Re: Eerste rijervaringen
Geplaatst: 27 feb 2012 18:38
Haat-liefde neigt steeds meer naar liefde...
Ben verse C5- rijder en kon maar moeilijk wennen; had meerdere ergerenissen w.b.t. de auto. Piepen achtervering -ze is nu een echte nekkendraaier, vertraging in de gasrespons, zoemend geluid achterzijde, mistlampen gaan spontaan aan. Dus had al veel tijd besteed op dit forum om wat wijzer te worden. Maar kon het niet met zekerheid vinden wat er nou precies mankeerde.
Vandaag bij de dealer geweest ( Hoefnagels Helmond ) en aan de lexia gehangen. Is toevallig ook dit weekend nog de thermostaat overleden dus updaten van de electronica en overnieuw inleren had geen zin zei men; de motor moet daarvoor op bedrijfstemp. kunnen komen. Maar er zat een foutmelding in het motormanagement en die is alvast gewist (wat weet ik niet, monteur ook niet). En tot mijn verbazing is hij -sorry, zij- weer bij de les. En hèhè, wat een genot! Hoef niet steeds meer rekening te houden met die vertraging, was zo irritant, leek soms m'n eerste rijles wel...
Het gepiep (klonk als droog rubber, dus vrij hoge toon) kwam van beide adals. De trekhaak is ook ingeleerd. EenThule met afn. trekhaak en 13-polige contactdoos.
Nou héb ik gelukkig nog een half jaar BOVAG-garantie, dus ik kon de garage waar ze vandaan komt het heuglijke nieuws melden vandaag. Zij willen het zelf doen, de dealer vroeg 1389,94 voor 2 kanten draagarmlagers, nieuwe stengel knipperlicht en thermostaat (+slangen, pakking koelvloeistof, sensor. Moest allemaal, want nieuwe uitvoering).
Als je zo'n dealerofferte ziet, dan lijkt het de sport zo veel mogelijk op één offerte te krijgen. Bijv. uitlijnen staat er op, dit kan helemaal niet achter, en voor is net gedaan. Lagers incl. 4,5 uur werk kost 588.21 euro.
Zoemen achter waren cuppende banden, had dat al eerder bij de 406 break die ik hier vóór had. Erfenisje van de vorige eigenaar. Ik wissel ze vanaf nu regelmatig om.
Dus, als alles weer werkt dan kan ik me meer gaan concentreren op de goede kanten van de C5, want verder is het een erg fijne auto. Moet nog 2 weken wachten voor de reparatie en krijg leenauto mee. Wel lastig bij garantie als je als Helmonder in Sliedrecht slaagt voor je C5. Maar ben al blij niet met de garage te hoeven wellis-nietissen.
We wachten af... en nog bedankt voor het meedenken. Heb nog gevraagd M.a.p.-sensor? , maar dat wist hij niet, dan moest er dieper gewroet worden in het systeem.
Ben verse C5- rijder en kon maar moeilijk wennen; had meerdere ergerenissen w.b.t. de auto. Piepen achtervering -ze is nu een echte nekkendraaier, vertraging in de gasrespons, zoemend geluid achterzijde, mistlampen gaan spontaan aan. Dus had al veel tijd besteed op dit forum om wat wijzer te worden. Maar kon het niet met zekerheid vinden wat er nou precies mankeerde.
Vandaag bij de dealer geweest ( Hoefnagels Helmond ) en aan de lexia gehangen. Is toevallig ook dit weekend nog de thermostaat overleden dus updaten van de electronica en overnieuw inleren had geen zin zei men; de motor moet daarvoor op bedrijfstemp. kunnen komen. Maar er zat een foutmelding in het motormanagement en die is alvast gewist (wat weet ik niet, monteur ook niet). En tot mijn verbazing is hij -sorry, zij- weer bij de les. En hèhè, wat een genot! Hoef niet steeds meer rekening te houden met die vertraging, was zo irritant, leek soms m'n eerste rijles wel...
Het gepiep (klonk als droog rubber, dus vrij hoge toon) kwam van beide adals. De trekhaak is ook ingeleerd. EenThule met afn. trekhaak en 13-polige contactdoos.
Nou héb ik gelukkig nog een half jaar BOVAG-garantie, dus ik kon de garage waar ze vandaan komt het heuglijke nieuws melden vandaag. Zij willen het zelf doen, de dealer vroeg 1389,94 voor 2 kanten draagarmlagers, nieuwe stengel knipperlicht en thermostaat (+slangen, pakking koelvloeistof, sensor. Moest allemaal, want nieuwe uitvoering).
Als je zo'n dealerofferte ziet, dan lijkt het de sport zo veel mogelijk op één offerte te krijgen. Bijv. uitlijnen staat er op, dit kan helemaal niet achter, en voor is net gedaan. Lagers incl. 4,5 uur werk kost 588.21 euro.
Zoemen achter waren cuppende banden, had dat al eerder bij de 406 break die ik hier vóór had. Erfenisje van de vorige eigenaar. Ik wissel ze vanaf nu regelmatig om.
Dus, als alles weer werkt dan kan ik me meer gaan concentreren op de goede kanten van de C5, want verder is het een erg fijne auto. Moet nog 2 weken wachten voor de reparatie en krijg leenauto mee. Wel lastig bij garantie als je als Helmonder in Sliedrecht slaagt voor je C5. Maar ben al blij niet met de garage te hoeven wellis-nietissen.
We wachten af... en nog bedankt voor het meedenken. Heb nog gevraagd M.a.p.-sensor? , maar dat wist hij niet, dan moest er dieper gewroet worden in het systeem.