Oldenhage schreef:twee verschillende dingen,Wimmie schreef:
Bij een terugroepactie is er bij mij ergens een extra plaatje geplaatst om die speling tegen te gaan, dus daar wordt toch wel wat aan gedaan lijkt me. Ik heb geen slechte ervaringen ermee.
de terugroepactie is inderdaad een plaatje wat gemonteerd moet worden.
De speling waar Sonnema op doeld is speling tussen de kogel en het opsluitmechanisme.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mar 2008 19:22
Auto: C5 2.0 HDI Break 110PK
Opties: PDC, VDO,Video-CAM, CDW, AK6 ,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10006
Productienummer: 10160
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 395000
Kleur: KDD Sable Bivouac
Locatie: Wirdum
De terugroepactie begrijp ik, echter ik heb al speling op de trekhaak zitten. Help zo'n plaatje dan nog wel. De trekhaak zelf zal er niet beter op worden.
Ron
Ron
---> This Way To The Future --->
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Nee heb je, ja kun je krijgen, toch?
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mar 2008 19:22
Auto: C5 2.0 HDI Break 110PK
Opties: PDC, VDO,Video-CAM, CDW, AK6 ,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10006
Productienummer: 10160
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 395000
Kleur: KDD Sable Bivouac
Locatie: Wirdum
Even contact gehad met de dealer. De trekhaak is reeds voorzien van een plaatje. En idd het gaat om een plaatje wat tegen de onderkant van de auto komt en niks heeft te maken met de kogel cq afneembare trekhaak Bosal AK6 ( Had beter moeten lezen
)
Echter ik heb dus speling op de AK6 zelf. Typenummer REF 9427.62 ACT 729 . Volgende week maar eens met de hulplijn van Bosal bellen. Er zijn wel een nieuwe onder moeten.
Echter ik heb dus speling op de AK6 zelf. Typenummer REF 9427.62 ACT 729 . Volgende week maar eens met de hulplijn van Bosal bellen. Er zijn wel een nieuwe onder moeten.
---> This Way To The Future --->
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mar 2008 19:22
Auto: C5 2.0 HDI Break 110PK
Opties: PDC, VDO,Video-CAM, CDW, AK6 ,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10006
Productienummer: 10160
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 395000
Kleur: KDD Sable Bivouac
Locatie: Wirdum
beton schreef:Even contact gehad met de dealer. De trekhaak is reeds voorzien van een plaatje. En idd het gaat om een plaatje wat tegen de onderkant van de auto komt en niks heeft te maken met de kogel cq afneembare trekhaak Bosal AK6 ( Had beter moeten lezen)
Echter ik heb dus speling op de AK6 zelf. Typenummer REF 9427.62 ACT 729 . Volgende week maar eens met de hulplijn van Bosal bellen. Er zijn wel een nieuwe onder moeten.
Nog even een update:
Contact gehad met de Bosalhulplijn. Trekhaak en houder zijn vervangen. De rvs pin van de trekhaak lijkt bij deze verder door te schieten waardoor hij geen speling meer heeft.
Nieuw Binnenwerk Pen nr 1
Nieuwe AK6 knop kompleet
Nieuw huisje 99 -4050-340
(Reparatie kosten 50 Euro exl btw )
Ben weer helemaal blij .
---> This Way To The Future --->
C5club Newbie


Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2007 20:26
Auto: C5 HDi (2.0HDiF 16V) Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165000
Kleur: Gris Aluminium Metallic
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:
Ik heb ook een dergelijke Bosal trekhaak onder mijn Break uit 2002. Het onderzetten ging altijd wat moeizaam, maar nu krijg ik de trekhaak er helemaal niet meer onderweg. Op zich niet zo'n ramp, ware het niet dat de trekhaak enorm stoort op de parkeersensoren. Iemand tips om de trekhaak toch los te krijgen? Als ik de knop verdraai blijft de trekhaak muurvast op z'n plek zitten. Bij de garage lukte het ook al niet en de wilden meteen de hele boel demonteren....
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Klinkt alsof die is vastgeroest. Misschien er een busje WD-40 op leeg spuiten en hopen dat die daardoor weer los komt ?Volga schreef:Ik heb ook een dergelijke Bosal trekhaak onder mijn Break uit 2002. Het onderzetten ging altijd wat moeizaam, maar nu krijg ik de trekhaak er helemaal niet meer onderweg. Op zich niet zo'n ramp, ware het niet dat de trekhaak enorm stoort op de parkeersensoren. Iemand tips om de trekhaak toch los te krijgen? Als ik de knop verdraai blijft de trekhaak muurvast op z'n plek zitten. Bij de garage lukte het ook al niet en de wilden meteen de hele boel demonteren....
Groeten, Marc
C5club Newbie


Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2007 20:26
Auto: C5 HDi (2.0HDiF 16V) Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165000
Kleur: Gris Aluminium Metallic
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:
Roest is waarschijnlijk niet het probleem. Nadat ik de trekhaak had gebruikt lukte het met geen mogelijkheid om deze weer te verwijderen. Hij zat er op dat moment net een dag onder. Ik kan wel de ontgrendelknop op 'groen' draaien, maar hij blijft gewoon vastzitten. Mijn vermoeden is dat er in het mechanisme van de trekhaak zelf iets is afgebroken en/of verbogen.
Verloop rij ik nog maar even rond met de trekhaak permanent aan de auto en ga ik ondertussen bij dealers en garagebedrijven eens rondvragen naar ervaringen met deze trekhaken. Bosal heeft dezelfde constructie ook geleverd voor een hele reeks andere automerken. Daar moeten toch dezelfde problemen bekend zijn??
Verloop rij ik nog maar even rond met de trekhaak permanent aan de auto en ga ik ondertussen bij dealers en garagebedrijven eens rondvragen naar ervaringen met deze trekhaken. Bosal heeft dezelfde constructie ook geleverd voor een hele reeks andere automerken. Daar moeten toch dezelfde problemen bekend zijn??
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Druk je de knop wel in?
Daar ging ik namelijk de mist mee in....
Daar ging ik namelijk de mist mee in....
C4GP 2.0 16V LPG-G3
C5club Newbie


Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2007 20:26
Auto: C5 HDi (2.0HDiF 16V) Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165000
Kleur: Gris Aluminium Metallic
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:
Daar twijfelde ik in het begin wel aan, of ik de knop wel ver genoeg kon indrukken. Maar bij de garage kregen ze het ook niet voor elkaar. Ook een bevriende monteur die vroeger bij een Subaru dealer werkte lukte het niet. Subaru had trouwens dezelfde trekhaken en daar waren ook wel eens problemen mee.
Bij de garage gaven ze aan dat waarschijnlijk de hele trekhaak er onderuit moet en dat vervangen van de complete trekhaak het meest verstandige is (afweging kosten werkplaatstarief voor reparatie en aanschafkosten nieuwe trekhaak).
Bij de garage gaven ze aan dat waarschijnlijk de hele trekhaak er onderuit moet en dat vervangen van de complete trekhaak het meest verstandige is (afweging kosten werkplaatstarief voor reparatie en aanschafkosten nieuwe trekhaak).
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Probeer eerst eens met wat andere middelen of het niet los te weken is: kruipolie, cola, WD40, etc...
Na een aantal dagen kun je alsnog kijken wat de voorkeur verdient...
Na een aantal dagen kun je alsnog kijken wat de voorkeur verdient...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mar 2008 19:22
Auto: C5 2.0 HDI Break 110PK
Opties: PDC, VDO,Video-CAM, CDW, AK6 ,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10006
Productienummer: 10160
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 395000
Kleur: KDD Sable Bivouac
Locatie: Wirdum
De trekhaak plus behuizing zit met 2 bouten vast en kan je dus zo losmaken.Volga schreef:Daar twijfelde ik in het begin wel aan, of ik de knop wel ver genoeg kon indrukken. Maar bij de garage kregen ze het ook niet voor elkaar. Ook een bevriende monteur die vroeger bij een Subaru dealer werkte lukte het niet. Subaru had trouwens dezelfde trekhaken en daar waren ook wel eens problemen mee.
Bij de garage gaven ze aan dat waarschijnlijk de hele trekhaak er onderuit moet en dat vervangen van de complete trekhaak het meest verstandige is (afweging kosten werkplaatstarief voor reparatie en aanschafkosten nieuwe trekhaak).
Neem anders ( indien het een Bosal trekhaak is ) even contact op met de Helplijn van Bosal.
Deze hebben mij ook prima geholpen. Ik had voor 60 Euro een complete nieuwe set.
Ron
---> This Way To The Future --->
C5club Rookie


