Pagina 2 van 2
Re: Geen fut in mijn C5 2.0 HDI 80 kw
Geplaatst: 20 mei 2008 19:36
door Citroƫnnetje
En dit personage heeft Ceasar ooit de memorabele one-liner doen ontlokken: "Et tu, Brute"...

Re: Geen fut in mijn C5 2.0 HDI 80 kw
Geplaatst: 20 mei 2008 19:43
door Roman
zullen we maar verder gaan over de vraag van Brutus en niet over zijn Nick

Re: Geen fut in mijn C5 2.0 HDI 80 kw
Geplaatst: 20 mei 2008 21:47
door Nodri
Als je turbo niet meedraait is dat te merken door eens stilstaand een dot gas te geven, draait deze niet mee dan zal hij toch zeker gaan roken! De motor krijgt simpelweg te weinig lucht.
Ook kun je de luchtinlaatslang lostrekken op je inlaatspruitstuk en dan starten en gasgeven, er moet lucht uit de slang blazen!
Re: Geen fut in mijn C5 2.0 HDI 80 kw
Geplaatst: 21 mei 2008 17:05
door Brutus
Hij doet het weer!!
Citroengarage Zijp in Heerhugowaard heeft het euvel ontdekt en opgelost.
Het was een losgeraakte slang van de turbo.
Hij gaat echt als de brandweer en ik mis nu mijn Xantia niet meer.
Allemaal bedankt voor jullie suggesties.......
@JVH,
Achteraf blijkt dat Brutus nog niet zo slecht gekozen door mij.
Dat beeld klopt wel redelijk bij mijn persoon.
Gr,
Ferry.
Re: Geen fut in mijn C5 2.0 HDI 80 kw
Geplaatst: 21 mei 2008 18:59
door Duck
mooi zo
enne foto's van de c waar staan die

Re: Geen fut in mijn C5 2.0 HDI 80 kw
Geplaatst: 21 mei 2008 23:31
door Brutus
Zal ik morgen plaatsen...
Re: Geen fut in mijn C5 2.0 HDI 80 kw
Geplaatst: 21 mei 2008 23:49
door vhsdown
Duck schreef:
mooi zo
enne foto's van de c waar staan die

pas op we mogen niet zo aandringen voor foto's etc............
Re: Geen fut in mijn C5 2.0 HDI 80 kw
Geplaatst: 12 feb 2009 10:12
door Edwin28
Toevalligerwijs kwam dit onderwerp recentelijk bij ons ook weer ter sprake, nadat het in de vergetelheid was geraakt. Op zich loopt de C5 2.0 HDI 110pk prima, maar qua acceleratie is het een drama. Ik hoef echt niet altijd als eerste weg te zijn bij een verkeerslicht, maar dat ik moet knokken om een Suzuki Alto (die dan nog niet eens helemaal voluit lijkt te gaan) te verslaan gaat me echt te ver. Nou heb ik diverse verschillende diesels gereden, maar qua acceleratie waren ze stuk voor stuk heel wat kwieker dan de C5.
Bij de Alfa 156 1.9 JTD, die ik destijds had, heb ik een nieuwe LMM geplaatst, omdat de Alfa slecht optrok en niet meer boven de 3000tpm kon komen. Je merkte dan echt dat ie inhield. De topsnelheid kon ik dan ook bij lange na niet meer halen. Bij 120 a 130 was de koek wel op. De C5 loopt wel naar zijn top (195km/h op de teller). Je kon bij de Alfa de LMM testen door de stekker eraf te trekken: dan ging ie weliswaar in de noodloop, maar kon je wel testen of ie goed acceleert. Kan ik dit geintje ook zomaar met de C5 uithalen?
De turbo draait wel mee, dus die verdenk ik niet.
Verder had Johan het in dit topic over een schakelaart bij het koppelingspedaal. Hoe kan ik deze testen?
Zijn er nog andere opties?
Re: Geen fut in mijn C5 2.0 HDI 80 kw
Geplaatst: 16 feb 2009 19:50
door manonbridges
Edwin28 schreef:Je kon bij de Alfa de LMM testen door de stekker eraf te trekken: dan ging ie weliswaar in de noodloop, maar kon je wel testen of ie goed acceleert. Kan ik dit geintje ook zomaar met de C5 uithalen?
De turbo draait wel mee, dus die verdenk ik niet.
Verder had Johan het in dit topic over een schakelaart bij het koppelingspedaal. Hoe kan ik deze testen?
Zijn er nog andere opties?
Ben ook benieuwd, want heb al een tijd het idee dat mijn C5 vermogen te kort komt en niet goed wil accelereren.
Re: Geen fut in mijn C5 2.0 HDI 80 kw
Geplaatst: 16 feb 2009 23:13
door Brutus
Bij mij was het een losse slang van de turbo. Nadat de boel uitgelezen was en de slang weer vastzat reed hij weer als een dijk. Het is geen hoogvlieger, maar je zou niet zeggen dat het een diesel is. Ik ben heel tevreden nu.
Re: Geen fut in mijn C5 2.0 HDI 80 kw
Geplaatst: 16 feb 2009 23:29
door websurfer
ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal maar in de 1 , 2, 3 gaat het voor de wind maar 4 en 5 is redelijk traag
had hiervoor een 90 PK xantia 2.0hdi maar die had inderdaad meer power in 4 en 5
ben benieuwd naar andere resultaten.
Re: Geen fut in mijn C5 2.0 HDI 80 kw
Geplaatst: 18 feb 2009 00:38
door staircase
websurfer schreef:ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal maar in de 1 , 2, 3 gaat het voor de wind maar 4 en 5 is redelijk traag
had hiervoor een 90 PK xantia 2.0hdi maar die had inderdaad meer power in 4 en 5
ben benieuwd naar andere resultaten.
Gezien mijn ervaringen met een Peugeot 307 voorzien van het HDI 110 pk blok kan ik me voorstellen dat die Xantia in hogere toeren beter doorliep net als mijn prive Renault DTI 1,9 dat deed. Die "hing" beter aan het gas dan dit type HDI. Wellicht trek je te ver door daar het maximale koppel rond de 2000 tpm ligt en je daar het levendigste karakter aantreft. Tenslotte heb je behoorlijk wat luchtweerstand als je in 4 en 5 rijdt en is het koppel dan goed merkbaar.
Chris.
Re: Geen fut in mijn C5 2.0 HDI 80 kw
Geplaatst: 19 feb 2009 21:32
door onsco
die van mij had ook geen fut en had regelmatig last van uitlaatgas storing
M.M. uitgelezen en die gaf aan dat de LMM niet goed was
LMM vervangen en ze trekt weer goed op