Pagina 2 van 2
Geplaatst: 02 feb 2007 08:35
door citroendreamer
verder doet hij het gewoon goed. Dus ik dacht dat dit normaal was. bij de meeting had ik al rondgevraagd, maar niemand anders had dit..
het is geen probleem verder.
Geplaatst: 02 feb 2007 08:40
door arendonk
maeseelek schreef:citroendreamer schreef:mijne is eigenwijs..
als het kouder is dan dan 5 graden , schakelt de airco uit.???? en de climaat controle bljft het doen...
dus ik heb ze altijd beide aan en automatisch gaat de airco uit bij kouder weer.

bij de phI hadden we ook problemen met de airco, hij
blaasde eigenwijs of gaf gewoon geen warmte. sensor was defect en ze hebben gans de airco module vervangen. vraag me niet naar de prijs want de factuur heb ik niet gezien (kwam toe op de andere firma)
BLIES!!!
Bij mij overigens altijd op auto en 's morgens op ontwasemen (indien nodig)
Geplaatst: 02 feb 2007 08:44
door Harm
Staat mij bij dat zo'n airco bij lage intredetemperaturen (dus bij verse luchttoevoer) van zeg een graad of 5°C zichzelf beschermt tegen dichtvriezen door vocht uit de lucht.
Het is dus niet verwonderlijk dat hij uitschakelt. Als hij bij lage luchttemperaturen doorgaat, wordt het water uit de lucht ijs en dat zet zich af op de verdamper. Resultaat is dat de verse luchttoevoer stagneert.
Alleen bij recirculatie en dus hogere luchttemperatuur blijft de airco aan.
Bij verse luchttoevoer en hogere temperaturen is er niks aan de hand.
Geplaatst: 02 feb 2007 09:54
door Wimmie
Ronald schreef:Wimmie schreef:Heb je geen eco-knop? Volgens mij schakel je daarmee de airco uit

Maar je schakelt daarmee ook de auto mode uit en daar ging de vraagstelling nou juist over.
Dat wist ik dus niet want ik gebruik die knop nooit

Geplaatst: 02 feb 2007 10:07
door Roman
zie je op auto
en airco (a/c) is uit

Geplaatst: 02 feb 2007 10:09
door Harm
Verse foto!

Geplaatst: 02 feb 2007 10:19
door Menno
Auto stand gebruik ik nooit , regel het zelf wel , al dan niet met de airco aan/uit

Geplaatst: 02 feb 2007 12:46
door frank65
Hier idem als Menno,
Links en rechts op 22 graden en gericht op voorruit en voeten.
Airco aan als de ramen beslaan en het echt heet wordt.
Voorruitontwaseming pas een paar keer hoeven gebruiken.
Geplaatst: 02 feb 2007 12:55
door Menno
..... idem

, 22°C en dan op de voeten en voorruit

Geplaatst: 02 feb 2007 13:27
door Rembrandt
Met, en zónder ECO-knop:
Mijn eerste C5, een 2.0 16V Exclusive van februari 2002:
Deze heeft géa©n ECO-knop, maar op die plek een knop met een zonnetje.
Als AUTO a©n zonnetje brandt, dan airco aan. Airco dus ook uit te zetten mét AUTO aan.
Mijn huidige C5, een 2.2 HDI Exclusive van september 2002:
Dus wel een ECO-knopje.
Mijn gebruik blijft hetzelfde:
Altijd op AUTO, met beide zijden op 22 graden. Ook mooi te zien op de foto's. 8)
Ontwaseming voorruit even met de ontwasemingsknop. Gaat razendsnel.
Geplaatst: 02 feb 2007 13:34
door frank65
Nu lees ik de pol pas goed.
Meestal is Harm zo scherp.
Hoe bedien je de climate control/Airco ?
Met mijn rechter wijsvinger

Geplaatst: 04 feb 2007 16:04
door cloudje
Geplaatst: 04 feb 2007 20:02
door Harm
frank65 schreef:Nu lees ik de pol pas goed.
Meestal is Harm zo scherp.
Hoe bedien je de climate control/Airco ?
Met mijn rechter wijsvinger

Ik gunde je de eer....

Geplaatst: 04 feb 2007 21:00
door EW
frank65 schreef:
Met mijn rechter wijsvinger

Hmmmm, ik doe het meestal met de rechter duim........
Maar dat kan komen doordat het knopje bij mij achter het stuur verstopt zit en ik er met de wijsvinger niet zo goed bij kan tijdens het rijden.
Geplaatst: 05 feb 2007 08:33
door R1200C
Sinds de laser operatie staat hij bij mij eigenlijk standaard op eco. Scheelt best wel in het droge ogen probleem...