Pagina 2 van 8
Geplaatst: 05 feb 2007 16:01
door Citroentje
Gek is dat. Op zo'n moment krijg ik net 60 liter, nooit 65 liter in de tank gepropt.
Zijn niet alle tanks even groot dan? Of piept en brandt mijn systeem eerder dan bij anderen?
Geplaatst: 05 feb 2007 16:19
door Wimmie
Ook een kwestie van hoelang je door blijft rijden nadat alle toeters en bellen zijn afgegaan denk ik
Geplaatst: 05 feb 2007 16:39
door Menno
En Harm ???? hoeveel ging er nu in

Geplaatst: 05 feb 2007 17:25
door Rene
Geplaatst: 05 feb 2007 19:29
door Harm
Vandaag, bij Gouda en een kleine 30km voor mijn werk ging het lampje "Laag brandstofpeil" branden. Ik kan daarmee gerust doorrijden tot mijn werk in Nieuwegein en daarna de laatste 3 kilometer naar de dichtstbijzijnde Tango oid overbruggen.
Vanmiddag wilde ik op tijd richting tandarts, maar de auto wilde niet weg. Er moest dus eerst diesel bij voor de motor wilde aanslaan.
Uiteindelijk is er ca. 68 liter ingegaan.
Waarom de ene keer wel, en de andere keer niet?
Geplaatst: 05 feb 2007 20:34
door Ronald
Zoals Arendonk al schreef, met LPG is het allemaal niet zo spannend.
Maar bij de XC ben ik nog steeds recordhouder: 72,72 liter diesel getankt zonder droog te vallen op 28-02-2002, Diesel kostte toen 71 eurocent.
Gr. Ronald
Geplaatst: 05 feb 2007 21:23
door Citroentje
Harm van Beek schreef:
Uiteindelijk is er ca. 68 liter ingegaan.
Als ik je verhaal goed begrijp Harm, heb je nadat het lampje ging branden nog geen 35 km gereden en kon je daarna 68 liter tanken?
Dan wijken die systemen tussen onze auto's nogal af. In precies zo'n situatie kan ik er nooit meer dan 55 liter in krijgen. Waar zou dat verschil nou in zitten?
Geplaatst: 05 feb 2007 21:29
door Harm
Ik krijg het idee dat het voorgaande gemiddelde verbruik een rol speelt....maar rond krijg ik het verhaal nog niet...
Geplaatst: 05 feb 2007 21:31
door EW
Ten tijde van de Xantia tankte ik ook op de dagteller. Minimaal 1100 km en dan ging ik pas tanken.
Bij de ZX is de dagteller kapot. Daar ga ik dus tanken als het lampje blijft branden (niet al als het knippert)....
Maargoed, is

:
Geplaatst: 06 feb 2007 00:29
door Ronald
Citroentje schreef:
Dan wijken die systemen tussen onze auto's nogal af. In precies zo'n situatie kan ik er nooit meer dan 55 liter in krijgen. Waar zou dat verschil nou in zitten?
Harm is zo geschokken van die eerste keer droogvallen dat hij nu bij het lampje verschikkelijk hard naar een pomp rijdt. Daardoor stijgt zijn verbruik op het laatste stuk enorm en kan er 13 liter meer in.
<werving aan> Jij had toch ook intresse getoond voor een verbruiksrit? <werving uit>
Gr. Ronald
Geplaatst: 06 feb 2007 06:58
door Harm
Nee Ronald,
Ik ben er nog steeds niet van geschrokken. Alleen boos op die Franse !@#$%^&* electronica die me nu weer verrast...

Geplaatst: 06 feb 2007 08:08
door Roman
meestal bij 1/4 tank inhoud ga ik tanken.
je weet maar nooit of er iets gebeurd.
stel dat s'nachts dringend weg moet oid.
en dan moet je weer eerst gaan tanken

Geplaatst: 06 feb 2007 12:23
door EvilTwin
73,4L
20:30, Biarritz...hopeloos op zoek naar een pomp die open was (niet zo eentje waar alleen franse pinpassen inpassen) uitendelijk 990km
(= 1: 13,5) gedaan. De BC was er al een half uur mee uitgescheden
En niet stilgevallen ofzo. het lag ook niet aan een slecht afgestelde pomp, want voor het vertrek had ik er bij de Shell er ook 71L in gegooid.
Ik wil eigenlijk stemmen op:
als de BC --- aangeeft
(dwz 50km nadat het lampje is gaan branden)
BTW zijn tanks flexibel dus ze worden langzaam groter, al was de mijne toen pas 2jaar oud.
Geplaatst: 06 feb 2007 12:29
door Harm
EvilTwin schreef: Ik wil eigenlijk stemmen op:
als de BC --- aangeeft
(dwz 50km nadat het lampje is gaan branden)
Kijk, die mogelijkheid haal ik niet eens...
En mijn tank is van eind 2001, dus daar zou langzamerhand een litertje of 75 in mogen, dan...
Geplaatst: 06 feb 2007 14:24
door EvilTwin
ik moet hier wel bij zeggen dat ik altijd doortank, tot de vulhals ook helemaal vol zit. Dat deed ik met benzine auto's al, dus ook met een Diesel. Ik dacht hiermee ook het Eolys verbruik te kunnen beinvloeden (al heb ik dat alleen indirect kunnen bewijzen)
D'r is maar een uitzondering en dat is tanken bij warm weer. De brandstof komt uit een relatief koele tank en er is dus een klein risico dat het overstroomt bij het opwarmen. Dat is vooral handig als je in een franse file staat waar men om je heen fijn een peuk opsteekt
Kijk, die mogelijkheid haal ik niet eens...
wat bedoel je hiermee, Harm? Je BC geeft geen --- aan?? Je haalt geen 50 op een tank
