En de poll-keuze zou dan Break/Tourer of Berline/Sedan moeten zijn.

Maak het hem nou niet moeilijker dan het al isMenno schreef:PH1/2 de Break , ... bij de PH3 de Sedan

Kwestie van rekenen. Voor een beetje meer geld, krijg je veeeel meer auto.Lange Henk schreef:Het valt wel op dat het merendeel van het Nederlandse wagenpark uit Breaks, Estates en stationwagons bestaat. Veel meer dan in omringende landen.

Ben ik ten dele met je eens.JWHofnar schreef: Overigens dat geld alleen voor sommige Citroens.
De CX, Xantia en de C5 break zijn echt ontworpen als break,
wat ze mooi geproportioneerd maakt. Bij de BX en de XM was dat wel even anders,
daar was de break een berline waar een bakje aangeplakt was.
Dat ging onder andere bij de achterdeuren altijd mis. Getsie.
Dus= C5 break

Je vergeet de variants en Kombi'sLange Henk schreef: Het valt wel op dat het merendeel van het Nederlandse wagenpark uit Breaks, Estates en stationwagons bestaat. Veel meer dan in omringende landen.

My feeling exactly.Giessenburger schreef: Desalniettemin gaat mijn voorkeur uit naar de Break; ten eerste vind ik hem mooi, vooral vanwege de m.i. aparte styling van de achterlichtunits, en ten tweede is het formaat van de bagageruimte daarin doorslaggevend.
Samenvattend: voor mij de Break, zowel vanwege de looks als de praktische toepasbaarheid.
Mensen met een Audi, hebben meestal geen smaak (alleen teveel geld) dat zie je wel aan de kleur van de leren bekleding en auto zelf.Maar er zijn types dat als ik zou moeten kiezen, de Break/stationwagon qua uiterlijk het verliest. De Golf bijvoorbeeld, en de meeste Audi's hebben in de hatchbackvorm vind ik ee geslaagdere vormgeving.