Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
		     
    					    					    				C5club Chief Executive

    			        
Berichten: 2889
      		Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Opel Meriva
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      		
      		      		      		        oke, dat is duidelijk, dank voor de reacties.
Is het mogelijk om het zekeringen paneel in zijn geheel naar buiten te klappen oid?
Dat kan ik makkelijker bij aansluiting 37 en 38 om er een draad naar de stoelen te trekken.
Johan
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Is het mogelijk om het zekeringen paneel in zijn geheel naar buiten te klappen oid?
Dat kan ik makkelijker bij aansluiting 37 en 38 om er een draad naar de stoelen te trekken.
Johan
 
    					    					    				C5club Chief Executive

    			        
Berichten: 2889
      		Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Opel Meriva
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      		
      		      		      		        Ik heb de contrastekkers erbij, het is geen BX interieur  en nee het is ook geen leder.
  en nee het is ook geen leder.
Maar ik vond wel onder de plastiek afdekkap een brede stekker met 7 aansluitingen. Die kwam uit een grote bundel waar ook de luchtzak draad uit kwam. Mag ik enige hoop hebben dat er al bekabeling ligt?????
Aan de stekker liggen een dikke roze, blauwe en groene kabel. En 4 dunne, 2 maal oranje, bruin en wit. Kan iemand hier iets over zeggen??
Johan
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			 en nee het is ook geen leder.
  en nee het is ook geen leder.Maar ik vond wel onder de plastiek afdekkap een brede stekker met 7 aansluitingen. Die kwam uit een grote bundel waar ook de luchtzak draad uit kwam. Mag ik enige hoop hebben dat er al bekabeling ligt?????
Aan de stekker liggen een dikke roze, blauwe en groene kabel. En 4 dunne, 2 maal oranje, bruin en wit. Kan iemand hier iets over zeggen??
Johan
Berichten: 6169
      		Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
      			      		      			      				Opties: Schuifdak , beige matinal leer
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 11679
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 280000
      			      		      			      				Kleur: Vert Suroit
      			      		      			      				Locatie: Hoogkarspel (1616)
      			      		      		
      		      		      		        Nee ik kan er niets over zeggen, want bij iedereen waar de stoelen achteraf zijn ingebouwd lag er niets.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					(\__/) 
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
    				
    				    			(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 33562
      		Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroën
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      		      			      				Locatie: 033
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Idd, dit zou redelijk uniek zijn volgens mij, zelfs Harm in z'n vrij recente PH2 had het niet klaarliggen ...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
 
    					    					    				C5club Chief Executive

    			        
Berichten: 2889
      		Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Opel Meriva
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      		
      		      		      		        Nog twee nachtjes slapen, en een stuk rijden, en dan weet ik het.
Deze middag nog even gemeten of er stroom op deze stekker stond, dat was niet zo.
Ik leef ermee dat ik nieuwe bekabeling zelf moet aansluiten.
Maar waarvoor zou dan die los liggende breede stekker wel zijn onder beide stoelen?
Johan
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Deze middag nog even gemeten of er stroom op deze stekker stond, dat was niet zo.
Ik leef ermee dat ik nieuwe bekabeling zelf moet aansluiten.
Maar waarvoor zou dan die los liggende breede stekker wel zijn onder beide stoelen?
Johan
Berichten: 6169
      		Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
      			      		      			      				Opties: Schuifdak , beige matinal leer
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 11679
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 280000
      			      		      			      				Kleur: Vert Suroit
      			      		      			      				Locatie: Hoogkarspel (1616)
      			      		      		
      		      		      		        Let er wel op dat de stroom eraf is als het contact uitstaat, want de stoelen trekken in rust 0.3 amp
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					(\__/) 
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
    				
    				    			(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
 
    					    					    				C5club Chief Executive

    			        
Berichten: 2889
      		Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Opel Meriva
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      		
      		      		      		        Dank voor die opmerking over de 0.3 ampere  "ruststroom". 
Ik had het eerder gelezen, en bovendien deze ochtend een schema bij de dealer gehaald waarop duidelijk te zien is dat de aansturing(doorgang) van de + via een relais(stuurstroom) moet lopen.
Ik wist het gelukkig al.
Johan
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ik had het eerder gelezen, en bovendien deze ochtend een schema bij de dealer gehaald waarop duidelijk te zien is dat de aansturing(doorgang) van de + via een relais(stuurstroom) moet lopen.
Ik wist het gelukkig al.
Johan
 
    					    					    				C5club Chief Executive

    			        
Berichten: 2889
      		Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Opel Meriva
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      		
      		      		      		        Yes,Yes, Yes etc.
Ben net terug van een ritje Assen Westerlo(belgie) Heerlijk weer eens een lang stuk snelweg, en even niet gemiddeld 1 op 14, of gisteren zelfs 1 op12.5, maar 1 op 17 
 
Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar er zitten aan de stoel dezelfde (contra)stekkers dan in de auto toch al liggen 
   . Of lijken te liggen want ik moet nog meten of er wel stroom op staat. Maar ik ben weer even positief. Helaas is bij 1 voorstoel wel de contrastekker eraf geknipt
 . Of lijken te liggen want ik moet nog meten of er wel stroom op staat. Maar ik ben weer even positief. Helaas is bij 1 voorstoel wel de contrastekker eraf geknipt  
   , dus daar moet ik een andere voor maken. Ik denk kroonsteentjes oid. Nee geen blauwe blokjes. Misschien wel solderen zelfs.
 , dus daar moet ik een andere voor maken. Ik denk kroonsteentjes oid. Nee geen blauwe blokjes. Misschien wel solderen zelfs.
De stoelen en de achterbank zien er netjes uit en ik ga ze of morgenmiddag of zondag/maandag in bouwen. Ik hoop dus echt op de stekkers van de stoel en in de auto, dat zou mooi zijn. Een beetje mazzel na een 630km mag ook wel toch.
Voor de liefhebbers, ik heb de deurpanelen met hout, laten staan. Ik vind sowieso het nephout niet mooi, en mijn deurpanelen hebben minder beschadigingetjes. De kleur van mijn panelen nu en de stoelen komen aardig overeen. Na een tijd in een auto te hebben gereden met een echt houten dashboard, kan nephout echt niet meer.
Uit de folder kan ik niet halen of de kleur : Harmonie Velours Moara - Tempête of Harmonie Velours Moara - Matinal is.
Eerst maar eens de in de auto liggende bedrading meten en kijken of bij contact uit er geen stroom meer op staat en dus bij draaiende motor wel.
Maar ik ben even heel gelukkig met de stekkers en de liggende bedrading, of het echt een mazzeltje is, laat ik nog horen.
Johan
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ben net terug van een ritje Assen Westerlo(belgie) Heerlijk weer eens een lang stuk snelweg, en even niet gemiddeld 1 op 14, of gisteren zelfs 1 op12.5, maar 1 op 17
 
 Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar er zitten aan de stoel dezelfde (contra)stekkers dan in de auto toch al liggen
 
   . Of lijken te liggen want ik moet nog meten of er wel stroom op staat. Maar ik ben weer even positief. Helaas is bij 1 voorstoel wel de contrastekker eraf geknipt
 . Of lijken te liggen want ik moet nog meten of er wel stroom op staat. Maar ik ben weer even positief. Helaas is bij 1 voorstoel wel de contrastekker eraf geknipt  
   , dus daar moet ik een andere voor maken. Ik denk kroonsteentjes oid. Nee geen blauwe blokjes. Misschien wel solderen zelfs.
 , dus daar moet ik een andere voor maken. Ik denk kroonsteentjes oid. Nee geen blauwe blokjes. Misschien wel solderen zelfs.De stoelen en de achterbank zien er netjes uit en ik ga ze of morgenmiddag of zondag/maandag in bouwen. Ik hoop dus echt op de stekkers van de stoel en in de auto, dat zou mooi zijn. Een beetje mazzel na een 630km mag ook wel toch.
Voor de liefhebbers, ik heb de deurpanelen met hout, laten staan. Ik vind sowieso het nephout niet mooi, en mijn deurpanelen hebben minder beschadigingetjes. De kleur van mijn panelen nu en de stoelen komen aardig overeen. Na een tijd in een auto te hebben gereden met een echt houten dashboard, kan nephout echt niet meer.
Uit de folder kan ik niet halen of de kleur : Harmonie Velours Moara - Tempête of Harmonie Velours Moara - Matinal is.
Eerst maar eens de in de auto liggende bedrading meten en kijken of bij contact uit er geen stroom meer op staat en dus bij draaiende motor wel.
Maar ik ben even heel gelukkig met de stekkers en de liggende bedrading, of het echt een mazzeltje is, laat ik nog horen.
Johan
Berichten: 33562
      		Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroën
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      		      			      				Locatie: 033
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        JHV schreef:Ik denk kroonsteentjes oid.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6169
      		Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
      			      		      			      				Opties: Schuifdak , beige matinal leer
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 11679
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 280000
      			      		      			      				Kleur: Vert Suroit
      			      		      			      				Locatie: Hoogkarspel (1616)
      			      		      		
      		      		      		        Solderen en krimpkous natuurlijk!  
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					
(\__/) 
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
    				
    				    			(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
 
    					    					    				C5club Chief Executive

    			        
Berichten: 2889
      		Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Opel Meriva
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      		
      		      		      		         
 Menno,
Zo zag ik er bij het scheren deze ochtend uit, wist niet dat mijn pasfoto bij de smiley's stond.
 
 Ik weet van de beroemde blauwe blokjes, ik gebruik altijd mannetje/vrouwtjes stekkertjes.
Wanneer er geen officiele stekker en contrastekker te koop is waar zou jij het dan mee doen?
Vandaar mijn opmerking over kroonsteentjes, die veroorzaken weinig overgangsweerstand, zijn stevig vast te zetten, en ik maakte er in onze camper wel gebruik van MAAR wel een bescherming eromheen met bv een plastiek omhulsel of liever krimpkous idd, inwikkelen in Duck's tape(in noodsituaties en reparatie "onderweg").
Johan
Menno en klaverblaadje, ik zal straks eerst krimpkous gaan kopen. Dit was even uit mijn geheugen verdwenen, maar niet uit de winkel gelukkig.
 
