L A schreef:Nosmo King schreef:
Ja ik ook, maar anders ff langs de sloop en van de gordels van een C5 alleen de "gesp" meenemen en die in "gespslot" (of hoe je het ook allemaal noemt) steken.

Mijn idee Nosmo? Een fout advies.
Bekijk het eens vanuit de reïncarnatiegedachte.
Jij doet een suggestie, een ander verongelukt, jij draagt ook verantwoordelijkheid.
Maar let wel, het is maar een visie van iemand die het nier erg vindt te worden aangezien voor een een reïncarnist

.
Ik adviseer niet dat topic starter zijn gordel niet moet dragen, dat doet hij toch al niet daarom heeft hij ook last van de piepjes. Ik adviseer hem de gordel te dragen maar als hij dat toch niet doet geef ik hem een optie om van de piepjes af te komen. Uit concentratie oogpunt gezien is het waarschijnlijk beter zonder piepjes dan met piepjes zonder gordel te rijden. Veiliger dus.
Verder is iedereen verantwoordelijk voor zichzelf en zolang men er anderen niet mee in gevaar brengt / benadeeld hebben ze mijn zegen.
Ik draag overigens zelf altijd mijn gordel ook toen ik een auto had zonder gordelpiepjes. Ik heb een gevoel van onveiligheid als ik ze niet aan heb, wat van een kant raar is omdat ik ook motor rijdt en dan heb ik geen kreukelzone, gordels of airbags.
Zal maar niemand adviseren motor te gaan rijden om het rekeningrijden te omzeilen.
De reïncarnatiegedachte kan ik helaas niet plaatsen