C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 jun 2008 22:16
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
De plaatsing van die tweeters in de achter portieren is een no go voor iemand die van geluid houd...
slaat gewoon nergens op.

Als je bij een concert bent wil je toch ook niet dat het geluid van achteren komt?!
het kan wel maar dan in de C stijlen met een demping van minimaal -9 dB/ -12 dB omdat ze erg dicht bij je oortjes zitten.

maar als je het alleen als rear fill wil zet dan gewoon 165 mm coax speakers in de achter portieren.

dan ben je helemaal de man.

dan heb ik ook nog wat andere tips:

blijf van die Chinese meuk af en koop iets betere.
voor een low budget kan je kijken naar: instap lijn Kenwood, Pioneer, magnat
voor een middel budget: audio system, kicker, Rockford fosgate
Hoog budget:audison, hertz Mille, soundsteam, micro precision


uiteraard is deze lijst door mijn oor samengesteld, en niet binden :D
maar je eigen oor is leidend

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 135
Lid geworden op: 01 feb 2010 17:56
Auto: break 2.2 Hdi exclusive
Opties: kph, tellerringen, trekhaak, zijwindschermen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 9088CJ
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 352688
Kleur: KNCB**donker blauw
KPH: Achter
Locatie: Voorthuizen
bedoel je zoiets? :smt004
CX sedan -phase 2 - GTi automatic - mauritius blue -1989

"All truth passes through three stages: First, it is ridiculed; Second, it is violently opposed; and Third, it is accepted as self-evident"
(Schopenhauer 1788-1860)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
No go of niet voor een "kenner", die tweeters achterin zijn een behoorlijke verbetering van het geluidsbeeld. Citroen stopt ze niet voor niets in het pack Hifi. Mijn eerste C5 had dat niet en toen heb ik de achterspeakers vervangen door een 2 weg unit, maar dat helpt gewoon niet genoeg omdat ze te laag zitten voor een helder geluid. Sindsdien heb ik een C5 met pack hifi en erg tevreden met de speakers achterin. Ook met de fader gewoon op 0.

Overigens elke auto met een beetje Hifi heeft voor en achterin aparte tweeters die hoger zitten als de bass speakers. Ik heb het dan over de high end systemen zoals bv het Mark Levinson systeem in een Lexus, maar ook Merc Audi etc hebben dergelijke opties.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Het geluidsbeeld wordt er niet beter van, integendeel.
Uiteraard komt er wel meer volume in de auto, maar dat draagt niet bij aan de afbeelding van het geluid, dat vóór moet staan, op de dash. Als je een goede weergave hebt komt er een beeld, in breedte en diepte van de muziek, met goed gedefinieerde plaatsing van instrumenten en zangers. Dat gaat verloren als je achterin hoog tweeters plaatst, door de faseverschillen met de tweeters vóór verdwijnt die afbeelding.
Alleen bij een zeer zorgvuldige afstemming met DSP's en microfoons kun je inregelen dat er wél een afbeelding ontstaat, die is dan echter zeer plaatsgebonden. Als je je stoel verschuift is dat al weer verdwenen.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 jun 2008 22:16
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
exroosje schreef:
Overigens elke auto met een beetje Hifi heeft voor en achterin aparte tweeters die hoger zitten als de bass speakers. Ik heb het dan over de high end systemen zoals bv het Mark Levinson systeem in een Lexus, maar ook Merc Audi etc hebben dergelijke opties.

Dat wat je op het laatst zegt is absoluut nietwaar. wie zegt dat het goed is. meestal is het de fabrikant van de auto en die hebben al helemaal geen verstand van audio, ze zadelen je alleen op met een dikke rekening voor een Pack HiFi. wat de helft nog niet waard is, enkele daar gelaten die er redelijk verstand van hebben.

En op het eerste als jij denk dat je geluidsbeeld beter wordt moet je dat vooral denken, maar ik weet wel beter.

Je podium hoort gewoon van voor te komen en niet achteruit je achter deuren!