    					    					    				C5club Chief Executive

    			        
Berichten: 2889
      		Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Opel Meriva
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      		
      		      		      		        Vandaag lekker op de brug met de auto bezig gegaan om te kijken hoe ik een en ander met de stroomvoorziening moest gaan doen. En ja hoor  
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   ,  de bedrading lag er al. Inclusief de zekeringen en het relais om te voorkomen dat de accu leegloopt.
 ,  de bedrading lag er al. Inclusief de zekeringen en het relais om te voorkomen dat de accu leegloopt.
Het meeste tijd koste nog een nieuwe contrastekker maken omdat die afgeknipt was helaas. En de airbag stekker was ook stuk. Maar die beide samen koste meer tijd dan alles vervangen. Vanavond al boodschappen gedaan met de nieuwe stoelen en bank.
Ik realiseer me dat dit blijkbaar een unieke situatie is, een difference2 met de al liggende bekabeling voor een exclusief meubilair.
Ook voor Johan Oldenhage was dit nieuw. Ik had nog even telefonisch overleg met hem over het aansluitschema en de relaisschakeling. Johan, dank dat dat kon .
 .
Misschien dat mee speelt dat fabriek-af een wisselaar was ingebouwd. Die kabel was verweven met de bekabeling voor de elektrische stoel.
Het meubilair zit goed. Ik heb de indruk dat de zitting wat breder en wat harder is dan onze oude. maar het gemak waarmee de rugleuning nu in te stellen is, is zalig.
Kortom, ik ben gelukkig.
Johan
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   ,  de bedrading lag er al. Inclusief de zekeringen en het relais om te voorkomen dat de accu leegloopt.
 ,  de bedrading lag er al. Inclusief de zekeringen en het relais om te voorkomen dat de accu leegloopt.Het meeste tijd koste nog een nieuwe contrastekker maken omdat die afgeknipt was helaas. En de airbag stekker was ook stuk. Maar die beide samen koste meer tijd dan alles vervangen. Vanavond al boodschappen gedaan met de nieuwe stoelen en bank.
Ik realiseer me dat dit blijkbaar een unieke situatie is, een difference2 met de al liggende bekabeling voor een exclusief meubilair.
Ook voor Johan Oldenhage was dit nieuw. Ik had nog even telefonisch overleg met hem over het aansluitschema en de relaisschakeling. Johan, dank dat dat kon
 .
 .Misschien dat mee speelt dat fabriek-af een wisselaar was ingebouwd. Die kabel was verweven met de bekabeling voor de elektrische stoel.
Het meubilair zit goed. Ik heb de indruk dat de zitting wat breder en wat harder is dan onze oude. maar het gemak waarmee de rugleuning nu in te stellen is, is zalig.
Kortom, ik ben gelukkig.
Johan
Berichten: 13973
      		Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
      			      		      			      				Opties: trekkaak , volledig leder
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2023
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 621
      			      		      			      				Kleur: zwart
      			      		      			      				Locatie: Westerlo Belgie
      			      		      		
      		      		      		        Berichten: 995
      		Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 09867
      			      		      			      				Productienummer: 10335
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 349500
      			      		      			      				Kleur: gris orageux (EYTC)
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Joure
      			      		      		
      		      		      		        Goed gedaan!!
Ik heb ook een Diff. 2, met een wisselaar en het organummer (09867) komt in de buurt v/h jouwe. Misschien ligt bij mij de bekabeling ook wel klaar
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ik heb ook een Diff. 2, met een wisselaar en het organummer (09867) komt in de buurt v/h jouwe. Misschien ligt bij mij de bekabeling ook wel klaar

 
    					    					    				C5club Chief Executive

    			        
Berichten: 2889
      		Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Opel Meriva
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      		
      		      		      		        Dat kun je heel snel effe checken door onder het plastiek afdekkapje onder de stoelen te kijken.
Wanneer daar een brede dunne stekker ligt met 7 draden, en er zitten 4 zekeringen van 30 ampere in blok C van het zekeringenpaneel, in 37, 38, 39 en 40, dan weet je het maar nooit met Citroen. Maar is er een kans dat..
Onze C5 difference2 is van april 2004. Een uitloop model van fase1 net voordat fase 2 er kwam.
Johan
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Wanneer daar een brede dunne stekker ligt met 7 draden, en er zitten 4 zekeringen van 30 ampere in blok C van het zekeringenpaneel, in 37, 38, 39 en 40, dan weet je het maar nooit met Citroen. Maar is er een kans dat..
Onze C5 difference2 is van april 2004. Een uitloop model van fase1 net voordat fase 2 er kwam.
Johan







