C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Re: afschrijving

Bericht door Witbrik »

Klaverblaadje schreef:Twee jaar en 62000 km terug nieuw voor € 32.500,-

Twee weken geleden wilde Het Motorhuis hem inruilen voor € 16.500,-

De C5 is MIJN duurste auto aller tijden.
Mede namens alle tweedehandsrijders onze hartelijke dank :smt038 . Overigens interessante km stand :)
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33398
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën & Peugeot
Brandstof: Benzine
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Re: afschrijving

Bericht door Menno »

Afschrijving zit als ik hem per direct verkoop op zo'n €2100,- p/j ... maar dat was ik niet van plan ;)
Hoogste afschrijving was met m'n XM .... 4k in 6 maanden, laagste m'n BX slechts 2K over dik 2 jaar :smt038

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Peugeot 208 1.2 GT Hybrid 145 Gris Selenium ‘25
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10662
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:PHEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 3000
Kleur: Wit
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: afschrijving

Bericht door Roman »

de minste afschrijving had de lada samara van mijn vrouw die ze ooit gehad heeft..
nieuw gekocht voor 10000 gulden
en na 5 jaar ingeruild. kreeg ik 6500 gulden er voor... ;)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6163
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: afschrijving

Bericht door Klaverblaadje »

Witbrik schreef:
Klaverblaadje schreef:Twee jaar en 62000 km terug nieuw voor € 32.500,-
Twee weken geleden wilde Het Motorhuis hem inruilen voor € 16.500,-
De C5 is MIJN duurste auto aller tijden.
Mede namens alle tweedehandsrijders onze hartelijke dank :smt038 . Overigens interessante km stand :)
Ik heb die meneer van Het Motorhuis een hand gegeven en hem bedankt voor de koffie.
Daar is het verder bij gebleven ondanks het feit dat hij later belde om te vertellen dat er nog wel wat mogelijkheden waren.
Ik denk dat mijn auto nog maar een tijdje eerstehands blijft.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Re: afschrijving

Bericht door Witbrik »

En na de koffie een uitgebreide proefrit in de Ph III :smt169, en dan :cit4 PH II en daarna slaat de uitgekookte citroenoccasionkoper (2x woordwaarde) zijn slag................ ;) . Maar even alle gekheid op een stokje; ik heb evt ook wel zin in een mooie PH II maar ben zo bang voor de inruildiscussie dat ik hem niet eens durf aan te gaan :cry: .
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Berichten: 6460
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Gebruikersavatar
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Re: afschrijving

Bericht door Klussie »

Tot mijn C5 heb ik auto's gekocht die niet duurder waren dan 3000 euro en met een km stand van 250k +.
Met zeker 40.000 km p/j blijf ik er dan minimaal 2 jaar in rijden, met een uitloop tot 4 jaar.
Na deze tijd ontvang ik er nog zo'n 750 euro voor :(

Mijn C5 zal nu dus 3 jaar moeten meegaan hoop ik :D
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 mei 2006 21:32
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: afschrijving

Bericht door zandvoorta »

Heel grof gerekend kun je ongeveer elke 3 jaar de waarde halveren.

C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
pieter melissen
pieter melissen
Re: afschrijving

Bericht door pieter melissen »

Witbrik schreef:En na de koffie een uitgebreide proefrit in de Ph III :smt169, en dan :cit4 PH II en daarna slaat de uitgekookte citroenoccasionkoper (2x woordwaarde) zijn slag................ ;) . Maar even alle gekheid op een stokje; ik heb evt ook wel zin in een mooie PH II maar ben zo bang voor de inruildiscussie dat ik hem niet eens durf aan te gaan :cry: .
Je moet geen discussie aangaan, je moet van te voren duidelijk maken hoeveel je wil betalen.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4452
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
V.I.P.
V.I.P.
Re: afschrijving

Bericht door Duck »

ik vind idd ook de inruilwaarde niet belangrijk maar wat ik moet bijleggen

en dat bedrag heb ik altijd al in mijn hoofd.
;)

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Re: afschrijving

Bericht door Witbrik »

Interessante materie voor mij. Het is toch uiteindelijk altijd een reken sommetje de nieuwe kost een bepaald bedrag en je ouwe brengt nog zoveel op en je betaalt het verschil? Eventueel pingel je er nog een nieuwe set banden vanaf en je bent klaar? Je pakt het dus anders aan? Hoe? :?:
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Berichten: 6460
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Gebruikersavatar
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Re: afschrijving

Bericht door Klussie »

Duck gaat met 5000 euro en zijn auto shoppen en daar wil hij gewoon een ander voor die m aanstaat.
Zo moeilijk is dat toch niet. :P
En de kleur doet er ff niet toe ;)
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Re: afschrijving

Bericht door Witbrik »

Wit schrijft minder snel af tegenwoordig, is een hippe kleur op het moment ;)
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Berichten: 6460
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Gebruikersavatar
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Re: afschrijving

Bericht door Klussie »

Heb jij weer mzzl mee met je witte reus :smt080
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33398
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën & Peugeot
Brandstof: Benzine
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Re: afschrijving

Bericht door Menno »

Ik heb ook altijd een vast bedrag in m'n hoofd, met een beetje kletsen kom je daar meestal wel op uit, wat ze voor m'n auto bieden zal mij zorg zijn, gaat om het eindplaatje ...
Je moet dan ook niet vragen wat je terug krijgt maar zelf initiatief nemen en aangeven interesse in die auto en ik wil zoveel bijleggen, ... gaan ze in discussie weet je genoeg, dan willen ze best die deal sluiten ;)
Zo niet, wegwezen, genoeg anders op de markt :idea:

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Peugeot 208 1.2 GT Hybrid 145 Gris Selenium ‘25
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10662
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:PHEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 3000
Kleur: Wit
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: afschrijving

Bericht door Roman »

Zo heb ik het met de ph3 ook gedaan,
mijn dealer gebeld en gezegd dat wil ik hebben voor mijne..
dat kost de nieuwe (want dat wist ik al)
en als je dat goed vindt hebben wij een deal

hij zei, ik bel je over 5 min terug.. met de gekende afloop.. ;)
Plaats reactie