je de lampen nog even doorkniikken.
Omhoog hetzelfde.
Dat doet mij denken dat de BSI de relatieve rijhoogtes van de wielen meet en daar wat mee doet, maar wel met een zekere vertraging, dat niet elk hobbeltje tot lichthoogtecorrecties leidt...
Omhoog hetzelfde.
Dat doet mij denken dat de BSI de relatieve rijhoogtes van de wielen meet en daar wat mee doet, maar wel met een zekere vertraging, dat niet elk hobbeltje tot lichthoogtecorrecties leidt...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Volgens mij is bij het filerijden de afstand naar de voorligger bepalend. Ik rijdt in een langzaam rijdende file absoluut niet deinend en zie de lampen dalen als ik dichter bij mijn voorligger kom zonder dat ik nog geremd heb os gas gegeven heb.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Het valt mij op tijdens filerijden, waarbij de neus bij optrekken en afremmen uiteraard licht deint, de koplamphoogte automatisch bijregelt. Kan je goed zien, in het donker, via de weerkaatsing op je voorligger.
Je zou haast denken dat er een sensor is die de afstand van een bepaald ijkpunt tot de straat meet en daar de hoogteverstelling mee regelt.
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
De koplampen schijnen sowieso naar beneden..vandaar dit verschijnsel.Wimmie schreef:
Volgens mij is bij het filerijden de afstand naar de voorligger bepalend. Ik rijdt in een langzaam rijdende file absoluut niet deinend en zie de lampen dalen als ik dichter bij mijn voorligger kom zonder dat ik nog geremd heb os gas gegeven heb.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