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Gelukkig is het allemaal lekker subjectief.

Als alle geluid van voren moest komen dan klonk het concertgebouw niet beter als een openluchtconcert.

Bovendien kun je bij studio muziek moeilijk spreken van een podium. Wie zegt of het bedoeld is van voren of van achteren te komen.

Ik ben in elk geval erg blij met de tweeters achterin van m'n pack hifi en als ik ze zou afplakken mis ik iets in de auto (om over de achterpassagiers maar niet te spreken).

Wel ben ik van mening dat de voor tweeters dominant moeten zijn. Dat botst echter met het geluidscomfort van de achter passagiers (voor hen zijn tweeters voorin bij het raam wel erg ver weg). Wil iedereen optimaal genieten moeten we eigenlijk allemaal een koptelefoon op!

Ik heb overigens bewust Mark Leveninson aangehaald en niet Bose of B&O, omdat de reputatie van ML onder "hifi kenners" onbedoezeld is. En ook die heren beperken zich niet tot 2 tweeters voorin.
Luidsprekersysteem
Aan de basis van het nieuwe hoogwaardige surround systeem van Mark Levinson liggen niet minder dan 14 luidsprekers, die stuk voor stuk werden afgestemd op de specifieke akoestische eigenschappen van en hun plaats in het interieur van de Lexus IS. Het systeem omvat vier tweeters van 25 mm, vijf midrange luidsprekers van 65 mm, twee midrange eenheden van 100 mm, twee woofers van 160 mm en een subwoofer van 200 mm.
En de LS heeft zelfs 19 luidsprekers!

Maar laten we erover ophouden, want zoals gezegd het is subjectief.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Ik ben het in dit geval geheel met exroosje eens ... ik zou die tweeters ook missen !! , of dat nu wel of geen goed beeld geeft interesseert mij eigenlijk niet, mijn oren vinden het fijn :mrgreen:



;)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 jun 2008 22:16
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
exroosje schreef:Gelukkig is het allemaal lekker subjectief.

Als alle geluid van voren moest komen dan klonk het concertgebouw niet beter als een openluchtconcert.

Bovendien kun je bij studio muziek moeilijk spreken van een podium. Wie zegt of het bedoeld is van voren of van achteren te komen.

Ik ben in elk geval erg blij met de tweeters achterin van m'n pack hifi en als ik ze zou afplakken mis ik iets in de auto (om over de achterpassagiers maar niet te spreken).

Wel ben ik van mening dat de voor tweeters dominant moeten zijn. Dat botst echter met het geluidscomfort van de achter passagiers (voor hen zijn tweeters voorin bij het raam wel erg ver weg). Wil iedereen optimaal genieten moeten we eigenlijk allemaal een koptelefoon op!

Ik heb overigens bewust Mark Leveninson aangehaald en niet Bose of B&O, omdat de reputatie van ML onder "hifi kenners" onbedoezeld is. En ook die heren beperken zich niet tot 2 tweeters voorin.
Luidsprekersysteem
Aan de basis van het nieuwe hoogwaardige surround systeem van Mark Levinson liggen niet minder dan 14 luidsprekers, die stuk voor stuk werden afgestemd op de specifieke akoestische eigenschappen van en hun plaats in het interieur van de Lexus IS. Het systeem omvat vier tweeters van 25 mm, vijf midrange luidsprekers van 65 mm, twee midrange eenheden van 100 mm, twee woofers van 160 mm en een subwoofer van 200 mm.
En de LS heeft zelfs 19 luidsprekers!

Maar laten we erover ophouden, want zoals gezegd het is subjectief.
maar idd nu zeg je het zelf al, het is surround sound en geen HIFI dat is andere koek hoor.

maar om nou een concertgebouw met een openluchtconcert te vergelijken is als een een druif met een krent vergelijken. in een concertgebouw is alles uitgemeten(minder variabelen) en getuned vandaar dat het veel beter klinkt.

wat ik aangaf als podium wordt zo gezien door de EMMA(wedstrijden) als het niet goed is krijg je gewoon punten aftrek.

vandaar mijn uitspraak van podium.

maar ik wil hier ook absoluut geen discussie over hoor, als jij het maar goed vind klinken ben je klaar.