Berichten: 15
Lid geworden op: 06 mar 2007 09:44
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0 HDI 163
Opties: Navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 200000
Kleur: Mativoire
Locatie: Hoevenen - Belgie
Zelfde probleem hier!!!
Deze mail net naar Bosal gestuurd.
Nu maar afwachten en hopen ...
Bij aankoop van mijn C5 in december 2003 heb ik als origineel citroen accessoire een afneembare Bosal-trekhaak laten plaatsen.
Na opzoeking op uw website vermoed ik dat het om het type 026-923 gaat.
De installatie wordt slechts sporadisch gebruikt voor het slepen van de aanhanger voor een zweefvliegtuig (àrato van enkele keren per jaar voor maximum 500 km).
Desondanks werd in de loop van 2007 een lichte speling vastgesteld wanneer de haak bevestigd was (met de indicator in het groen).
In 2008 werd de trekhaak nogmaals voor ongeveer 300 km gebruikt.
Sedertdien durf ik hem niet meer gebruiken omdat de speling zo groot geworden is: de trekhaak kan na montage aan de wagen gemakkelijk enkele mm in alle richtingen bewogen worden.
Gezien de relatief "nieuwe / weinig gebruikte" staat van het geheel kan ik dit niet begrijpen (de maximum last op de bol is nooit overschreden, er is geen ongeval mee gebeurd en de bol werd steeds onmiddellijk terug verwijderd wegens de interferentie met de achteruitrijsensoren).
Graag uw hulp en advies voor de te nemen maatregelen.
Deze mail net naar Bosal gestuurd.
Nu maar afwachten en hopen ...
Bij aankoop van mijn C5 in december 2003 heb ik als origineel citroen accessoire een afneembare Bosal-trekhaak laten plaatsen.
Na opzoeking op uw website vermoed ik dat het om het type 026-923 gaat.
De installatie wordt slechts sporadisch gebruikt voor het slepen van de aanhanger voor een zweefvliegtuig (àrato van enkele keren per jaar voor maximum 500 km).
Desondanks werd in de loop van 2007 een lichte speling vastgesteld wanneer de haak bevestigd was (met de indicator in het groen).
In 2008 werd de trekhaak nogmaals voor ongeveer 300 km gebruikt.
Sedertdien durf ik hem niet meer gebruiken omdat de speling zo groot geworden is: de trekhaak kan na montage aan de wagen gemakkelijk enkele mm in alle richtingen bewogen worden.
Gezien de relatief "nieuwe / weinig gebruikte" staat van het geheel kan ik dit niet begrijpen (de maximum last op de bol is nooit overschreden, er is geen ongeval mee gebeurd en de bol werd steeds onmiddellijk terug verwijderd wegens de interferentie met de achteruitrijsensoren).
Graag uw hulp en advies voor de te nemen maatregelen.
C5club Rookie


Berichten: 15
Lid geworden op: 06 mar 2007 09:44
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0 HDI 163
Opties: Navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 200000
Kleur: Mativoire
Locatie: Hoevenen - Belgie
Antwoord van BOSAL ...
Beste Heer Reynders,
Het gaat hier om een Bosal product speciaal ontwikkeld voor Citroen
U dient zich dus te richten tot Uw dealer of Citroen importeur in Brussel
Met dank voor uw begrip
Beste Heer Reynders,
Het gaat hier om een Bosal product speciaal ontwikkeld voor Citroen
U dient zich dus te richten tot Uw dealer of Citroen importeur in Brussel
Met dank voor uw begrip
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Amai,
Ping-pong, kastje-muur, aapje-niet-op-mijn-schouder, enz.......
Succes!!
Ping-pong, kastje-muur, aapje-niet-op-mijn-schouder, enz.......
Succes!!
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.

