Pas op hè. Door het hoge koppel wordt er ook een grotere overbrengingsverhouding gekozen. Per saldo heb je waarschijnlijk een vergelijkbaar koppel op de voorwielen als een 2.0-benzinemotor.Citroentje schreef:Wat betreft de trekkracht van wat je mee kan sleuren: de 2.0 HDi automaat heeft tegenwoordig een 6-bak. Me dunkt dat je dan toch bijna altijd wel in de juiste versnelling staat. En het koppel van een dieseltje is ook behoorlijk hoog, om maar eens een open deur te noemen.
Ik zou in dit geval voor die 2.0 diesel kiezen: het gemak van een automaat is toch heel wat waard.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

C5club Die-Hard


Berichten: 592
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:13
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Locatie: Vlaanderen
aan 80km/h zit die al in 6deCitroentje schreef:Wat betreft de trekkracht van wat je mee kan sleuren: de 2.0 HDi automaat heeft tegenwoordig een 6-bak. Me dunkt dat je dan toch bijna altijd wel in de juiste versnelling staat. En het koppel van een dieseltje is ook behoorlijk hoog, om maar eens een open deur te noemen.
Ik zou in dit geval voor die 2.0 diesel kiezen: het gemak van een automaat is toch heel wat waard.
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi

maar ik vermoed dat ie bij een beetje gas terugschakelt naar vier en met een sleurhut erachter niet eens in 6 komt....maeseelek schreef:aan 80km/h zit die al in 6deCitroentje schreef:Wat betreft de trekkracht van wat je mee kan sleuren: de 2.0 HDi automaat heeft tegenwoordig een 6-bak. Me dunkt dat je dan toch bijna altijd wel in de juiste versnelling staat. En het koppel van een dieseltje is ook behoorlijk hoog, om maar eens een open deur te noemen.
Ik zou in dit geval voor die 2.0 diesel kiezen: het gemak van een automaat is toch heel wat waard.

C5club Die-Hard


Berichten: 592
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:13
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Locatie: Vlaanderen
heb geen trekhaak noch sleurhut 

op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi

En al gaat-ie naar 6, het heerlijke van een automaat is dat-ie terugschakelt als-ie power nodig heeft. Dat zal een 6-bak ongetwijfeld soepeler doen dan een 4-bak. Al met al dus lekker ontspannen sleuren in zo'n automaat.pieter melissen schreef:maar ik vermoed dat ie bij een beetje gas terugschakelt naar vier en met een sleurhut erachter niet eens in 6 komt....maeseelek schreef:aan 80km/h zit die al in 6de



C5club Die-Hard


Berichten: 592
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:13
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Locatie: Vlaanderen
is soms wel handig, rijden de mensen niet tot tegen het achterste van de wagenpieter melissen schreef:ditto....ik heb mijn haak eraf laten halen om maar vooral niet mensen te laten denken dat ik wel zo'n hut hebmaeseelek schreef:heb geen trekhaak noch sleurhut
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi


ik ben altijd blij als ik weer gewoon auto kan rijden na mijn jaarlijkse uitje in de USA....maar dit hoort in een ander draadje....Citroentje schreef:Bwah, daar hebben we weer zo'n ontkenner. Staat dat langzamerhand geen straf op???pieter melissen schreef:automaten zijn voor huurautos in Amerika, niet voor hier
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
De eerste versie van de mechanische parkeersensor.maeseelek schreef:is soms wel handig, rijden de mensen niet tot tegen het achterste van de wagenpieter melissen schreef:ditto....ik heb mijn haak eraf laten halen om maar vooral niet mensen te laten denken dat ik wel zo'n hut hebmaeseelek schreef:heb geen trekhaak noch sleurhut
Vreemd dat die sensoren nooit zijn doorgebroken aan de voorkant

2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...


C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 04 okt 2006 19:05
Auto: C5 2.0i 16v SX
Opties: Cruise Control
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 225.000
Kleur: Zonnig grijs
Locatie: Øvre Årdal
Contacteer:
Ik schreef niet dat je een dikke amerikaan MOET kopen, ik schreef dat dat IDEALE caravantrekkers zijn: koppel in overvloed. Voor het overige kan ik je een amerikaanse auto van harte afraden! Dat dat zeer doet snap ik niet .Schönstedt schreef: Een van de vorige schrijvers zei: koop een dikke amerikaan etc
Dat doet zeer als Citroen rijder.
En dat is wat je nodig hebt, koppel, koppel en nog eens koppel. Wat je volgens de fabrieksopgave mag trekken met een auto is puur een technisch/wettelijk verhaal, er wordt dus niet gekeken naar bv luchtweerstand, stabiliteit etc. Ik heb me als vrachtwagenchauffeur jarenlang geïrriteerd aan caravanners die met een veel te zwakke motorisering bij een zuchtje wind 15km/h aan snelheid verliezen als ze net voor je rijden! Lijkt mij ook niet echt ontspannen rijden als je continue ingehaald wordt door vrachtverkeer.
Ja dat mag je wel verwachten. Onder voorbehoud van motor/transmissie-keuze.Schönstedt schreef:Je mag toch van de C5 verwachten dat 'tie wel een caravannetje kan sleuren !
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 feb 2007 12:56
Auto: Citroen C5 Aircross 1.6 PT Business Plus
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 95000
Kleur: Steel Gray - Perla Nera dak
Locatie: Den Haag
Daar kan ik me wel in vinden. De keuze berline of break is zeer persoonlijk, meespeelt ook met wat voor doel je de auto aanschaft.
Mijn huidige Picasso voldoet prima, ook als caravantrekker maar van de C5 verwacht ik in dat opzicht gewoon meer. Daarom mijn vraag/stelling !
En sorry voor het misverstand over die dikke Amerikaan.
Maar mijn hart en gevoel zijn "chevron" doordrenkt; andere automerken worden hier thuis beschouwd als "vloeken in de kerk". Eenzijdig of kortzichtig misschien, maar ik zeg altijd; mijn volgende auto wordt een Citroen, of een Citroen.
Mijn huidige Picasso voldoet prima, ook als caravantrekker maar van de C5 verwacht ik in dat opzicht gewoon meer. Daarom mijn vraag/stelling !
En sorry voor het misverstand over die dikke Amerikaan.
Maar mijn hart en gevoel zijn "chevron" doordrenkt; andere automerken worden hier thuis beschouwd als "vloeken in de kerk". Eenzijdig of kortzichtig misschien, maar ik zeg altijd; mijn volgende auto wordt een Citroen, of een Citroen.

automaten zijn voor huurautos in Amerika, niet voor hier
heb je ooit zelf al een automaat auto gehad? dan zal je zien dat het echt relax rijd en heerlijk comfortabel is.
snap ook niet zo wat je er mee wil zeggen huurauto`s en amerika. alsof er hier geen langere afstanden gereden mogen worden.
Ik zou zeggen neem wat je zelf wil een Break is ideaal vooral voor de lekkere grote ruimte makkelijk met kids , honden en boodschappen
of hij goed een caravan trekt weet ik niet, misschien een nieuw draadje openen of en wie een caravan getrokken heeft met een citroen C5 en welk type etc etc.