Stevie schreef:
Heb ik geen flauw idee van.
Heb hem in onderhoud bij een "allround garage" en die heeft wel geinformeerd hoe of wat met de olie. Heb voorgesteld om te kijken of er voldoende olie inzit, maar konden geen peilstok oid vinden. Na wat navraag schijnt moet er een precies aantal cl in maar niemand weet hoeveel dat dit is. Anders kan ik dit een keer laten verversen. Interesse???
Een garage die niet weet waar de peilstok zit....
Kennelijk ben je bij een garage die niet weet dat er geen peistok zit op de AL4, er is een heel andere procedure is om het niveau te checken. Daar heb je wel iemand voor nodig die weet hoe dat moet, oftewel een echte Citroëndealer.
Mijn advies: zoek zo'n dealer op, en ga met hem in overleg om het niveau te laten checken. Wellicht meteen maar de bak laten verversen en op niveau brengen.
Vraag dan wel of ze willen vaststellen hoeveel er uit komt, en tevens hoe die olie er uit ziet. Is die nog (redelijk) helder, of al zwart?
Deze zaken kun je laten doen voor niet te veel geld. Dan pas zal blijken of er meer aan de hand is.
Bedenk je daarbij dat de AL4 nogal gevoelig is voor de juiste olie en het goede niveau. Afwijkingen daarin resulteren in slecht schakelen. En als je er dan niks aan doet kan de bak echt kapot gaan.
Groet,
JW