C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Bericht door R1200C »

Harm van Beek schreef:maar ja, wie ben ik....
Als jij dat niet eens weet hoe moeten wij dat dan weten???
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Citroentje
Citroentje

Bericht door Citroentje »

Wie neemt wie nu in het ootje?
Of zitten we volkomen overloos langs elkaar heen te dingesen...
Beheerder
Beheerder
Berichten: 8145
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Rene »

We gaan weer lekker...

Kunnen we nu eens een keer ontopic blijven?
MG4 2022 (De zwarte RaceChinees)
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
citroman
citroman

Bericht door citroman »

zo ben ik er nog niks mee opgeschoten,er zal toch iemand zijn die het werkelijk weet ?sensor tja??

citroman
Beheerder
Beheerder
Berichten: 8145
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Rene »

Mijn antwoord misschien? :lol:
MG4 2022 (De zwarte RaceChinees)
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Menno »

Rene schreef:
Citroentje schreef:
Harm van Beek schreef:Werking van centrale deurvergrendeling of automatische ramen hoort niet bij verlichting.
Nogmaals: dat stuk was ter vergelijking. Ik vraag me dus af of die sensoren voor hoogteverstelling van de Xenonverlichting gebeurt met sensoren die er al voor andere doeleinden (als bijv. hoogteverstelling) zijn.
Nu duidelijk>>> :?: :lol:
De verlichting werkt op de hoogteregelaars ónder de auto!
Xenon af-fabriek heeft kleine elektromotortjes die de verlichting op constant niveau houden ! , HP heeft hier verder niets mee van doen :)
Aftermarket heeft dit niet , daardoor komt daar nogal eens verkeerde afstelling voor ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Beheerder
Beheerder
Berichten: 8145
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Rene »

Huh... Bij een C5 doen de hoogteregelaars dit toch?
MG4 2022 (De zwarte RaceChinees)
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Menno »

Nope .... :wink:

( HP is slechts een voordeel t.o.v stuiterwagens , minder werk voor de Xenon om bij te stellen )

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Harm »

Ok, aparte E-motortjes om de lampen op de weg te houden, dat idee had ik ook al: bij het starten zie je de lichten omhoog "klappen".

De vraag wordt nu: welk signaal wordt daarvoor gebruikt?
Het lijkt of er ergens een soort gyroscoopje zit, maar dat zou betekenen dat de lampen ook aangepast worden op hellingen. En dat doen ze dus niet. :smt017
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater

Bericht door Herman »

Harm van Beek schreef:Ok, aparte E-motortjes om de lampen op de weg te houden, dat idee had ik ook al: bij het starten zie je de lichten omhoog "klappen".

De vraag wordt nu: welk signaal wordt daarvoor gebruikt?
Het lijkt of er ergens een soort gyroscoopje zit, maar dat zou betekenen dat de lampen ook aangepast worden op hellingen. En dat doen ze dus niet. :smt017
Het waterpas effect dus.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
Citroentje
Citroentje

Bericht door Citroentje »

Herman schreef:Het waterpas effect dus.
Maar dat is het dus niet, want dan zou je per definitie je tegenliggers verblinden als je de berg af rijdt en dat is gelukkig toch niet zo.

Dus: hoe zit dat dan wel?
Co
Co

Bericht door Co »

Dus: hoe zit dat dan wel?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Het valt mij op tijdens filerijden, waarbij de neus bij optrekken en afremmen uiteraard licht deint, de koplamphoogte automatisch bijregelt. Kan je goed zien, in het donker, via de weerkaatsing op je voorligger.

Je zou haast denken dat er een sensor is die de afstand van een bepaald ijkpunt tot de straat meet en daar de hoogteverstelling mee regelt.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Harm »

Moet je eens een drempel afrijden: met dat de voorwielen naar beneden gaan zie je dat de koplampen volgen. Als je beneden bent zie je de lampen nog even doorkniikken.

Omhoog hetzelfde.

Dat doet mij denken dat de BSI de relatieve rijhoogtes van de wielen meet en daar wat mee doet, maar wel met een zekere vertraging, dat niet elk hobbeltje tot lichthoogtecorrecties leidt...
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Wimmie »


Daar ben ik ook benieuwd naar. Het valt mij op tijdens filerijden, waarbij de neus bij optrekken en afremmen uiteraard licht deint, de koplamphoogte automatisch bijregelt. Kan je goed zien, in het donker, via de weerkaatsing op je voorligger.

Je zou haast denken dat er een sensor is die de afstand van een bepaald ijkpunt tot de straat meet en daar de hoogteverstelling mee regelt.
Volgens mij is bij het filerijden de afstand naar de voorligger bepalend. Ik rijdt in een langzaam rijdende file absoluut niet deinend en zie de lampen dalen als ik dichter bij mijn voorligger kom zonder dat ik nog geremd heb os gas gegeven heb. :?:
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Harm »

Wimmie schreef:
Volgens mij is bij het filerijden de afstand naar de voorligger bepalend. Ik rijdt in een langzaam rijdende file absoluut niet deinend en zie de lampen dalen als ik dichter bij mijn voorligger kom zonder dat ik nog geremd heb os gas gegeven heb. :?:
De koplampen schijnen sowieso naar beneden..vandaar dit verschijnsel.
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Plaats reactie