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Klopt, zó zit het HiFi gebeuren in elkaar.
Een echte HiFi-liefhebber moet ook niks van surround hebben als hij naar muziek luistert. Dan gaat het uiteraard om klank, maar in het bijzonder om de afbeelding.
Surround is geweldig om effecten te laten horen, zoals in films, maar da's een heel ander verhaal.

Overigens, in het Concertgebouw komt er wel geluid via de wanden, maar dat zijn nou juist niet de hoge tonen. Die worden gedempt.
De klank van het Concertgebouw wordt geroemd vanwege z'n zeer zorgvuldig gedempte nagalm die frequentieafhankelijk is. Bij de restauratie eind vorige eeuw heeft men juist daar aandacht aan besteed, onder andere bij de keuze van de bekleding van de stoelen. Maar zelfs bij de keuze van de verf op de wanden :!:

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 jun 2008 22:16
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
ik denk dat ik over een 1/2 tot 1 jaar de audio weer voor elkaar heb in de auto, dan parkeer ik ze er wel een keer in. Horen is geloven.

even een sneak preview.

Het wordt Advanced 7 channels, vol actief aangestuurd,dat betekend dat iedere speaker een eigen kanaal heeft op de versterker.
via een DSP met 32 band equalizer en met meer dan 100 filter instelmogelijkheden en TA per kanaal(om ales "in" fase te laten lopen)

en dan alles afstellen waar je ook nog eens een maand of 2 mee bezig bent.

dus druk druk en nog eens druk.

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Heb je voor zoiets eigenlijk ook meer power nodig (extra accu, sterkere dynamo etc)

En dat uitregelen, dat doe je hopelijk niet tijdens het rijden......

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 jun 2008 22:16
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
hehe idd ga ik dat niet doen,een laptop op schoot en dan nog rijden ook.
verder heb je dan ook erg veel last van bijgeluiden.

verder valt het max vermogen mee hoor. in totaal zit ik maar op 1500 W rms wat ongeveer 125A is. mits je vol uit stuurt maar ik heb mijn oren lief, dit zal ik dus nooit halen.

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010
tjob
tjob
Re: Pack Hifi, tweeters achter

Bericht door tjob »

Ach ja, het machtige hifi gebeuren. Je kunt er duizenden euro's in pompen en er zullen altijd mensen zijn die het niets vinden. Er zijn ook verschillende theorieen over, en dan toch echt zeer verschillend.
Zoals dat het in een auto nooit zo goed kan klinken als in een woonkamer, een ander zegt weer...

Ik ben de laatste 10 jaar heerlijk vrij van het hifi virus, draai thuis wel Quad, heb nu in de auto voor speakers van RCF, hoedenplank Infinity Kappa met magnetostatische tweeters, 6-kanaalsversterking, sub, nieuwste alpine (cda-117ri geloof ik). Klinkt beter dan in mijn woonkamer terwijl ik jarenlang gedacht heb... Nou toch wel potverdikkeme, nu moet ik mijn gedachten over carhifi toch bijstellen!

Als ik maar niet weer besmet ben.... Maar goed, zoveel mensen zoveel wensen dus respecteer het als iemand volume wil ipv geluidsbeeld, en het zegt weer o zo weinig over kwaliteit.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 jun 2008 22:16
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
haha idd ik heb nu al voor 1500 eurie aan spullen onder het bed liggen en dat is nog maar het begin.

ik kom idd ook wel aan duizenden euries volgens mij was het iets van 4, maar ach je moet er wat voor over hebben he.

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010
Gerben_NL
Gerben_NL
Re: Pack Hifi, tweeters achter

Bericht door Gerben_NL »

ga jij met je C5 emma wedstrijden spelen Michel?
Plaats reactie